De eerste dag van 2012. - Reisverslag uit New Delhi, India van piet lagarde - WaarBenJij.nu De eerste dag van 2012. - Reisverslag uit New Delhi, India van piet lagarde - WaarBenJij.nu

De eerste dag van 2012.

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

01 Januari 2012 | India, New Delhi

Mamallapuran, zondag 1 december 2012

Beste allemaal,

Zojuist terug van een heerlijke strandwandeling. Hier zit de eerste dag van het nieuwe jaar al weer bijna op. Hier vieren ze nieuwjaar precies 4 uur eerder.De meeste winkels zijn ier gewoon altijd open. Ook op zondag. Eke dag probereert men wat te verdienen. Ook op zondag moet de meeste mensen wat roepies bij elkaar zien te scharrelen want de meeste hebben geen vaste baan. Nu is het piekseisoen en dus kun je geen dag voorbij laten gaan.
Wij hopen dat jullie een hele gezellige en veilige jaarwisseling gehad hebben. Wij verblijven nog 2 dagen in India en dan hopen wij de verslagen uit Sri Lanka te kunnen versturen.

Maar nu eerst het verslag van vrijdag 18 nvember.

Jaipur, vrijdag 18 november 2011

Van Pushkar naar Jaipr is maar 150 km. Maar je kunt nooit van te voren zeggen" o dat is 3 uur en dan zijn we er". ijd is hier heel rekbaar,vooral in het verkeer.Maar we zij eerst nog in Ajmer gestopt.
In deze stad is een belangrijke bezienswaardigheid. De Dargah Sharif. Hier is de soefi-heilige Kwaja Muin Ud Din Chishti begraven. De schutspatroon van de armen. Het is een waar pelgrimsoord.Het was in de morgen een waar gekkenhuis. De moskee werd werkelijk door duizenden bezocht en heel streng bewaakt. Niets mocht je mee naar binnen nemen. Geen camera of tas. Met zoveel mensen is het overantwoord om je tassen en geld in een houten box achte teaten. Ook je schoenen en sokken moeten uit en deze moet je zomaar erens p straat achterlaten , maar hier vind je de schoenen nooit meer terug tuseen al die honderden slippers.
Dus wij besloten om ieder apart te gaan en op spullen te passen. Binnen was het een dringen van jewelste.
Blioemen en nog eens bloemen werden er geofferd. Na een uurtje konden we weer op weg naar Jaipur, de hoofdstad van Rajasthan.In 1727 door radja Jai Singh 2 gesticht.Jaipur wordt ook weleens de Pink city genoemd. In 1853 werden de stadsmuren oze geverfd voor het bezoek van Prins Albert van Wales en de echtgenoot van kningin Victoria.Daarna schilderde iedereen de mueren van de huizen roze. Wat ook bijzonder is dat iedere bevolkingsgroep een eigen gebied kreeg toegeweze. De indeling bestaat nog seeds. De stoffenwevers, de schilders, de juweliers, etc, iedereen heeft zo zijn eigen wijk.
Wij zijn die dag naar De hindoetempel gegaan.De Birla Laksmi Narayan Tempel. Totaal gebouwd met wit marmer. Helaas mag je in Hindoetempels binnen nooit foto's maken.
daarna naar het ndrukwekkende stadspaleis.Daar vind je ook de 2 grootste zilveren vazen van de wereld. De Maharadja Madho Singh nam deze gevuld met Ganges water naa Engeland. dit voor de rituele reiniging.
Ook de grootste serrenwacht van de wereld bezoch ,de Jantar Mantar.

Al met al een drukke dag met heel veel indrukken.

Voor nu een lieve leef en geniet groet van Susan en mij.

Hopelijk komt het olgende verslag uit Sri Lanka.

Piet

• 01 Januari 2012 - 13:11

Willemien En André:

Vanuit een druilerig Luyksgestel ook alle goeds!

• 01 Januari 2012 - 13:46

Bart En Tineke:

Piet en Susan, we wensen jullie een heel gelukkig 2012 toe. Veel in de zon kijken, dan valt de schaduw achter je. Tot ziens ergens in de omgeving van Udenhout.

• 01 Januari 2012 - 15:30

Peter En Joke:

De beste wensen voor 2012.

• 01 Januari 2012 - 15:42

Betsy:

Wens jullie een voorspoedige reis toe en een gezond en gelukkig nieuw jaar.
    Dat we nog mooie foto's en reisverslagen zullen blijven ontvangen waar ik heel erg van geniet.
    Ben zonet net terug van het optreden van van je zwager(nieuwjaars cabaret)en dat was weer superTonnie!!!Even via deze omweg ha ha.Gtjs uit Heesch.

• 01 Januari 2012 - 16:18

Tante Ria :

Jullie beiden de beste wensen voor het nieuwe jaar.
    We genieten van al het moois Wat jullie allemaal in het echt zien.
    Een goeie thuisreis.
    We nemen na 20 januari contact op
    Liefs en groeten van uit Geldrop.

• 01 Januari 2012 - 17:49

An De Brouwer:

susan en piet de beste wensen en nog een fijne reis groetjes an

• 01 Januari 2012 - 17:56

Ine Seegers:

Piet en Susan, een heel gelukkig en gezond 2012 gewenst. Ook voor alle volgers van deze site een mooi nieuw jaar toegewenst.
    Inmiddels hebben jullie India waarschijnlijk al verlaten en nog een paar weken in Sri Lanka voor de boeg. Wat een eenerverende reis hebben jullie dadelijk achter de rug. Piet kan zich daarna gaan voorbereiden op de komst van zijn 3e kleinkind, ook weer een mooi vooruitzicht.
    Wij gaan ons nu voorbereiden op gewoon ons werk morgen. Ook mooi, als je dat nog met plezier doet.
    Nog veel geniet momenten voor jullie in Sri Lanka en we zien de ervaringen, het liefst vergezeld van foto materiaal met veel plezier binnen komen.
    Groetjessssssssssssssss
    Marcel en Ine

• 01 Januari 2012 - 18:49

Herman En Hanny:

Ja de eerste dag van het nieuwe jaar is weer een feit, geniet nog van de komende weken, want het gaat wel heel erg snel.
    Herman en Hanny

• 03 Januari 2012 - 14:55

Jane:

Hoi Piet,
    Een heel gelukkig nieuwjaar voor jou en Susan. Geniet van de laatste weken.
    groeten,
    Jane