Met se boottaxi naar Panajachel. - Reisverslag uit Panajachel, Guatemala van piet lagarde - WaarBenJij.nu Met se boottaxi naar Panajachel. - Reisverslag uit Panajachel, Guatemala van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Met se boottaxi naar Panajachel.

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

22 Januari 2018 | Guatemala, Panajachel

Met de boottaxi naar Panajachel.

Dag 60

Panajachel, zaterdag 20 januari 2018, 23 graden en blauwe lucht.

Vandaag een rustig dagje. Rugzakken pakken, een ontbijtje aan het schitterende meer Atitlan en dan naar het haventje en dan met een boottaxi naar Panajachel.
Rond drie uur kunnen we terecht in ons eerste air B&B. Maar daarvoor moeten we een shuttlebus regelen voor onze volgende bestemming. Lanquil. Ook de was moet gebeuren want we zijn door onze kleding heen. De kleding voor de wat koudere dagen kan weer onderin de rugzak want de temperaturen zullen vanaf nu rond de 25 graden liggen.

Hopelijk werkt Wifi de komende dagen wat beter zodat ik jullie wat gemakkelijker mee kan nemen naar al dat moois en al die kleurrijke mensen.

Wat heerlijk dat het water rustig was vanmorgen. Geen geklap op de golven en niet misselijk. In 25 minuten waren we in Panajachel. Je ziet meteen dat het minder origineel is dan de twaalf apostelen stadjes. Een hele lange hoofdstraat met bijna alleen souvenierstalletjes, reisbureautjes en restaurantjes. Maar ook langs het meer volop kraampjes.
Wij konden pas om half vier in ons AirB&B terecht. Dus konden we onze rugzakken een tijdje kwijt in een restaurantje. Een wasserette gezocht en die konden om vijf uur weer ophalen. Een heerlijke wafel gegeten en een bananen/ananas smoothy gedronken. Puur.

Om half vier op weg naar ons onderkomen. Geen huisnummer alleen een paar poorten in de straat. Dus wat gevraagd of er hier iemand woonde met drie grote honden. En ja hoor we moesten hard bonzen op de poort en dan zou Angelica, de hondenverzorgster wel opendoen.
En ja hoor na tien minuten kwamen de drie enorme honden ons verwelkomen.

Nu zitten we vlak bij het haventje en vijf minuten lopen van het centrum in een eigen huisje met keuken en zitkamer. Dus ruimte genoeg. Ook een hele grote tuin waar de honden kunnen ravotten.

Maar veel zullen we daar geen last van hebben want morgen gaan we naar Chichicastenango.

Er moet daar een hele grote markt zijn waar veel toeristen op af komen. Maar ook omdat het dorp nog authentiek is. Met twee geloven en twee besturen. De locals kiezen hun eigen mensen die hun eigen lokale belangen behartigen.

Wij zijn benieuwd. Om acht uur met een shuttlebus. Anderhalf uur rijden.

Voor nu een warme groet,

Piet

• 22 Januari 2018 - 07:43

Riek:

Verschil van 17 graden. Geniet.