An unexpected message. Een onverwacht bericht. - Reisverslag uit Udenhout, Nederland van piet lagarde - WaarBenJij.nu An unexpected message. Een onverwacht bericht. - Reisverslag uit Udenhout, Nederland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

An unexpected message. Een onverwacht bericht.

Door: piet

18 December 2022 | Nederland, Udenhout

Udenhout, 18 december 2022,

Beste Friends all over the world,

Waking up to a new day is like a birthday present, the contents is a secret, and every time the thrill is in the unpacking.

Of course you hope that you can unpacking a nice present every day, but unfortunately life doesn’t work that way.

September 29 was such a day.

Every year i have my blood test for various components, including prostate.

The results of the examination showed that there was a malignant tumor with metastasis genes to the lymph nodes.

Of course that is a shock, but the world keeps turning and it should be.

I try to put quality of life at the top of all choice of each treatment. Of course that is not always possible, but I try.

For example, i will start radiation in March, so that we can go to South of Italy and Sicily for a few months. And I also want no hormone therapie for three years because there are to many side effects and the possibility for a better result is small.

The “funny” thing is that I feel me total fit and healthy.

On one of me biking travels an old man said to me: “What is a laugh worth if there have been no tears”.

And my dear friends: “Today is better then two tomorrows”.

Dear friends, All of life is making choices. Choices to give every day the chance, the possibility to became the best day of your life. And I want to continue that for many years.

I wish everyone a warm and peaceful Christmas and for 2023 good luck and specially health.

Warm greetings and a big hug from

Zondag 18 december 2022.

Beste Allemaal,

Wakker worden met een nieuwe dag is als een verjaardagscadeau. De inhoud is een geheim en elke dag zit de spanning in het uitpakken.

Natuurlijk hoop je dat je elke dag een mooi cadeautje uit kunt pakken maar helaas werkt dat niet op deze manier.

29 september was zo’n dag.

Ieder jaar laat ik mijn bloed op verschillende onderdelen nakijken. Ook op prostaat. Het resultaat van deze uitslag was helaas niet zo gunstig. Een behoorlijk agressieve prostaatkanker met uitzaaiingen naar lymfeklieren

Natuurlijk was en is dat schrikken. Maar de wereld draait door en dat hoort ook zo.

Na allerlei onderzoeken moeten er keuzes gemaakt worden wat de behandelingen betreft. Bij alle keuzes probeer ik de kwaliteit van leven voorop te zetten. Ook al is dat niet altijd mogelijk.

Zo start ik pas met de bestralingen in maart zodat we nog een paar maanden met de camper naar Zuid Italië en Sicilië kunnen. En ook laat ik de hormoontherapie van drie jaar aan mij voorbijgaan omdat voor mij de procentueel kleine voordelen niet opwegen tegen de mogelijke nadelen.

Het gekke is dat ik mij heel fit voel. Geen klachten, geen vermoeidheid, niets. Dat is een heel vreemde gewaarwording moet ik eerlijk bekennen.

Op een van mijn fiets avonturen ontmoette ik in Nieuw Zeeland een oude man die zei:

”Wat is een lach waard als er geen tranen zijn geweest”.

En Allemaal,

Het hele leven bestaat uit keuzes maken. Keuzes om elke dag de kans te geven om de mooiste dag van je leven te worden. En daar wil ik nog een tijdje mee doorgaan.

Ook daar wens ik iedereen succes bij.

Een warme groet,

• 18 December 2022 - 14:19

Ra Koning:

Piet, wonderen bestaan.

Ook mijn broer had een agressiene prostaatkanker met uitzaaiingen. Hij is volledig hersteld. Ikzelf had blaaskanker en ben daarvan ook hersteld. Mijn oudste broer had in juli een openhartoperatie met 5 omleidingen en daarna in september een darmoperatie i.v.m. agressieve darmkanker. Hij is nu al volledig hersteld van beide operaties. Wat ik hiermee wil zeggen is: blijf positief en hoopvol en heb vertrouwen in de behandelaars. Nog meer een reden om elke dag en elk moment te genieten van alle mooie momenten. Het is jouw eigen lijfspreuk, dus ik weet zeker dat jou dat gaar lukken. Veel sterkte.

• 18 December 2022 - 14:28

Luud De Brouwer:

• 18 December 2022 - 15:14

Yvon En Wim.:

• 18 December 2022 - 15:33

Yvonne En Wim:

Dat is toch wel even schrikken Piet! Je hart volgen en doen wat jezelf het beste lijkt vinden wij bewonderenswaardig. Zo ben je nu eenmaal dat hebben we indertijd ondervonden dat we gedrieėn langs de oever van Yangtze naar de Tibetaanse hoogvlakte fietsten. We wensen je dan ook een ontzettend fijne tijd in Zuid Italiė en Siciliė en vernemen graag hoe het verder met je gaat.

GOED LUCK!! en veel liefs van Yvonne en Wim

• 18 December 2022 - 17:57

Claartje:

lieve Piet,

wat een schok en wij hopen van harte dat je weer helemaal de oude mag worden.

mooi hoe je je dankbaarheid toont voor elke dag en alles in breder perspectief ziet.

wij wensen je een heel mooie zonnige tijd in Italië waarop je weer vast volop zult leven en genieten!

je bent een inspiratie en we geven je over de mail dikke knuffels

geniet van een sfeervolle kerst samen met je dierbaren en een heel gelukkig nieuw jaar met een happy end!

liefs van Ad en Claar(tje)

• 18 December 2022 - 19:24

Jolanda Van Den Boer:

Wat een schrik om dit bericht te krijgen! Ook een dapper besluit om pas na jullie reis te gaan behandelen. Geniet er van samen. Het is jullie gegund.

• 19 December 2022 - 08:10

Annie Mathijssen:

Piet een fijne reis,je posiviteit gaat jouw helpen.

Gezellige kerst en een goed2023 met vele gelukkige momenten

Annie

• 19 December 2022 - 09:38

Danielle:

Piet, wat schrikken. Met jouw vechtlust en positiviteit zit het wel goed , ik wens je veel kracht in dit traject!

Als ik onderweg ergens fietsende reizigers zie denk ik nog wel eens aan onze ontmoeting, aan de ontbijttafel in vietnam op een regenachtige dag. Dankzij deze regen was er meer tijd voor een mooi gesprek.

• 20 December 2022 - 18:31

Maria Venhuizen:

Lieve Piet,

Ja, dat is schrikken zeg. Maar ik vind je echt heel dapper dat je voor kwaliteit van leven voor nu, in heden gaat!!

Elk huisje heeft zijn kruisje en wonderen bestaan echt. Je bent een inspiratiebron voor mij, al tijdens het IKO en met je mooie reisverslagen. Het was altijd weer een feestje om ze mogen lezen. Van jou gebruik ik nog steeds het zinnetje: Leef en Geniet:-! op mijn verjaardagskaartjes. Dat wens ik jou en Susan nu ook toe: Leef en Geniet:-)! Goede reis en mooie Feestdagen toegewenst in een gezond 2023!! Groetjes van Maria.

• 24 December 2022 - 16:16

Riette:

Ha Piet, en zo gaan we weer het nieuwe jaar in, ook met jouw motto Leef en Geniet ! Dat is nu hard nodig maar blijf positief.