Van Honduras naar Guatemala. - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van piet lagarde - WaarBenJij.nu Van Honduras naar Guatemala. - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Van Honduras naar Guatemala.

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

15 Januari 2018 | Guatemala, Antigua

Van Honduras naar Guatemala.

Dag 54

Antigua, zondag 14 januari 2018, 19 graden en bewolkt

Beste allemaal,

Ja hoor jullie lezen het goed. 19 graden!!!! Dat is hier hetzelfde als het bij ons vriest. Iedereen loopt te rillen. Frio, frio hoor je regelmatig. Moet zeer uitzonderlijk zijn.
De huizen zijn hier totaal niet op gebouwd. Zeker als het in de nacht afkoeld tot onder de tien graden.

Het laatste pancake ontbijtje vanmorgen en om twaalf uur met de shuttlebus naar Antigua in Guatemala. Ben benieuwd waar we weer terecht gaan komen.
Maar eerst gaan we nog een keer door de gezellige straatjes lopen hier in Copán. Op zondagochtend is het niet zo druk met al dat verkeer dat iver de keien stuitert.

Om half een met een volle shuttlebus vertrokken. De weg was redelijk goed en het was zondag. Niet al teveel verkeer.
Twee keer een sanitaire stop en even de tijd om iets te kopen. Rond zes uur is het hier donker. Echt pikkedonker. De belijning en de verlichting van de straten is slecht. Vandaar dat we het liefste niet in het donker reizen. Maar soms heb je geen keuze.

Precies om zeven uur worden we op de centrale plaza afgezet. Nu het hostel nog vinden. Hier gaat alles in blokken. Twee blokken naar links en vier blokken rechts.
Het is druk met mensen op straat. De straten zijn net als in Copán bestraat met grote keien.

Er is geen hoogbouw vanwege aardbevingen. Na tien minuten lopen met onze zware rugzakken komen we bij ons hostel aan. La Selina. Betalen en dan opweg naar onze kamer. Drie hoog. Maar dan hebben we ook een machtig uitzicht op de kathedraal en de drie vulkanen die Antigua omringen.

Meteen weer de straat op want onze magen knagen van de honger. Een crêpe restaurant waar ze tot buiten inde rij staan te wachten. Allemaal te rillen van de kou. Ook wij hebben het koud en willen zo snel mogelijk gaan slapen. Er liggen extra dekens en die zijn hard nodig ook.

Het kan hier fris zijn, vooral in de nachten, maar zo koud als nu is het maar zelden.

Wij zijn benieuwd naar morgen.

Voor nu een warme groet.

Piet

• 16 Januari 2018 - 11:02

Riek:

Zondag hadden we smiddags koffie buiten gedronken in zonnetje. Nu regen en wind, hier bij Jordi en Thierry. Die beginnen vrijfag weer aan de grote beurs.

• 16 Januari 2018 - 19:53

Hanny:

Hier van alles wat vandaag, regen wind hagel maar tussen de buien door kon Herman toch nog tennissen.
    Daaag