Eem ander hoedje. - Reisverslag uit Campeche, Mexico van piet lagarde - WaarBenJij.nu Eem ander hoedje. - Reisverslag uit Campeche, Mexico van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Eem ander hoedje.

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

24 Februari 2018 | Mexico, Campeche

Een ander hoedje.

Dag 90

Campeche, maandag 19 februari 2018, 36 graden en blauwe lucht.

Beste allemaal,

Vandaag toch maar een Panama hoed gekocht. Is hier heel populair. Helpt in ieder geval goed voor de zon.

Gisteren was het zondag en toen we aankwamen was het wat bewolkt. Dat was super want dan heb je geen sterke schaduwen. Vooral met die gekleurde gebouwen is het dan lastig foto’s maken. Later zul je het verschil wel zien want vandaag staat de zon scherp in een blauwe lucht.
Campeche staat op de lijst van Unesco. De binnenstad is ommuurd. De huizen zijn allemaal gerestaureerd en het is te zien dat in het koloniale verleden hier rijke Spanjaarden gewoond hebben.
Campeche was in het verleden een belangrijke handelspost en werd daardoor meerdere malen overvallen door piraten. Men besloot het stadje te voorzien van dikke muren met vele bastions.
Een groot gedeelte van de muur is nog aanwezig en je kunt er ook een kilometer over wandelen en dan heb je een mooi inkijkje achter de huizen.
De zee heeft zich in de jaren daarna wat teruggetrokken en zodoende liggen de muren niet mee pal aan zee maar moet je door de zeepoort een honderd meter lopen naar de zee. Waar je heerlijk kunt wandelen of fietsen.
Campeche heeft ook een gezellig plein met een grote kathedraal.

Ongeveer om de vier jaar worden de huizen weer geschilderd en misschien geven ze het dan weer een ander kleurtje. Vooral pastelkleuren zijn favoriet.

Ik zal zoveel mogelijk foto’s proberen te plaatsen zodat jullie ook het een en ander meekrijgen van dit kleurrijke gezellige stadje.

Morgenvroeg gaan we om 12 uur weer verder. Met de bus naar Palenque. Daar gaan we de laatste Maya stad bezoeken. Maar eerst nog hier genieten.

Een warme groet en hopelijk duurt de kou bij jullie maar even.

Piet

• 24 Februari 2018 - 08:48

Riek:

Mooie hoed, is nodig voor je bolletje.

• 24 Februari 2018 - 14:27

Ria Koning:

Staat je goed Piet!!!!

• 27 Februari 2018 - 16:06

Hanny:

Groetjes nog steeds uit een koud Gennep.