Soms heb je geluk. - Reisverslag uit Corinaldo, Italië van piet lagarde - WaarBenJij.nu Soms heb je geluk. - Reisverslag uit Corinaldo, Italië van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Soms heb je geluk.

Door: piet

Blijf op de hoogte en volg piet

27 Januari 2024 | Italië, Corinaldo

Soms heb je geluk.

Corinaldo, zaterdag 27 januari 2024. Volop zon en 16 graden.

We konden vanmorgen niet al te vroeg vertrekken want de receptie ging pas om 9 uur open. Maar om half negen reden we Lugano uit.

Het had flink gevroren. Ik denk wel een graad of vier. Maar de zon was al uitbundig aanwezig.

Maar na een uurtje buiten Lugano werd het heiig en soms mistig. De zon probeerde er regelmatig doorheen te prikken maar tegen twaalf uur lukte dat pas echt.

Maar dan leek het ook echt zomer. 16 graden en in de zon tegen de twintig.

Rond Milaan is het altijd druk maar we schoten flink op en al spoedig kregen we Bologna in zicht. Daarna is het een lange weg naar Ascona.

Daar in de omgeving hadden we een camping gevonden die open was. Want daar zullen we deze reis steeds rekening mee moeten houden. De meeste campings openen pas in maart of april.

Meestal zijn het de agri campings die het hele jaar open zijn.

Om half vier kwamen we in Corinaldo aan. Hier zou een agri camping moeten zijn “Terre del Piano”.

Maar hier zagen we in eerste instantie niemand. Alleen een auto die net weg wilde rijden.

Gelukkig was het de eigenaar van de camping, Simone. Hij was net klaar met het voeren van het paard en de ezel.

We konden gelukkig meteen blijven. Hij legde alles uit en nu hebben we het rijk helemaal alleen. De eigenaar woont ergens anders en zodoende verblijven wij hier met alleen de ezel en het paardje.

Douche, toilet en keuken. Wat wil je nog meer.

Reizen met de camper in de winter heeft zo zijn voordelen maar heeft ook zijn nadelen. Een ervan is dat niet alle campings open zijn. En de dagen zijn wat korter zodat je op tijd op de plaats van bestemming moet zijn.

Het si flink afgekoeld en het zal hier zeker gaan vriezen vannacht. Maar koud hebben we het niet met ons elektrisch kacheltje en elektrisch deken.

Morgen gaan we weer verder. We proberen dan vlak bij Bari te komen. Hier moeten wij een overtocht regelen naar Durrës in Albanië. Aan de andere kant van de Adriatische zee.

Ongeveer 10 uur varen.

Hopelijk gaat dat lukken. We hebben niets vastgelegd want dan moeten we daar op gaan rijden. En we willen dat niet want dan heb je ook geen stress dat je daar niet op tijd bent. En dat kan gemakkelijk in de winter in verband het weer.

Op deze manier reizen we in totale vrijheid.

Voor nu een warme Italiaanse groet en leef en geniet van de momenten die er echt toe doen.

Piet.

• 27 Januari 2024 - 20:19

Hanny:

Groot gelijk lekker ontspannen geen stress.

Elk nadeel heeft z’n voordeel zou Cruijf zeggen.

• 28 Januari 2024 - 19:43

Henneke Tervelde:

Hallo lieve piet wij Agnes en henneke, hebben je vorig jaar ontmoet in torremolinos, eindelijk kunnen wij je bedanken voor het heerlijke eten