Zomers weer maar vandaag even niet. - Reisverslag uit Stobreč, Kroatië van piet lagarde - WaarBenJij.nu Zomers weer maar vandaag even niet. - Reisverslag uit Stobreč, Kroatië van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Zomers weer maar vandaag even niet.

Door: Piet Lagardr

Blijf op de hoogte en volg piet

29 Oktober 2015 | Kroatië, Stobreč

Stobrec, donderdag 29 oktober 2015 18 graden maar regenachtig.

Beste allemaal,

Nog even een paar verslagen voordat we weer "verhuizen".
We hebben de afgelopen week prachtig weer gehad. Vandaag een dipje dus blijven we eens een dagje op de camping. Ook hier is de tijd verzet. Maar morgen moet het weer mooi worden dus willen we morgen alles inpakken en vertrekken we naar een plaatsje dicht bij Mostar om een weekje Bosnie Herzegovina te gaan bekijken.
Ik hoop dat ik ook een aantal foto' s kan plaatsen maar als dat nu niet lukt dan komen die later.

Stobrec, vrijdag 23 oktober 2015, 23 graden

Vannacht heeft het ontzettend gestormd. Soms leek het of de tent de lucht in zou vliegen. Diverse keren er uit geweest om de haringen te controleren. De volgende dag toch nog erop uit getrokken. Naar Solana. Naar de ruines van een Romeinse stad.
Solana komt van het woord zout. Dat was in die tijd goud waard.
Voor we naar een plaats gaan proberen we er zoveel mogelijk over te lezen want anders vertellen die ruines niet zoveel.
Indrukwekkend hoe men in die tijd leefde en diverse technieken gebruikte.

Split, zaterdag 24 oktober, 24 graden

Vandaag niet naar de stad Split maar naar de heuvel Marianne. Werkelijk prachtig aangelegd. Maar het is wel aanpoten want voordat je boven bent heb je honderden trappen beklommen.
Maar daar krijg je wel iets voor terug. Een geweldig uitzicht over Split. En wat een weertje. Een helder blauwe lucht en bijna geen wind.

Drvenik, zondag 25 oktober 2015, 24 graden

Zondag, dus rustig op de weg. Vandaag een prachtige tocht van twee uur langs de kust naar de boot die ons met de auto naar het eiland Hvar zou moeten brengen. Bijna geen wind dus dat belooft een rustige overtocht te worden. Dan over het hele eiland naar Havr en daar de boot naar Split.
Maar daar aangekomen kregen we te horen dat er geen boot ging vanwege stukken aan de boot.
Dus na wat lekkers gingen we gewoon weer terug naar onze camping. Nu zagen we alles weer vanaf de andere kant. Niet harder dan 40 km per uur. Bijna geen verkeer op de weg.
Gewoon genieten en regelmatig even uit de auto om te genieten van die prachtige eilanden in de Adriatische zee.

Hvar, maandag 26 oktober, 25 graden

Een tweede poging maar nu vanuit Split met de boot naar Het eiland Hvar. Een tocht van twee uur en de laatste boot weer terug. Werkelijke een prachtige tocht over het eiland en afgesloten in de prachtige stad Hvar.
De foto's zullen de rest wel vertellen.

Primosten, dinsdag 27 oktober, 25 graden

Alweer een juweeltje. Struinen door de eeuwenoude straatjes en op een bankje genieten van de zee.

Sinj en Klis, woensdag 28 oktober 2015, 25 graden

Vandaag twee draaien was voordat we vrijdag vertrekken. Het droogt goed dus na twee uurtjes is de waslijn alweer leeg.
Vanmiddag naar twee dorpjes geweest die van de kust afliggen want de verschillen zijn groot.
Ook die sfeer willen we proeven.
Ook hier weer veel verlaten huizen.

Beste mensen het zijn wel korte verhalen maar de foto's moeten later al het moois wat we zien maar verduidelijken.

Voor nu een warme groet en leef en geniet van de momenten die er echt toe doen.

Piet

• 29 Oktober 2015 - 18:44

Riek:

Hier erg mooi weer. Vanmiddag samen 40 km gefietst. Heerlijk. Terrasje gepikt. Super. Zondag naar Jordi en Thierry, die wordt ook al weer 40. Waar blijft de tijd. Groetjes, dikke knuffel.

• 29 Oktober 2015 - 20:06

Jane:

Hoi Piet,
    ook al reageer ik niet zo vaak, ik volg je wel. Weer een super reis!
    Hier is het nu herfstvakantie.Wij hebben deze week weer een stuk van het Pieterpad gewandeld. Ook Nederland is prachtig, vooral met herfstkleuren en de zon!
    Hopelijk schijnt ze morgen bij jullie ook weer!
    lieve groeten, Jane

• 02 November 2015 - 08:48

Herman Hanny En Keetje:

Lieve broer, vandaag een kaarsje branden bij Conny alweer 10 jaar geleden, niet te geloven. Maar geloof wel dat we haar nooit vergeten, ze is er altijd bij. Heel veel liefs van mij, groetjes van Herman.