We hebben de testcase doorstaan. - Reisverslag uit Plitvica, Kroatië van piet lagarde - WaarBenJij.nu We hebben de testcase doorstaan. - Reisverslag uit Plitvica, Kroatië van piet lagarde - WaarBenJij.nu

We hebben de testcase doorstaan.

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

06 Oktober 2015 | Kroatië, Plitvica

Sv. Filip I Jakov, dinsdag 6 oktober 2015, 23 graden

Beste allemaal,

We zijn weer verhuisd en hebben hier in ieder geval beter internet dus kan ik mijn verslagen weer bijwerken. zoals je boven ziet zitten we in Sv. Filip I Jakov, een klein plaatsje zo'n 25 km onder Zadar.
Maar voor ik hier meer over ga vertellen eerst nog wat andere verslagen.

Plitvica Jazera, donderdag 1 oktober 2015, 15 graden

Het zou zo'n beetje onze testcase worden. Mistig, druilregen, in de nacht zo'n 5 graden en overdag maar 14 graden.
Maar ik moet zeggen dat het meeviel omdat het werkelijk windstil is.
Wij hebben ons elektrisch deken voor de dag gehaald en ons klein elektrisch kacheltje. En het werd super gezellig en warm. Ook heerlijk geslapen en de rest van de dag hebben we gelezen en genoten van de absolute stilte.
Onze camping is ontzettend groot en glooiend. Het is begroeid met prachtige bomen die de herfstkleuren al gaan krijgen. Het is allemaal gras en je kunt je eigen plekje kiezen. Echt een super camping. En alweer super schoon. En er zijn nu niet meer zoveel bezoekers dus het is alsof je alleen op de wereld bent.
Maar morgen gaan we naar Rastoke een dorpje zo'n 50 km verderop.

Rastoke, vrijdag 2 oktober 2015, 18 graden

Hiep hoera het is droog en weer wat warmer. Tijd om naar Rastoke te gaan. Werkelijk een schitterend dorpje waar we zeker vier rondgedwaald hebben. Een dorpje bekend van de ontelbare waterstroompjes die langs en onder de huizen doorstromen. Een dorp met vele watermolentjes waar graan gemalen werd en wordt en waar vroeger de kantklossen aangedreven werden voor de fabricatie van linnen. En hier de textiel gewassen in speciale tobben die onder de watervallen geplast werden.
Het water is hier werkelijk schitterend. De kleur is turquoise en je kunt werkelijk alles op de bodem zien liggen en groeien. Hier komt de Slunjcica rivier tezamen met de Korana rivier.
Het is een uniek stukje natuur en het wordt ook wel "THE small Lakes of Plitvice" genoemd.
Tegen vier uur sluiten we deze geweldige dag af en gaan we het eten voorbereiden.
Morgen willen we Zagreb gaan bezoeken. Hopelijk blijft het dan ook droog.

Voor nu een warme groet en leef en geniet van de momenten.

Piet.

• 06 Oktober 2015 - 19:25

Annie Mathijssen:

Jullie zijn weer heerlijk aan het genieten.
    Goede en fijne reisdagen
    Gr Annie.