En nu ..... - Reisverslag uit Udenhout, Nederland van piet lagarde - WaarBenJij.nu En nu ..... - Reisverslag uit Udenhout, Nederland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

En nu .....

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

30 Maart 2012 | Nederland, Udenhout

Udenhout, vrijdag 30 maart 2012

Beste allemaal,

Het zit erop. 4 maanden genieten. Bali Java, Bangkok, India, Sri Lanka. Elk land heeft zo zijn eigen sfeer. Nu niet alleen en niet op de fiets. Totaal anders heb ik al geschreven. Niet vergelijken dus. Maar het samen delen van alles wat we beleefd hebben is goud waard. Ik hoop dat het dan ook een mooi vervolg gaat krijgen.
Na Nieuw Zeeland, China, Thailand, Vietnam, Cambodja, Laos en Myanmar op de fiets kan ik wel een beetje zeggen dat ik bijna een wereldreiziger ben geworden.
Bijna want om een échte wereldreiziger te zijn, moet je ook de andere werelddelen bezocht hebben, vind ik.

Dit jaar misschien? Ik hoop en denk het wel. De voorbereidingen zijn al begonnen. Zoals het kijken welke land op het moment dat je het wilt bezoeken het beste reisklimaat heeft. Bekijken of je een visum nodig hebt. Bekijken of de landen geen negatief reisadvies hebben. Kun je met Engels uit de voeten of moet je nog een beetje een andere taal leren? Welke inentingen zijn er nodig en ga zo maar door.
Ik hoop dat wij de komende maand de knoop kunnen doorhakken. Ik laat het jullie natuurlijk meteen weten.

Want jullie waren hele trouwe lezers. Elke verhaal werd elke keer tussen de 1000 en 1500 keer bezocht. Bedankt voor al die fijne reacties op de weblog, via de mail en via de telefoon. Ik weet dat mijn fietsreis een echt avontuur was dat velen tot de verbeelding sprak. Nu waren we één van de "velen". Ik weet ook dat verhalen achteraf geschreven, in vergelijking met vers van de pers, misschien niet zo aantrekkelijk zijn om te lezen en in te leven maar het was dan ook meer bedoeld als verwerking van al onze indrukken. Want de beste manier om met iets vertrouwd te raken, is er over te schrijven.
Ik hoop dat ik jullie toch heb kunnen laten meegenieten en dat ik jullie weer kan ontmoeten bij de volgende reisverhalen.

Nu ik niet meer dagelijks schrijf, is er weer tijd voor andere dingen. Genieten van de drie prachtige kleinkinderen, Jasper, Djuna en Sterre. Meer rondjes op de fiets maken, meer in de tuin werken, meer met de vogels bezig zijn. Meer achtergronden lezen over nieuwe landen.
Ik zou ook graag weer prachtige verhalende fotoboeken maken maar ik denk dat ik dat bewaar tot later of het moet "binnenblijfweer" worden of blijven maar dat hoop ik eerlijk gezegd niet.
En ... een lezing voorbereiden op Koninginnedag voor alle gedecoreerden in het Gemeentehuis.

Zo zie je dat reizen voor mij echt het hart verwijden is en ook is het voor mij een naar jezelf kijken tegen een andere achtergrond. Het is als het ware een studie in beweging.

Nu plaats ik geen foto's van mijn reis maar plaats ik foto's van een trotse opa.

Nogmaals bedankt en blijf mij volgen. Eventjes in de luwte maar over een paar maanden hoop ik weer "vers van de pers verhalen" te schrijven.

Ondertussen hoop ik dat je vele leef en genietmomenten mag meemaken.

Piet

• 30 Maart 2012 - 13:10

Frans Swartelé:

Dag Piet,

Je toekomst is verzekerd. Wat een mooie kleinkinderen die nog lang zullen kunnen genieten van hun creatieve, rondzwervende, verhalenschrijvende grootvader.

Prachtig.

Frans

• 30 Maart 2012 - 14:36

Riek:

Wat een grote meid al he. Gezellig naar Amsterdam geweest.

• 30 Maart 2012 - 14:40

Ria Koning:

Bedankt Piet,
    Alles bij elkaar hebben we allemaal weer een hele mooie reis mogen meebeleven.

• 30 Maart 2012 - 15:09

Ine Seegers:

Djuna is een copy van Madelon, jammer Sjoerd maar het is zo. Ze zal ongetwijfeld is van de papa hebben maar haar snoetje niet. Wat kunnen die kleintjes toch voor vele geluks momentjes zorgen hè Piet!?
    Ja, dan moeten we op zoek naar ander vertier, nu jouw verslagen niet meer binnen komen. Wordt het volgende continent Afrika? Ik zit zomaar te gissen. Maar ik begrijp als hierover meer duidelijkheid is dat we op de hoogte worden gehouden.
    Fijn weekend en tot horens.
    Grts. Marcel en Ine

• 30 Maart 2012 - 15:42

Madelon:

HAhhaaha wat lief! En erg fijn dat je op Djuna kwam passen!

• 30 Maart 2012 - 15:44

De Damwijkjes:

Bedankt Piet voor al die fantastische verhalen en prachtige foto's. Je weet het, het verre oosten zit ook in ons hart!
    Geniet nu lekker van die prachtige kleinkinderen...ze zijn zo snel groot. weet nog als de dag van gisteren dat Bauke op onze kids kwam passen...time flies!
    Tot ziens in ons dorp,
    groetjes Ingrid

• 30 Maart 2012 - 17:04

R Rosmalen:

Tja nu we geen spannende verhalen kunnen lezen moet ik ook wat anders verzinnen in de vroege ochtend. Voor ons was het ook weer een prachtige reis. Piet bedankt dat je ons mee laat genieten van al dat moois, cultuur en bevolking en alles daar omheen. Zo komen we ook nog eens ergens.
    Groetjes Ria

• 30 Maart 2012 - 20:45

Claartje:

Jij ook hartelijk dank voor alle mooie foto's en kernachtige verslagen!
    Liefs en geniet van je (klein) kinderen!
    Claartje

• 31 Maart 2012 - 09:28

Lieske:

Ik wens je een mooie hollandse lente en zomer met veel plannen en genietmomenten ! xLieske