Happy NEW YEAR!!!! - Reisverslag uit New Delhi, India van piet lagarde - WaarBenJij.nu Happy NEW YEAR!!!! - Reisverslag uit New Delhi, India van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Happy NEW YEAR!!!!

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

30 December 2011 | India, New Delhi

Mamallapuran, zaterdag 31 december 2011

Dear everyone,

I wish all the people I met on my travelling all the best for 2012!!!!

Piet

Beste allemaal,

Het einde van 2011 komt wel heel erg in zicht en 2012 hoor ik al behoorlijk op de deur kloppen.
Allereerst de beste wensen van ons uit het oosten van india, uit ma mallapuran.
Na een nachtelijke tocht van z0'n 14 uur met de bus kwamen we om 6 uur in de ochtend in deze stad aan. In het pikke donker en..... regen en storm. Voor de eerste keer in 4 maanden zagen we regen. Gelukkig was er zoals altijd wel een tuk tuk in de buurt.Het was echt een tropoische storm maar het is dan altijd nog zo'n 25 graden.En het zou nog veel meer gaan stormen en regenen want een cycloon was hier actief.
Op zoek naar een guesthouse of hotel maar het was hier piekseisoen dus bijna alles was "full". Maar na 3 pogingen hadden wij geluk, nog een kamer vrij.
Toen het licht werd meteen naar het strand. Hoge golven kwamen het strand opgerold. Veel vissersboten werden in veiligheid gebracht.Maar daarover later meer.

Beste mensen "De wereld is als een spiegel, kijk er boos in en hij kijkt boos terug, lach ernaar en hij lacht terug, kijk er gespannen in en hij kijkt gespannen terug, kijk er ontspannen naar en je zult zien dat hij ontspannen terugkijkt.
Susan en ik hopen dat al onze " volgers" het komende jaar ontspannen, onbezorgd en met een lach in de spiegel/wereld kunnen kijken en wij hopen dat je er aal goeds en liefde voor terugkrijgt.Dat is het koimende jaar onze wens voor al onze trouwe lezers van onze weblog.

Maar nu eerst het verslag van 16 en 17 november.

Pushkar woensdag 16 november en donderdag 17 november 2011

Van Udaipur naar Pushkar is "maar" 300 km. Je ziet dat wij al aan de grote afstanden aan het wennen zijn. Om 3 uur kwamen wij in Pushkar aan. Eerst de formaliteiten van het inchecken en dan meteen het stadje in. Wij waren net een 4 dagen te laat. Pushkar is normaal een rustig stadje. Een heilige stad kun je wel zeggen.Vele zijn beig met religieuze zaken want er zijn meer dan 400 tempels.Het is een Hindoeheiligdom want hier zou Brahma met een lotusbloem de duivel hebben verslkagen. Op 3 plaatsen waar de bloemblaadjes neer dwarrelden ontstonden meren.Een ervan,het heilige Pushkarmeer is omgeven door 52 overtrappen {Ghats} waar de was wordt gedaan en waar vrouwen en mannen zich komen wassen in het heilige water.
Pushkar is ook een van de weinige plaatsen waar een Brahma tempel te bewonderen is.

Het normaal rustige stadje is 12 dagen voor volle maan in november een waar gekkenhuis. Hier wordt de grootste kamelenmarkt van de wereld gehouden. Uit heel Rajastan komen tienduizenden op dit gebeuren af.Men overnacht op straat en 3 dagen voor vollemaan komen devrouwen in hun exotische gewaden. Ze baden in het meer en vereren de goden en mengen zich daarna in het marktgewoel.
Wat wij zagen waren de overblijfselen van dit hectisch gebeuren. Zand en nog eens zand op de straat. Het leek wel een woestijn.

In Pushkar werden wij meteen gewaarschuwd voor "duistere' praktijken van sommige lieden. Zogenaamde priesters willen je een bloem overhandiogen om het in het heilige meer teofferen. Een koppel uit Engeland had dat zojuist gedaan en waren nog heel erg boos.Zij hadden uit beleefdheid de bloem aangenomen, de priester deed een gebedje en vroeg 30.000 roepies voor zijn werkzaamheden. Er was geen ontkomen aan zeiden ze. Enkele mannen kwamen dicht om je heen staan en je kon pas weg als je betaald had.
En sommige mensen komen met een uitgestoken hand naar je toe. Geef je hen een hand dan beginnen ze je hand te masseren en pakken je arm en beginnen je arm ook te masseren. Meteeen vragen ze geld.
Het is maar dat je het weet.

Pushkar is ook een waar pelgrimsoord waar je op heel veel plaatsen yoga lessen kunt volgenen waar je heel veel Safhu's (bedelmonniken) kunt ontmoeten. Zij trekken van pelgrimsstad naar pelgrimsstad en leven en bedelen op straat.(Zie de foto's)
Maak geen foto's van hen want dan komen ze meteen naar je toe en vragen geld voor de foto's. Waar wij ook geen foto's van gemaakt hebben is van een zwerver die op een vuilnisbelt samen met de koeien naar eten aan het zoeken was en het ook meteen opat.

Beste mensen ik hoop dat de foto's het bovenstaande een beetje kunnen verduidelijken.

Voor nu een fijne jaarwisseling en leef en geniet ook in 2012.

Wij zijn blij dat ondertussen de storm is gaan liggen en de het weer droog is. Dat wil ook zeggen dat wij anders geen foto's en een verslag hadden kunnen sturen want stroom was
er de afgelopen dagen niet. Te gevaarlijk met die stromende regen en de instanties sluiten dan alle stroom af. Sommige hotels hebben een generator maar de meeste plaatsen moeten het doenmet kaarslicht.Ook gezellig hoor!!!!

Piet

• 31 December 2011 - 08:49

André En Willemien:

Wij hopen van harte, dat ook voor jullie 2012 een jaar wordt met veel gezondheid, geluk en tevredenheid. En mooie reiservaringen natuurlijk.
    Als ik je verhalen lees, Piet, begint het erg te kriebelen om tenminste nog een keer terug te gaan naar India. Wie weet komt het er nog van.
    Liefs, Willemien

• 31 December 2011 - 09:11

Peter En Elly Teune:

Beste Piet en Susan,

Dank wederom dt we jullie belevenissen mogen meemaken. We genieten ervan!

Wij wensen jullie een gezond, voorspoedig en liefdevol 2012!

• 31 December 2011 - 09:25

Nieuwjaar:

Beste Piet en Susan,

Jullie mogen elkaar al feliciteren met het nieuwe jaar vele uren voordat wij het kunnen. Ik wens jullie alle goeds een een goede voortzetting van deze prachtige reis!

Happy New Year

Luud en Lian

• 31 December 2011 - 10:15

Ad:

Piet en Susan
    Wat hebbem jullie toch een schitterende reis met steeds weer de mooie belevenissen te mogen meemaken.
    Te zien dat zoveel mensen op totaal andere manieren in het leven staan en op hun manier daar iedere dag opnieuw weer voor moeten vechten.
    Ik wens jullie een mooie voortzetting van deze reis.
    Voor het nieuwe jaar alle geluk, goede gezondheid en vooral veel liefde voor elkaar en de mensen die met je begaan zijn.
    Ad

• 31 December 2011 - 11:06

Coby:

Piet en Susan een heel goed en gezond 2012 wens ik jullie toe,liefs Coby.

• 31 December 2011 - 12:02

Jan En Pieta Jooren:

Hallo Piet en (onbekende) Susan,

We hebben lang niets van osn laten horen, maar vandaag is er alle reen om jullie een prettige jaarwisseling toe te wensen en voor 2012 nog meer genieten en gekuk als je nu al hebt. Een tijd lang heb ik verslagen telkens nog geprint, maar op een gegeven moment was het niet meer bij te houden, met name tijdens onze vakantiereizen. Enige tijd geleden hebben we een inhaalslag met lezen gemaakt en lezen nu elk verslag weer en kijken je mooie foto's. Bijpfraten doen we weer wel een keer als je weer terug bent. Intussen nog heel goede reis en veel plezierige belevenissen.

PS1: We zullen een aantal politieagenten daarheen sturen, dan kunnen die de crisis hier oplossen: onnodig claxonneren gaat hiet volgend jaar € 350,- kosten !!
    PS2: Ga je je fiets inruilen voor een kameel???

• 31 December 2011 - 12:05

Ook het zelfde , een Happy New Year

Ad en Marina Mekes

• 31 December 2011 - 12:59

Adrie En Louis:

Beste Piet, weer met veel genoegen je verhaal gelezen. Ook jou wensen wij een hele fijne jaarwisseling, misschien wel met die gezellige kaarsjes als verlichting, heel veel geluk en gezondheid en we hopen nog veel van je te horen.
    Alle goeds,
    Adrie en Louis

• 31 December 2011 - 14:33

Ine & Marcel:

Hoi Piet en Susan,

Ook vanuit een druilerig en nat Heeswijk Dinther wesne wij jullie alle goeds voor 2012!
    Misschein is het zlefs al nieuwjaar bij julle op het moment dat ik dit schrijf..............

We hopen volgend jaar jullie kleurrijke reis, zowel letterlijk als figuurlijk, weer te kunnen blijven volgen!
    Het ga jullie en allen die dit lezen allen maar goed in 2012!!!

Een lieve groet van
    Ine & Marcel

• 31 December 2011 - 16:27

Corrie Van Baast:

Hallo Piet en Susan,

Weer een mail binnen en weer gelezen: Jullie zitten in de zuidelijkste punt rechts aan de kust.
    Een GROOT land en 14 uur in de bus....hallo zeg. Met airco en ligstoelen en schokbrekers......
    Maar dat moeten globetrotters als jullie voor lief nemen. Stel je voor: op de fiets of lopend.
    Een goed idee: 2 kamelen huren. Wij lezen trouw mee en kijken de mooie foto's. Kleurrijke kleding, onvoorstelbaar. Jullie zijn al in 2012..en we hopen dat jullie een mooi jaar zullen hebben en dat het spiegeltje aan de wand vele genietende en gelukkige mensen te zien krijgt.
    Vele groeten uit een al knallend Berkel-Enschot!
    Groeten van Joop en Corrie

• 31 December 2011 - 17:00

Carla :

Beste Piet en Susan,

Ik wens jullie veel liefde, gezondheid, geluksmomenten, verwondering en inspiratie in 2012!!

Volgens mij is het bij jullie nu al 2012 en hier nog 2011 :)

Lieve groet, Carla

• 31 December 2011 - 17:59

Herman En Hanny:

De allerbeste wensen voor jullie in het komende jaar, of het weer reizen gaat worden of heerlijk thuis, maak er wat van, als je maar gelukkig bent.
    Herman Hanny en Keetje.

• 31 December 2011 - 18:39

Broer Harrie:

Piet en Susan, vanuit Huisseling de beste wensen voor 2012. Wij vieren oud en nieuw met de buren, zus Riek en met zwager Tonnie. De kinderen Emiel, Hanneke, Sander en Carla met kleinkind Leya zijn op wintersport in Oostenrijk en vieren daar oud op nieuw.
    Verder gaat hier alles goed. Groetjes, Harrie en Nel

• 01 Januari 2012 - 10:52

Lieske:

Ook voor jullie veel gezondheid, reisplezier en alle goeds in 2012. Maak er een kleurrijk jaar van. xLieske Stieger-Brouwers