Als de Loonse en Drunense duinen? - Reisverslag uit Skagen, Denemarken van piet lagarde - WaarBenJij.nu Als de Loonse en Drunense duinen? - Reisverslag uit Skagen, Denemarken van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Als de Loonse en Drunense duinen?

Door: piet

Blijf op de hoogte en volg piet

24 Juli 2023 | Denemarken, Skagen

Dag 14.

Skagen, maandag 24 juli 2023, af en toe een bui maar overwegend droog met 22 graden

Als de Loonse en Drunense Duinen?

Beste Allemaal,

De hele nacht heeft het geregend. En flink ook. Maar het klaarde vanmorgen al snel op. Eerst alles geregeld voor de reis naar Faeröer eilanden en IJsland. De echte zomerkleding opgeborgen en de wat warmere kleding naar voren gehaald. Ook de lange regenjassen zijn nu binnen handbereik.

In IJsland kan het vijf x winter, vier x lente en zes x herfst op een dag zijn. Wacht tien minuten en je hebt het weer dat je wilt of dat je helemaal niet wilt.

We zullen het gaan ervaren. In ieder geval zal het veel kouder zijn.

Ook de koelkast en diepvries proberen we zo veel mogelijk leeg te maken. Op de boot mag je niet meer naar je auto. Dus een tas klaargemaakt om een dag en een nacht op de boot te kunnen verblijven.

Morgen om half 11 vertrekt de boot maar wij moeten anderhalf uur van te voren inchecken. Dus vanmiddag zijn we naar de haven in Hirsthals gereden om te kijken hoe het een en ander gaat. Het is 45 minuten rijden. Dus vanavond douchen en nog een keer de wasmachine en de droger laten werken.

Vanmiddag zijn we ook nog naar de Råbjerg Mile gegaan. 15 minuten van onze camping die de zelfde naam heeft. Het lijkt veel op onze Loonse en Drunense duinen maar het is toch anders. Het zijn namelijk wandelende duinen. Want ze verplaatsen zich 15 tot 20 meter per jaar. Zo schreef ik gisteren al dat de Tilsandede Kirke vanwege deze wandelende duinen moest sluiten.

Het is een van de meest mooie natuurplekken van Denemarken en de toeristen willen hier allemaal door het super fijne zand gelopen hebben. De toppen van de duinen zijn behoorlijk hoog en als je de top bereikt heb heb je werkelijk een prachtig uitzicht. Duinen, wedland en de zee met prachtige luchten in de verte.

Hier rondstruinen is werkelijk een genot.

Nog even naar Skagen om wat originele Deense koekjes te kopen voor op de boot.

Dus morgen hoop ik het verslag te schrijven vanaf de boot die dan alleen maar omringd is door water. Hopelijk valt de windkracht mee. Maar zeeziek pilletjes hebben we voor de zekerheid maar meegenomen.

“BEGRIP IS HET VOELEN WAT EEN ANDER DENKT, NIET HET DENKEN WAT EEN ANDER VOELT”.

Voor nu een warme groet en leef en geniet van de momenten die er toe doen.

Piet.

• 24 Juli 2023 - 20:36

Riek:

Succes op de boot.

• 24 Juli 2023 - 22:41

Jac Peeters:

Mooi dat jullie met de duinen toch een beetje een ‘thuisgevoel’ kunnen ervaren. Goede bootreis gewenst en hartelijke groeten uit ook een vandaag nat Hilvarenbeek. De zomer heeft ook hier even vakantie!