Merry Christmas!!!!! Vegetarier? - Reisverslag uit Kochi, India van piet lagarde - WaarBenJij.nu Merry Christmas!!!!! Vegetarier? - Reisverslag uit Kochi, India van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Merry Christmas!!!!! Vegetarier?

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

26 December 2011 | India, Kochi

Cochin, maandag 26 December 2011

Dear everyone,
For all my friends I met on my travelling. MERRY CHRISTMAS. I hope you can follow me a little. I hope the pictures can tell a little bit what I see. It is here impossible to use internet many times. So I can not always write the story in English.
I want a special Christmas wish for Cynthia and Geoff and their family. Special for Brandan. I think every day on him and hope that all comes good.

Live and enjoy the moments also it is sometimes hard to do that.

Warm greetings from us for all of you.

Piet



Beste allemaal,

Het was de bedoeling om dit bericht eerste kerstdag te verzenden maar er was hier geen internet. Ook kunnen we geen contact maken met de mobiele telefoon omdat we hier al enkele dagen geen bereik hebben. Graag hadden we onze kerstwensen persoonlijk over willen brengen aan al onze kinderen en vrienden, maar helaas is dat niet gelukt. Maar wij zijn alle verrassingen wel gewend hier. Wij zijn tenslotte in INCREDIBLE India. Dus je moet de tekst maar lezen het Eerste Kerstdag is.

Ik ben heel blij dat ik jullie allemaal op eerste Kerstdag het allerbeste kan wensen. Geniet allemaal van de komende dagen. Hopelijk dicht bij de mensen die je dierbaar zijn. Ook Susan wenst jullie allemaal het beste en bedankt jullie ook voor de vele fijne reacties.
Wij zijn gisteren in Cochin aangekomen. Cochin is heel groot maar wij zitten in Ford Cochin. Een paar meter van het water. Maar daarover later meer. De temperatuur is in de morgen en avond ontzettend aangenaam, overdag zo tussen 1 en 4 uur is het heet. Zo'n 33 graden en een siesta is dan niet ongewoon.

Jullie eten misschien kalkoen met een heerlijk biertje of een wijntje maar daar heb je hier weinig kans op. Echte vegetariers kunnen hier hun hartje ophalen. Heel veel restaurants hebben alleen maar vegetarisch eten. Dus geef biefstuk of een stukje varkensvlees. Kip is in sommige restaurants wel te verkrijgen. Het verschilt wel een beetje van streek tot streek maar over het algemeen is het vegetarisch.
Ik ben daarom ook al een aantal kilo's kwijtgeraakt, denk ik. Natuurlijk heeft dit alles te maken met de verschillende godsdiensten. Waar veel Moslims zijn zul je geen varkens vinden, waar veel Hindoes zijn zul je geen biefstuk op het menu vinden. Zou een restaurant biefstuk of een varkens schnitzel op het menu zetten dan zou er een " oorlog" uitbreken. Zeker op het platteland.
Maar jullie genieten maar lekker van jullie stukje vlees, ik zal dat zeker gaan doen als ik weer in Udenhout ben.

Ik wil Emiel van harte feliciteren met zijn verjaardag een paar dagen geleden. Ook Jane moet deze dagen jarig zijn, als ik mij goed herinner. Proficiat Jane.

Jammer Hans en Birgit dat we jullie niet konden ontmoeten in Bangalore. Het was bijna gelukt maar wij konden geen treinkaartje bemachtigen en toen moesten we op een andere manier in Cochin zien te komen. Zou wel speciaal geweest zijn!!!

Beste allemaal vandaag geen verslag maar gewoon een zalig kerstmis en alle goeds voor de komende tijd. Leef en geniet deze dagen extra van elkaar. Wij doen dat wel op letterlijk een grote afstand maar voor ons gevoel zijn wij figuurlijk, dicht bij jullie allemaal.

De foto"s zijn speciaal, voor Rinus en Frans. Allemaal gemaakt in Hampi in de rijstvelden voor onze homestay. Het viel niet mee met mijn camera want ik kan niet zover inzoomen. Maar de eer moet ik voor de meeste foto"s wel aan Susan geven want die kon de vogels vaak het dichtst benaderen.


Piet


  • 26 December 2011 - 07:17

    André En Willemien:

    Lieve Piet en Susan,
    Ook voor jullie een gelukkig kerstfeest, al zal dat tegen de tijd dat je dit leest wellicht al weer voorbij zijn. Blijf genieten, dat doen wij ook.

  • 26 December 2011 - 07:52

    Ria Koning:

    Piet,
    ook voor jullie hele fijne feestdagen en alvast alle goeds voor het nieuwe jaar.
    Prachtig weer deze reis en alle beschrijvingen. En ik blijf genieten van al die mooie foto's.

  • 26 December 2011 - 08:13

    Cisca And Miko:

    lieve Piet, wishing you and Susan a lovely but different Christmas in India. We have had a different Christmas too, with new strong eartquakes. 46 quakes on Friday, one 6M and 10 the strength of 5M in 9 km depth. It doesnt stop, they are here again every day and during the night.
    We just came back from a great pick nick with Brians family, 13 Children and 17 adults. We went to the domain in Tai Tapu, had 22 degrees with beautiful sunshine. Tomorrow we go with his son and fam. for a 9 day trip around the South Island; with New year celebrations in Wanaka.
    Thanks so much for the most beautiful photos of the birds.
    Take care, the high five from Jodie and hugs from us.

  • 26 December 2011 - 08:23

    Tonnie En Riek:

    Vanuit Frankrijk ook een lieve Kerstgroet. Vegetarisch of iets anders, maakt niet zoveel uit, toch. Wat een prachtige foto's. Piet die blauwe is dat een ijsvogel? Volgens mij wel. Geniet er samen nog lekker van. Groetjes

  • 26 December 2011 - 09:16

    Luud:

    Susan en Piet, jullie hebben hopelijk ook een bijzondere kerst, maar dat is het geval ook als ik zo de verslagen weer lees. Geniet ervan!

  • 26 December 2011 - 09:47

    Lieske:

    Bedankt weer voor de prachtige foto's! Bangalore...heel veel textiel daar, ben ik voor mijn werk geweest, wat jammer toch dat ik toen geen tijd had voor al dit moois wat ik op jullie foto's zie....Geniet ervan en alle goeds voor 2012 x!Lieske

  • 26 December 2011 - 10:17

    Ine Seegers:

    Allereerst een zalig kerstfeest voor jullie.
    Heb je daar trouwens een idee van Piet in India, of heb je geen boom, ballen en lichtjes gezien? Mijn complimenten voor fotograaf Susan, ze heeft de vogels fantastisch weten vast te leggen. Wat zijn ze toch mooi hè! Wij hebben hier genoten van een heerlijk kerstdiner er stond vis op het menu, lust Marcel sinds enige tijd ook. Jammer dat Eefje er niet bij kon zijn, die missen we wel met deze dagen. Maar tijdens het diner hebben we over en weer foto's door gestuurd via de iphone van ieders gezelschap.
    Voor de laatste dagen van het jaar
    veel gezelligheid met elkaar
    voor de 366 die dan volgen
    veel geluk en weinig zorgen.
    Lieve groet
    Marcel en Ine

  • 26 December 2011 - 10:44

    Job:

    lieve Piet en Susan, mijn papa en mama hebben het stukje aan mij voorgelezen.
    Ik snapte nog niet alles, maar de foto's vond ik erg mooi. Een hele dikke kerstknuffel!

  • 26 December 2011 - 11:55

    Jac Peeters:

    Dag Susan en Piet,

    We wensen jullie ook van harte een 'Zalig Kerstfeest'! Dag laatste weken niet zo trouw de berichten gevolg Piet, maar je zult wel weten hoe dat komt! De Kersttijd is natuurlijk altijd druk in de kerk, hoewel het toch rustiger is dan in het verleden. Ik ben immers sinds dit jaar nog alleen werkzaam in onze eigen Beekse St. Petruskerk. Maar ... als 'rector cantus' heb ik daar wel meer taken dan tot voor een jaar geleden. Maar ... 'alles' is heel erg fijn verlopen! Eigenlijk alleen maar positieve berichten over de vieringen en de koren, dus dan krijg je heel veel terug voor de tijd en energie die je eraan gegeven hebt! Bedankt ook weer voor je prachtige foto's ! Ik zou er graag wat van willen gebruiken voor in ons nieuwe huisje (ja, we hebben sinds enkele weken een chalet aan de Roestelberg! Dus .. als jullie straks weer thuis zijn is dat een prachtige wandelbestemming! We gaan jullie heel graag ontvangen hoor!
    Hartelijke groeten uit Hilvarenbeek!
    Jac en Hanneke

  • 26 December 2011 - 22:17

    Bauke:

    Wauw, well done susan!!! Nice pictures!

  • 26 December 2011 - 22:18

    Bauke:

    Papa....bleek je toch steeds geen bereik te hebben?? Ik hoordectwee keer niks. Jij wel???

  • 27 December 2011 - 15:22

    De Damwijkjes:

    Het zal een speciale Kerst zijn geweest in India....Voor jullie alvast de beste wensen voor 2012 met nog heel veel mooie (reis)ervaringen. Wij genieten hier van de vakantie, uitrusten van de hectische tijd van Sint en Kerst en ook nog het afscheid van Joke!
    En natuurlijk smullen wij ook van die prachtige foto's,

    Groetjes, Arthur, Ingrid, Amber en Ruben

  • 27 December 2011 - 17:48

    Claartje:

    beautiful birds!!!

  • 28 December 2011 - 06:38

    Geoff And Cynthia:

    Hey Piet how you going.
    Thankyou for the xmas message and we are following you.
    Just returned from 4 days with my mother and father in Wanaka and lovely xmas times with family.
    Brendan is doing well, much fitter and into round 5 of his chemo.
    I still haven,t seen a photo of Susan amonst your photo,s!! Much love to you both.
    Happt New Year

  • 28 December 2011 - 21:11

    Herman En Hanny:

    Hier de kerst goed doorgekomen, zo'n 10 graden, het blijft zacht. Alles goed verder, en geniet van de laatste weekjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

piet

Beste allemaal, Na 8000 prachtige kilometers door Nieuw Zeeland in 2008/2009 en 6000 facinerende en indrukwekkende kilometers door China, Vietnam, Cambodja en Laos in 2009/2010 begint in november mijn derde fietsavontuur. Deze keer zullen de vele (?) fietskilometers mij leiden door Birma (Myanmar), Thailand, Laos en Nepal. Ik hoop jullie weer regelmatig verslag te doen van al mijn avonturen. Voor nu een lieve leef en geniet groet. Piet

Actief sinds 16 Juli 2008
Verslag gelezen: 303
Totaal aantal bezoekers 1988117

Voorgaande reizen:

10 Juli 2023 - 15 September 2023

Een echt avontuur.

06 Juni 2022 - 10 Augustus 2022

Op een andere manier.

24 September 2018 - 06 September 2019

Voor de tweede keer.

22 November 2017 - 06 Maart 2018

Acht in een?

05 Oktober 2016 - 16 Januari 2017

Naar de andere kant .....

11 September 2015 - 18 December 2015

Rondtrekken door midden Europa met de tent.

16 September 2014 - 17 December 2014

Op weg naar Afrika.

20 Mei 2012 - 24 Januari 2013

"Een lach kent alle talen"

27 September 2011 - 20 Januari 2012

Totaal anders maar .......

27 November 2010 - 27 Maart 2011

Het Vervolg

14 Oktober 2009 - 28 Maart 2010

Een nieuw avontuur

26 September 2008 - 13 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: