Alweer een “verplaatsetappe”. - Reisverslag uit Gallipoli, Italië van piet lagarde - WaarBenJij.nu Alweer een “verplaatsetappe”. - Reisverslag uit Gallipoli, Italië van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Alweer een “verplaatsetappe”.

Door: piet

Blijf op de hoogte en volg piet

19 Januari 2023 | Italië, Gallipoli

Alweer een “verplaatsetappe”.

Tweeëntwintigste etappe: Galipoli, donderdag 19 januari 2023, 16 graden en half bewolkt, stevige wind.

Beste Allemaal,

Wij hadden het reuze naar onze zin op deze camping en er zou nog genoeg te bezichtigen zijn. Maar hoe moeilijk ook, je moet keuzes maken in wat je wilt zien. Er is zoveel moois. Zo zou je wel drie dagen in Matera kunnen ronddwalen.

De camping was extra gezellig door de eigenaar die overal een oplossing voor had en super vriendelijk was en zorgde voor vers warm brood in de morgen en ons zo vaak we wilden met de shuttle bus naar de stad bracht. De camping had ook een garage waar wel twintig campers stonden die daar in de winter gerepareerd en nagekeken werden. Zo werd onze camper ook voorzien van twee nieuwe remschijven en werd de olie en bandenspanning nagekeken. Ik denk dat we dit nergens meer gaan meemaken.

Vandaag vertrokken naar een andere plek. Weer een paar honderd kilometer naar het zuiden en weer naar de kust. Wij zitten nu aan de Golf van Tarente. Bijna op het meest oostelijke stukje van Italië en van de hak.

Vandaag is het weer een “verplaatsetappe”. Gewoon op zijn beurt een stuk rijden en van de omgeving genieten. En telkens is het weer spannend waar we terecht komen en of de camping schoon sanitair heeft.

Ook belangrijk is het soms om een wasmachine en een droger te kunnen gebruiken.

Rond half drie kwamen we op de camping aan. Strak georganiseerd en met wasmachine en wasdroger. Dus meteen twee draaien gedaan. Dus we kunnen er weer even tegen. Wij hebben een plekje op 50 meter van de zee.

Het verraste ons dat er zoveel campers stonden en de meesten groot en met voortent. Datwil zeggen dat hier veel mensen overwinteren en een paar maanden op dezelfde plaats staan. Vooral heel veel Duitsers.

Nu iets over het weer.

Hier is het ook winter. Dat wil ook zeggen dat het heel onstabiel kan zijn. Verwacht dus niet dat het altijd blauwe lucht is. De temperatuur schommelt rond de 15 graden en er valt ook regelmatig regen. De voorspellingen zijn dat het de komende weken wat onstabieler wordt. Ook wordt het kouder. De nachten kunnen ook behoorlijk koud zijn.

In onze camper hebben we het nooit koud. Een elektrische straalkacheltje, en in de nacht een elektrisch deken zorgen ervoor dat we het nooit koud hebben.

Zomaar wat organisatorische dingen voor wie erin geïnteresseerd is:

• Als we op een camping aankomen dan sluit ik meestal de elektriciteit aan en gaat het dak van de camper meteen omhoog.
  • Daarna voorzie ik de voorruit en zijruiten van de cabine van aluminiumfolie.
  • Dan maak ik voor de schuifdeur een grondzeil zodat we altijd met sokken binnen komen en de schoenen buiten onder de auto schuiven.
  • Ook het tafeltje met de twee stoelen komen hier op te staan.
  • Meestal koken en bakken we buiten op een gastoestelletje. Binnen hebben we een inductie kookplaatje waar we op kunnen koken maar wat we vaak gebruiken om het eten warm te houden.
  • De koelbox staat buiten meteen naast de deur. En binnen hebben we een diepvries waar best veel in kan.
  • We eten het liefste gewoon naast of in de camper waar we ook een kleine tafel kunnen plaatsen. De voorstoelen kunnen gedraaid worden zodat je met vieren rond de tafel kunt zitten.
  • De twee kookpitten op gas in de camper gebruiken we zelden. Alleen bij extreme weersomstandigheden. Ook hebben we een watertank om de afwas te doen maar die hebben we nog nooit gebruikt. Op elke camping namelijk zijn er voldoende plaatsen om de afwas te doen.
  • Vaak maak ik ook een waslijn tussen twee bimen en drogen we de handdoeken meestal buiten.
  • Vooral in een kleine camper is het heel belangrijk dat je alles een eigen plekje geeft en dat ook heel consequent volhoudt. Ook belangrijk is dat je de camper van binnen goed schoonhoudt.
  • Het bed maken kost een vijf minuten en het omgekeerde ook. De twee stoelleuningen gaan elektrisch plat. Matras er over. Beddengoed en kussens. En slapen maar.

Dit waren zomaar een paar voorbeelden van wat elke dag terugkomt. Wil je meer weten van onze dagelijkse beslommeringen, laat het dan maar horen.

Een warme groet en leef en geniet van de momenten die er echt toe doen.

Piet.