De oversteek naar …….. - Reisverslag uit Castelsardo, Italië van piet lagarde - WaarBenJij.nu De oversteek naar …….. - Reisverslag uit Castelsardo, Italië van piet lagarde - WaarBenJij.nu

De oversteek naar ……..

Door: piet

Blijf op de hoogte en volg piet

20 Oktober 2024 | Italië, Castelsardo

Santa Teresa di Gallura, zondag 20 oktober 2024. Half bewolkt, 23 graden behoorlijk wat wind.

De oversteek naar ……

Beste Allemaal,

Vanmorgen regen maar daar hadden we vandaag niet zoveel last van. De meeste spullen hadden we al ingeladen. Wassen, ontbijten en om kwart over negen naar de haven. De overtocht duurde maar een uur maar je moet een uur van te voren aanwezig zijn om in te checken.

Dat ging allemaal soepeltjes en we namen met een prachtige regenboog afscheid van Corsica. Werkelijk een schitterend eiland. Vanaf de boot nog foto’s gemaakt van Bonifacio dat precies in de ochtend zon kwam te liggen.

Om half twaalf kwamen we in Sardinië aan. Meteen naar de supermarkt gereden zodat we weer voor aantal dagen vooruit kunnen. Na tien minuten rijden waren we al op een boerencamping met heel veel ezeltjes.

Het is altijd weer even wennen. Aan de gewoontes, aan de taal, aan de wegen. Want we zitten nu in Italië.

Sardinië is het tweede eiland in de Middellandse zee wat grootte betreft.

Ze noemden het ook wel “ het eiland van de herders en bandieten”. Twee derde van Sardinië is heuvelachtig en ruim dertien procent bestaat uit bergmassieven. De hoogste top is 1834 meter.

De kustlijn is 1850 km lang. Grillig en vol met ongerepte baaien. Het water is turquoise blauw.

Wij hopen jullie weer een beetje mee te nemen met onze reis over Sardinië. Het grootste gedeelte zal langs de kust plaatsvinden maar we zullen ook zo af en toe de bergen in trekken.

Voor nu een warme groet en leef en geniet van de momenten die er echt toe doen.

Piet.

• 20 Oktober 2024 - 21:16

Riek:

weer andere natuur etc etc

• 22 Oktober 2024 - 19:22

Hanny: