Onbedoeld….. - Reisverslag uit Giulianova, Italië van piet lagarde - WaarBenJij.nu Onbedoeld….. - Reisverslag uit Giulianova, Italië van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Onbedoeld…..

Door: piet

Blijf op de hoogte en volg piet

04 Januari 2023 | Italië, Giulianova

Onbedoeld………

Zevende etappe, Villa Rosa, woensdag 4 januari 2023

Beste allemaal,

Alweer een bijzondere dag. Vanmorgen vertrokken van de camping waar we vier dagen zijn geweest. Vandaag proberen we een andere plek te vinden. Maar eerst naar Urbino.

Het was wel bewolkt maar we waren niet meer in nevelen gehuld. Maakt de wereld toch wat groter en vriendelijker.

Urbino is een van de vele schatten die Italië rijk is. Het staat niet voor niets op de Unesco wereld erfgoedlijst. De prachtige oude binnenstad is nog volledig ommuurd.

Wij vonden nog een parkeerplaats net buiten de ommuring. Wij hebben daar een uur of drie rondgeslenterd. Nou ja, ik kan beter zeggen, klimmen en dalen. Wat een super steile straatjes. En dan al die geweldige smalle steegjes. We bezochten de dom, het geboortehuis van de beroemdeschilder Rafaël en verschillende kerken. De Palazzo Ducale, de residentie van de hertogen van Urbino, is omgeven door bogengalerijen waaraan de toegang tot de schitterende plaats ligt.

Ook hier weer een heerlijke pizza gegeten als lunch.

Omdat we nog een nieuwe campingplaats moesten vinden, vertrokken we niet al te laat uit Urbino. En dat was maar goed ook. Wij hadden gezien dat er werkelijk tientallen campings langs de Adriatische kust lagen. Maar stuk voor stuk waren ze gesloten. En zo moesten we onbedoeld een boerderij camping in het donker zien te vinden.

Hoe het er buiten uitziet zien we morgen wel. Ze hebben in ieder geval een toilet en een douche en een boerderijwinkel. Het lijkt dat we de enigste gasten zijn.

Nu zitten we heerlijk warm aan het verslag te schrijven. Het is hier rond de vijftien graden.

Misschien blijven we hier ook wat langer zodat we de omgeving kunnen verkennen. Tot nu toe zijnwe nog niet één buitenlander tegengekomen. Dus reizen in de winter is hier heel ongewoon voor buitenlanders. Maar later weten we zowel de voordelen als de nadelen te vertellen van het reizen met de camper in de winter. Vandaag zijn we het eerste nadeel dus tegengekomen.

Voor nu een warme groet en leef en geniet van de momenten die er toe doen.

Piet

• 05 Januari 2023 - 22:35

Frans Van Rijsewijk:

Nog de beste wensen voor Susan en jou Piet.

Zo kom je alsnog in een boerderijwinkel en zie je dat wij niet zo uniek zijn met onze boerderijwinkel. Het lijkt me een genot om in zo'n rustige omgeving samen te zijn. Ik las in je eerdere verslag dat je héél lang geleden ook in deze contreien bent geweest. Waarschijnlijk flitst op zo'n moment je hele voorbij. De mooie en minder mooie ervaringen uit je rijke leven. Ik hoop dat je tijdens deze reis nog wat van die mooie ervaringen rijker wordt.

Veel reisgenot samen met Susan.

• 06 Januari 2023 - 09:49

Riek:

Steeds verder naar het zuiden. Veel plezier.