Voorlopig de laatste. - Reisverslag uit Saarbrücken, Duitsland van piet lagarde - WaarBenJij.nu Voorlopig de laatste. - Reisverslag uit Saarbrücken, Duitsland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Voorlopig de laatste.

Door: piet

Blijf op de hoogte en volg piet

23 Februari 2023 | Duitsland, Saarbrücken

Voorlopig de laatste.

Zevenenvijftigste etappe: Saarbrücken, donderdag 23 februari 2023, half bewolkt en 17 graden.

Beste Allemaal,

Vandaag weer 507 km dichter bij Udenhout. Wij zijn aangekomen op een Wohnmobilpark vlakbij Saarbrücken. Dus vanaf Zwitserland, een stuk door Frankrijk en nu een stukje in Duitsland.

Wij hadden een donkere mistige dag verwacht maar het werd een prachtige dag. Zeker het gedeelte in Zwitserland was de moeite waard om door te rijden. De sneeuw lag alleen maar op te toppen en dan was het nog eens niet dik.

Maar wat is Zwitserland een georganiseerd land en wat ziet het er allemaal degelijk uit.

Maar ook de prijzen zijn degelijk. Een voorbeeldje. Voor een camping in Italië betaalden we gemiddeld 20 euro. In Lugano in het laagseizoen 61 euro.

Je hebt dan wel een plekje aan het meer, je krijgt toiletpapier en een wc bril en de douche en toilet zijn wat groter. Maar dat mag dan ook wel.

Nu staan we op een mooie plaats op een heuvel. Het is een plek voor campers en geen camping.

Morgenvroeg rijden we richting Udenhout en dan hebben we er een prachtige reis opzitten.

Ontzettend veel moois gezien, vriendelijke mensen ontmoet en weer veel geleerd van cultuur en gewoontes.

Nu wil ik iedereen bedanken voor het volgen van deze weblog en ik beloof dat als ik de vele, vele foto’s uitgezocht heb, de mooiste op deze weblog ga plaatsen zodat de verhalen meer kleur krijgen en meer gaan leven.

Susan is nog tot 16 maart in Nederland en vliegt dan weer terug naar haar familie in Zuid Korea. Dat zal weer even wennen zijn maar dat ben ik ondertussen wel gewend. Natuurlijk hebben we alweer wat zitten brainstormen waar de volgende reis naar toe kan gaan. Maar dat is van zoveel afhankelijk dat we daar ons nog niet zo op vast pinnen. We zien wel.

Vanaf 1 maart kan ik een oproep krijgen om met de bestralingen te starten. Hopelijk krijg ik niet teveel bijwerkingen. We zien wel, ik kan er niets mooiers van maken en probeer het zoveel mogelijk optimistisch te ondergaan.

Want:

DE WERELD IS EEN SPIEGEL;

• KIJK ER BOOS IN EN HIJ KIJKT BOOS TERUG.
  • KIJK ER VROLIJK IN EN HIJ KIJKT VROLIJK TERUG.
  • KIJK ER BEZORGD IN EN HIJ KIJKT BEZORGD TERUG.
  • KIJK ER OPTIMISTISCH IN EN HIJ KIJKT OPTIMISTISCH TERUG.

Vul zelf maar aan en probeer het uit.

Voor nu en de komende tijd een warme groet en leef en geniet van de momenten die er echt toe doen.

Piet.

• 23 Februari 2023 - 17:58

Jeroen Lagarde:

Beste Piet,

Bedankt voor je mooie verslag. We hebben alles goed kunnen volgen. In Puglia waren wij in de herfst van 2021. Calabrië en Sicilië stonden nog op het lijstje maar jouw reisverslag heeft ons overtuigd daarmee niet al te lang meer te wachten. Veel inspiratie gekregen. Goede reis nog voor het laatste kilometers naar Udenhout.

Groeten,

Jeroen

• 23 Februari 2023 - 18:03

Riek:

Susan en Piet,

Nog een dagje en jullie slapen weer lekker in Udenhout.

Mooie reis en wij mooie verslagen gehad.

Blijf optimistisch in de spiegel kijken. Die ik ook altijd.

dikke knuffel van je zus/schoonzus.

• 23 Februari 2023 - 18:34

Ra Koning:

Piet, nogmaals dank voor je mooie reisverslag. Ik zie uit naar de foto's van al dat moois. Morgen samen een goede reis voor het laatste stukje naar Udenhout. En daarna veel sterkte met de behandeling. Hopelijk heb je niet te veel bijwerkingen. Liefs van Ria en een sterkteknuffel.

[e-1f618]

• 23 Februari 2023 - 19:43

Jane:

Piet en Susan, een goed laatste stukje van jullie reis. Fijn dat jullie ons meenamen naar alle mooie plekken.Fijn dat Susan nog even in Nederland kan zijn.

Hopelijk gaan de bestralingen effectief zijn en vallen de bijwerkingen mee. Daar duim.ik voor!!

Liefs x

• 28 Februari 2023 - 16:40

Hans Van Den Bersselaar:

Dag Piet [e-38] Susan,

Ook ik heb jullie trip weer gevolgd, soms in blokjes en soms kwam het er niet altijd van. Maar jullie positivisme maakt dat ik toch vaak even mee las en dan heb je bijna het gevoel dat je ook in Italie bent. Mooie verhalen en altijd een mooie spreuk als afsluiting.

Kom nog eens een kop koffie drinken. Er is veel bij te praten over techniek in het VMBO en ik wil je graag laten horen wat het zaadje dat jij ooit op de Wichelroede hebt geplant, voor een vervolg aan het krijgen is.

gr

Hans

• 01 Maart 2023 - 22:25

Maria Venhuizen :

Dag Piet, ik heb jullie ook gevolgd en het was weer een mooie reis!! Sterkte in de aankomende tijd en het komt vast allemaal weer goed[e-1f60a], ik steek een kaarsje voor je op in ons kapelletje[e-1f618]! Graag tot de volgende keer! Groetjes, Maria.