Voor de laatste keer Krk. - Reisverslag uit Plitvica, Kroatië van piet lagarde - WaarBenJij.nu Voor de laatste keer Krk. - Reisverslag uit Plitvica, Kroatië van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Voor de laatste keer Krk.

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

02 Oktober 2015 | Kroatië, Plitvica

Krk, dinsdag 29 september 2015, 20 graden

Beste allemaal,

Vanmorgen weer naar het prachtige stadje Krk gelopen. Het weer is goed al waait het nog steeds behoorlijk. Wij willen nog graag naar de kathedraal en het kasteel.
Meestal waren deze gesloten maar in de morgen zijn ze een paar uur geopend.
De Maria Hemelvaart kathedraal stamt uit de twaalfde eeuw. Het is een prachtige kleine kathedraal met een mooie barokke houten preekstoel. De kerkschat wordt bewaard in de aangrenzende Quirinuskerk. Wat een rijkdom.
Achter de kathedraal bevindt zich het Frankopankasteel met vier vierhoekige torens uit 1191 en een ronde toren uit de tijd van de Venitiaanse tijd.
We hebben ook nog de Romeinse baden met prachtige mozaïek bezocht.
Het was en heerlijke tijd in Krk maar nu is het toch weer tijd voor de derde verplaatsing.
Wij gaan nu de voorbereidingen voor de "verhuizing" treffen want rond tien uur willen we weer op weg kunnen om de tent weer voor het donker gereed te hebben.

Plitvicka Jezera, Woensdag 30 september 2015, 15 graden

Vanmorgen op tijd opgestaan en na een uurtje hadden we alles weer in de wagen ondanks de stevige wind. Ontbijten en douchen en afscheid nemen. Camping Bor is een echte aanrader. Superschoon, vriendelijk, vers brood in de morgen en op tien minuten lopen van het centrum van Krk.
Wij gaan nu meer land inwaarts. Richting Zagreb. We willen onze tent opslaan in camping Korana. Deze camping ligt ongeveer een kilometer of 14 van het nationaal Park Plitvice meren.
En de camping ligt ongeveer 125 km van Zagreb. Deze twee willen we zeker gaan bezoeken.
Wij arriveren hier rond drie uur. Donker en grijs. En totaal geen wind. We verwachten regen en hebben meteen de tent opgezet. Net op tijd want voor de rest van de dag en nacht heeft het gemiezerd. En het was niet alleen nat maar ook nog flink koud. 13 graden overdag en in de nacht 5 graden!!!!!!!!
Het zou dus een echte testcase worden of we het behaaglijk in de tent konden houden.
Maar dat horen jullie morgen weer.

Voor nu een lieve en warme groet en leef en geniet.

Piet.

• 02 Oktober 2015 - 17:16

Riek:

Anders een hotelletje, als het niet gaat lukken. Hier hebben we snachts ook tegen vriespunt aan. Overdag heerlijk, volop zon. Mag van ons nog enkele maanden zo blijven. Hahaha

• 02 Oktober 2015 - 18:08

Ine Seegers:

Herkenbare taferelen die jullie meemaken, wij hebben ook nog steeds fijne herinneringen aan Kroatië. Camping Bor zullen we onthouden. Wij gaan ons opmaken voor een 3 weekse vakantie naar Spanje, heel veel zin in. Voor jullie nog vele fijne geniet momentjes.
    Groet Marcel & Ine