Kerstwensen, - Reisverslag uit Hampi, India van piet lagarde - WaarBenJij.nu Kerstwensen, - Reisverslag uit Hampi, India van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Kerstwensen,

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

19 December 2011 | India, Hampi

Hampi maandag 19 december 2011

Besre allemaal. Allereerst ga ik iedereen een hele fijne kerst wensen. Leef en geniet van deze gezellige tijd. Ik doe dat nu alvast omdat we morgen hier uitchecken en met de bus verder trekken naar Mysore. En ik weet niet zeker of we de komende dagen internet binnen ons bereik hebben.
Met weemoed gaan we afscheid nemen van Hampi en als je ooit naar India komt mag je Hampi NIET missen.

Maik ik weet niet of je de weblog volgt maar volgens mij ben je vandaag jarig. Proficiar.

Sommige mensen vragen mij wanneer ik terugben in Nederland. Ik hoop vrijdag 20 januari om 2 uur via Bangkok en Cairo in Amsterdam aan te komen.

Zoals gezegd gaan we morgen Hampi verlaten. Nog wel hoestend en zwetend maar dat hoort er een beetje bij denk ik. Heet en vochtig maar oooooo zo mooi en indrukwekkend.
Maar daarver later meer want nu volgt het versalg van maandag 14 november en tot mijn grote schrik zie ik dat ik ruim een maand achter loop met de verslagen dus dat wordt nog steeds wereken als ik thuis ben.

Udaipur, Maandag 14 november 2011

Via een hele steile en vele haarspeldbochten kwamen we 's avonds om 8 uur in het hotel Sagram SAdan (Muziekhuis) aan. Het was maar 200 km maar afstanden zeggen hier niets. Vraag dus nooit hoe laat je ergens aan kunt komen. Het is altijd ongewis. Een ongeluk, een wegomlegging maar vaak een hele slechte weg. En als onze chauffeur de weg naar het hotel niet kan vinden dan wordt het helemaal een latertje. Zeker als je de weg in de spits kwijt raakt. Er is geen doorkomen aan en het getoeter is echt onophoudelijk. Maar onderweg zijn we ook nog naar Ranakpur geweest. Naar de Jaintempel. Het is de Adinathtempel. Gelukkieg mochten we in deze tempel foto's maken. Tegen betaling natuurlijk.
Deze tempel is in dezelfde periode gebouwd als de Dilwara tempels van gisteren. Ik hoop dat de foto's iets over kunnen brengen van het binnenste van deze tempel. Gemaakt zonder allerlei electrisch gereedscap, computers en dergelijke. Allemaal met het handje. Polijsten en beitelen en dat tientallen jaren lang.
3 uur hebben wij met open mond rondgelopen. En natuurlijk op blote voeten want schoenen en sokken moeten buiten blijven.

Gelukkig konden we 2 nachten in Udaipur bliven en nog wel met een schitterend uitzicht over het Piclola Lake. Midden in het Lake een eiland waar de volgende dag een geweldig feest zou zijn. Een van de rijkste mannen van India vierde zijn verjaardag en heeft de bloemetjes even buitengezet. Shakira konden we horen zingen en ook David Baeckham was aanwezig. Maar niemand kon het eiland benaderen maar je wordt dan wel geconfronteerd met het grote verschil tussen zeer rijk en zeer arm. Helaas zij er maar weinig zeer rijk en helaas miljoenen ooo zo ar. En dat zal het grootste probleem hier in India worden in de toekomst. Maar daarover later meer.

Ik denk dat ik nu voldoende geschreven heb en en ik hoop dat jullie kunnen genieten van de foto's.

Een hele warme kerstwens van ons. leef en geniet van de momenten.

Piet

• 19 December 2011 - 12:23

Tonnie En Riek:

Wij wensen jullie ook fijne Kerstdagen en vooral een gezond en goed 2012. Wij vertrekken woensdagmorgen naar Frankrijk zoals je al wist. Laptop nemen we mee, dus ik kan je blijven volgen.
    We willen ook graag iedereen die deze weblog bijhoudt een fijne Kerst toewensen en vooral een gezellig en zeker een gezond 2012.
    Sint Nicolaas, u wil ik vooral ook niet vergeten. Ondertussen weer ondergedoken in Spanje.
    Veel liefs allemaal van ons uit Heesch.

• 19 December 2011 - 12:38

André En Willemien:

Heel indrukwekkend, die Ranakpur tempel.
    Piet en Susan, wij wensen jullie hele fijne kerstdagen in het verre India en een gelukkig, maar vooral gezond 2012.

• 19 December 2011 - 13:36

Coby:

Ik wens jullie ook allebei fijne Kerstdagen en een goed 2012.
    Een dikke knuffel van je zusje Coby.

• 19 December 2011 - 13:54

Yvonne En Wim:

P1et we naderen elkaar aardig Wij zijn de zuidpunt omgefietst en gaan nu naar het noorden langs de westkust. Mysore ligt ook op onze route en onze terureis 21 jan. Schiphol.

Groetjes en beterschap en ook de groetjes aan Suzan natuurlijk van Yvonne en Wim

• 19 December 2011 - 14:25

Cobi & Leo :

Dag Piet en Susan,
    We genieten van jullie reisverslagen en foto's! Vanuit Venlo fijne Kerstdagen en alle goeds voor 2012 gewenst!
    Cobi & Leo

• 19 December 2011 - 16:22

Kerst:

Vanuit Geldrop wensen we jullie beiden ook mooie Kerstdagen.
    Onze kerstkaart ligt in Udenhout met alle goede wensen voor 2012.
    We genieten weer met jullie mee van al het moois via de foto`s.
    Piet alle goeds goeie thuisreis en tot hoors of ziens.
    Oom Jan Tante Ria.

• 19 December 2011 - 16:22

Kerst:

Vanuit Geldrop wensen we jullie beiden ook mooie Kerstdagen.
    Onze kerstkaart ligt in Udenhout met alle goede wensen voor 2012.
    We genieten weer met jullie mee van al het moois via de foto`s.
    Piet alle goeds goeie thuisreis en tot hoors of ziens.
    Oom Jan Tante Ria.

• 19 December 2011 - 21:46

Riette:

Hoi Piet, vanuit een koud en nat udenhout wensen wij jou en susan fijne kerstdagen en een goed 2012, ook wij volgen jullie nog trouw op de webside en zijn steeds verbaasd over de mooie
    foto's van india, veel groetjes van ons, jan en riette teurlings

• 20 December 2011 - 10:29

Herman En Hanny:

Schitterende foto's Piet, en wat gaat de tijd snel, dat je over een week of 4 al weer thuis bent. Hier wat regenachtig na een beetje sneeuw, dus beslist geen winter in aantocht. Geniet van het laatste gedeelte van jullie reis. Daaag

• 20 December 2011 - 19:54

Carla:

Piet, ik blijf jou en Susan nog altijd volgen. Ik geniet mee via je prachtige kleurrijke foto's en mooie verhalen. Wat een avontuur! Ik had ook ooit het geluk om India te mogen ervaren. Het raakte me diep. Wat een bijzondere mensen en contrasten zie je daar toch.
    Ben benieuwd waar jullie zijn met kerst en oud&nieuw. Fijn dat jullie die dagen samen zijn.
    Wens jullie beide mooie kerstdagen en en prachtig begin van 2012! Dat het maar een jaar mag worden vol gezondheid, geluksmomenten en verwondering voor jullie en voor al jullie volgers!

Lieve groet, Carla

• 22 December 2011 - 23:21

Madeleine:

Hoi oom Piet!!
    Wat een prachtige foto's!!! Ik heb net alles terug zitten kijken en ik krijg helemaal heimwee naar India! Geniet ervan!!! Ga je nog naar het hoge noorden??
    Groetjes, Madeleine.

• 23 December 2011 - 16:52

Hannie En Igo:

Nou Piet jij krijgt er maar niet genoeg van.........ben je alweer aan het fietsen. leuk om te lezen dat je nog steeds de wereld rond fietst. Wij wonen (en werken) inmiddels alweer meer als een jaar in Zwitserland maar zijn druk aan het sparen en vooral fantaseren over onze volgende fietstochten. Zo af en toe denken we aan jou en zie........je zit alweer in India! heel veel plezier en geniet van alles wat je meemaakt. Liefs uit Zwitserland van Hannie en igo ( die mensen op de fiets in Noord Vietnam op weg naar Sapa in 2009)

• 25 December 2011 - 09:53

Bart En Tineke:

Hallo Piet en Susan. Op de eerste plaats wensen we jullie Fijne Kerstdagen, waar jullie die ook doorbrengen. Het is steeds weer genieten van de " kleurrijke" verhalen en de kleurrijke foto's.
    Wat jullie nu beleven is ook weer een keer eindig begrijpen we. Op 20 januari kom jij, Piet, weer aan in Nederland. Of Susan met je mee komt, is nog even de vraag voor de lezers.
    Wat hebben jullie samen, maar al die andere reizen jij alleen Piet, toch enorme " koffers vol " indrukken bij je. Krijg dat allemaal maar eens op een rijtje. Jullie zullen regelmatig moeten schakelen om weer in te voegen in de westerse samenleving. De wereld in al zijn verschillen hebben jullie/ heb jij nu toch wel aan den lijve mogen ervaren/ aanschouwen.
    Als je/ jullie weer voet zet/zetten op Nederlanse bodem, weet je ons hopelijk een keertje te vinden.
    Kunnen we het er eens over hebben samen. Tot die tijd wensen we jullie alle goeds, zeker ook voor het jaar dat komen gaat. Groetjes!!!!!!!!!

• 25 December 2011 - 11:33

Ria En Theo:

Hoi Piet en Suzan,
    Vanuit Etten fijne kerstdagen,en een goed en gezond 2012.
    Hier alles goed alleen wat regen.
    Liefs Ria en ook van Theo