De laatste etappe in India - Reisverslag uit Kochi, India van piet lagarde - WaarBenJij.nu De laatste etappe in India - Reisverslag uit Kochi, India van piet lagarde - WaarBenJij.nu

De laatste etappe in India

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

28 December 2011 | India, Kochi

Cochin, woensdag 28 December 2011

Beste allemaal,

Eerst Madelon feliciteren die morgen jarig is. Ik weet niet of ik je morgen kan bereiken Madelon maar ik wens je het allerbeste maar vooral gezondheid voor het komende jaar samen met je Sjoerd en Djuna.

Kerst alweer voorbij. 2012 staat al aan onze deur te kloppen. Ongelooflijk, hoe snel de tijd gaat. Wij beginnen aan de laatste etappen in India.Nog 6 dagen en dan zijn we alweer in Sri Lanka. Bijna niet te bevatten wat we allemaal gezien en meegemaakt hebben in Bali, Java en India. Het zal even tijd nodig hebben om alles een plekje te geven. Maar ik weet van de vorige reizen dat als ik het allemaal opgeschreven heb, ik precies weet wat er allemaal gebeurd is. Dus zo gauw ik thuis kom begin ik aan de verhalende fotoboeken te werken.

Vandaag gaan we ons gezellige "Spencer Homestay" verlaten en gaan we op weg naar Chennai (Madras). 18 uur!!!!! met de bus. Maar wij gaan dan ook van oost India naar west India.

Maar nu moet ik weer even terug in mijn gedachten om het verslag van dinsdag 15 november te schrijven.

Udaipur, dinsdag 15 november 2011

Wij waren al vroeg op om op het dakterras naar de sunrise te kijken en ondertussen van het ontbijt te genieten. Wat een prachtig uitzicht.
Daarna met de taxi eropuit om naar het stadspaleis, de Jagdishtempel en de Saheliyon Ki Bari (tuin) te bezichtigen.
Udaipur is echt een residentiestad. Het stadsbeeld wordt gedomineerd door het Stadspaleis. Het grootste paleizencomplex van Rajasthan waarin zijne hoogheid de Maharadja verbleef.Wat een rijkdom, wat een weelde. Vanuit het stadspaleis had je een prachtig uitzicht over de stad en over het Pichola-meer.
Midden in het meer.
In het meer liggen 2 eilandjes. Het Jag Mandir. Een eilandpaleis waar nu een hotel in is gevestigd en Jag Niwas waar nu een wereldberoemd hotel , het Lake Palace Hotel gevestigd is. Boten mogen hier maar even aanleggen en wereldbeoemde gasten worden hier ontvangen om de bloemetjes buiten te zetten.

De Jaddish-tempel was ook de moeite waard. Gebouwd in 1651 en gewijd aan Vishnu. Een pelgrimsplaats voor velen en vele Hare Krishna " figuren" kun je hier bewonderen.

De Saheliyon ki Bari tuin met fonteinen en grote olifanten was minder spectaculair.

Op tijd naar bed want morgen wacht er weer een tocht van 300 km. Op weg naar Pushkar.

Maar daarover later meer. Misschien wel in 2012.
Voor nu een lieve groet van ons en leef en geniet van de laatste momenten in 2011.


Piet






























  • 28 December 2011 - 09:19

    Riek:

    Hoi, hoi, ja Kerst alweer voorbij. Wij kwamen maandag van Frankrijk af en zagen dat op de kruising Udenhout een Mac Donalds was verschenen. Al helemaal in gebruik. Druk dat het er was op 2de Kerstdag. Op de plaats waar dat restaurant afgebrand was, weet je wel. Wat een pracht en praal, die paleizen he. Schitterend. Geniet nog enkele dagen van India.
    Groetjes en alvast een dikke Nieuwjaarsknuffel vanuit Heesch.
    P.S. Iedereen de beste wensen voor het nieuwe jaar in goede gezondheid en geluk.
    Die knuffel is ook voor jullie hoor, hahahaha

  • 28 December 2011 - 09:35

    Lieske:

    Piet, ik geniet altijd enorm van je foto's. Helaas lees ik wel eens over details heen , maar weet dat het ook ideaal is om terug te lezen! Ik heb net naar je verslag van Bali gekeken aangezien we daar in de zomer naar toe gaan. Kortom ook op die manier wordt het gelezen. Reis, onderzoek, kijk, fotografeer,schrijf , deel en geniet, maar dat hoef ik aan jou niet te zeggen.... X ! Lieske ALLE GOEDS VOOR 2012.

  • 28 December 2011 - 21:14

    Herman En Hanny:

    Lieve groetjes vanuit Gennep, weer mooie foto' 's, daar kun je weer verschillende fotoboeken mee vol maken.

  • 31 December 2011 - 08:48

    Yvonne En Wim:

    Hallo Piet,
    Wat een toeval wij zijn 30 dec. aangekomen in Cochin. Een iets betere planning en we hadden elkaar kunnen ontmoeten. Nu maar de beste wensen via de mail voor het komende jaar en een goede gezondheid natuurlijk ook voor Suzan.
    Met een pluk de dag goet van Yvonne en Wim.

  • 31 December 2011 - 08:48

    Yvonne En Wim:

    Hallo Piet,
    Wat een toeval wij zijn 30 dec. aangekomen in Cochin. Een iets betere planning en we hadden elkaar kunnen ontmoeten. Nu maar de beste wensen via de mail voor het komende jaar en een goede gezondheid natuurlijk ook voor Suzan.
    Met een pluk de dag goet van Yvonne en Wim.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

piet

Beste allemaal, Na 8000 prachtige kilometers door Nieuw Zeeland in 2008/2009 en 6000 facinerende en indrukwekkende kilometers door China, Vietnam, Cambodja en Laos in 2009/2010 begint in november mijn derde fietsavontuur. Deze keer zullen de vele (?) fietskilometers mij leiden door Birma (Myanmar), Thailand, Laos en Nepal. Ik hoop jullie weer regelmatig verslag te doen van al mijn avonturen. Voor nu een lieve leef en geniet groet. Piet

Actief sinds 16 Juli 2008
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 1990739

Voorgaande reizen:

10 Juli 2023 - 15 September 2023

Een echt avontuur.

06 Juni 2022 - 10 Augustus 2022

Op een andere manier.

24 September 2018 - 06 September 2019

Voor de tweede keer.

22 November 2017 - 06 Maart 2018

Acht in een?

05 Oktober 2016 - 16 Januari 2017

Naar de andere kant .....

11 September 2015 - 18 December 2015

Rondtrekken door midden Europa met de tent.

16 September 2014 - 17 December 2014

Op weg naar Afrika.

20 Mei 2012 - 24 Januari 2013

"Een lach kent alle talen"

27 September 2011 - 20 Januari 2012

Totaal anders maar .......

27 November 2010 - 27 Maart 2011

Het Vervolg

14 Oktober 2009 - 28 Maart 2010

Een nieuw avontuur

26 September 2008 - 13 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: