Ik haat .... I hate .... - Reisverslag uit Hampi, India van piet lagarde - WaarBenJij.nu Ik haat .... I hate .... - Reisverslag uit Hampi, India van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Ik haat .... I hate ....

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

16 December 2011 | India, Hampi

Hampi, vrijdag 16 december 2011

Beste allemaal,

Dat is lang geleden maar alles heeft zo zijn reden. Ik hoop dat dit verslag ook tot een goed einde komt want de stroom wil hier nogal eens uitvallen.

Jullie zullen je afvragen waar deze titel op slaat want het is een onvergetelijke reis aan het worden. Nou de titel heeft te maken met die grote propellors of de andere kleine beweeglijke ventilatoren die je overal een strevige koude wind in je nek en over je hele lijf blazen. In combinatie met een gierende airco en een bezweet lichaam, kun je er op wachten dat je vroeg of laat een fikse keelontsteking oploopt. In je kamer kun je deze dingen afzetten maar in de winkels, internetcafe en in de trein ben je aan deze ondingen overgeleverd.
Dus na een paar dagen niet kunnen praten en eten en een dosis medicijnen ben ik nu alleen nog maar aan het hoesten.
Zo dat is wel genoeg geklaag want waar we nu verblijven is denk ik een van de mooiste plekjes op aarde.

Na 6 dagen Goa zijn we na een treinreis van bijna 10 uur met die blazende dingen in Hampi aangekomen. We zijn nu hier al een dag of drie en willen hier nog een tijdje blijven. Ons guestgous is Shanti Guesthouse en Shanti betekent "Peaceful".
Later zal ik beschrijven waarom het hier een paradijs op aarde is maar aan mijn belofte om van elke dag een verslag te schrijven moet ik natuurlijk ook voldoen.
Dus hieronder volgt het verslag van:

Mount Abu, zondag 13 november 2011

Na een lange gevaarlijke weg van meer dan 250 km kwamen we in Mount Abu aan. Koeien, schapen, geiten, honden, ezels, kamelen, apen, kuddes schapen en geiten, tuk tuks, auto's, jeeps, bussen, vrachtwagens, motoren, fietsers, voetgangers en mog veel meer rijdt,rent, loopt, slaapt, crosst, door elkaar tijdens deze 250 km. Niet normaal. Wat een gekkenhuis. En dan dat GETOETER. Yes HORN PLEASE", lees ik de hele dag achter op de wagens. Nou dat kunnen ze.Ze houden hun claxon langer vast dan hun stuur denk ik soms.

Maar we eindigen tenslotte op een prachtige plaats aan Lake Nakki. 1220 meter hoog. Dus ook een aangename temperatuur.
En dan ben je al snel de 250 km " vergeten". Het lake is schitterend en wij hebben een hotel met een weids uitzicht over het meer. Maar dan gaan we naar het meest indrukwekkendste wat ik ooit gezien heb. Ik heb al veel, heel veel tempels gezien, Maar deze zal ik nooit meer vergeten. De Dilware Jaina tempels. Een waar pelgrimsoord van de Jaina gelovigen. Een sternge leer. waar ik later meer over hoop te vertellen. Helaas worden deze tempels strengbewaakt en je kunt niets mee naar binnen nemen. Alles moet achterbloven dus ook je camera. Geen foto mag er binnen gemaakt worden. Maar wat je binnen te zien krijgt is echt bewonderend. De 5 tempels die in verschillede peiodes gebouwd zijn. De mooiste in 1031. Totaal vam marmer. En van boven tot onder bedekt met de mooiste reliefs.
Onbegrijpelijk hoe men dit voor elkaar gekregen heeft. Soms bouwde men wel 100 jaar aan een tempel.

Ne een 3 uur met open mond rondgelopen te hebben, zijn we 's avonds een rondje langs het prachtige Nakki Lake gelopen om al dat moois een plaatsje te geven.

Nou voor nu is wel weer genoeg denk ik. Alleen wil ik An mijn overbuurvrouw nog veel sterkte wensen deze dagen. Een jaar is niks An, maar een jaar met herinneringen aan Kees kan ook heel lang zijn.

Maar nu ga ik weer van deze "peace" volle plek genieten. Men (20 vrouwen) zijn juist voor onze deur van ons verblijf op 10 meter afstand begonnen met het planten van duizenden helgroene rijstplantjes.

Voor nu een lieve warme groet van ons beiden en leef en geniet van alle momenten,

Piet

• 16 December 2011 - 07:36

Hans:

Hoi Piet,

Trek je nog zuidelijker richting Bangalore ?
    Wij zijn daar met onze kinderen vanaf a.s. woensdag.....
    06-53405558 als je wilt. Zou bijzonder zijn!!

• 16 December 2011 - 10:17

Jane:

Hoi Piet,
    Even zomaar een berichtje. Hier beginnen we volop in kerstsfeer te komen, alleen het weer werkt niet mee. Het plenst!
    Deze week kreeg ik bericht dat we op de Disselboom worden verblijd met een inspectiebezoek na de vakantie. Dus ik hoef me voorlopig niet te vervelenen.
    Genieten jullie maar van al het moois dat op jullie pad komt!
    Ik denk aan jullie!
    liefs Jane

• 16 December 2011 - 11:20

Riek:

Weer mooie verhalen en foto's. Hier druk aan het voorbereiden voor Kerst, boodschappen etc etc.
    Wij vertrekken woensdag naar Frankrijk om de Kerst met z'n zessen door te brengen (ouders van Thierry). Piet even een vraag, heb jij mijn mail ontvangen? Ik hoor niets terug,dat is niet erg maar ik weet nu niet of je het gelezen hebt en uberhaupt of het aangekomen is? Laat me a.u.b. even horen.
    Het is hier vandaag een grote plenspartij. Maar lekker knus samen binnen puzzelen, heeft ook wel iets, hahahaha.

• 16 December 2011 - 12:25

Herman En Hanny:

Piet ik kan me voorstellen dat je daar niet blij mee bent, maar anders zou het van de hitte ook niet uit te houden zijn. Hoop dat je snel weer uitgehoest bent, want dat is lastig vooral met die warmte.
    Kerstmis is niet ver weg meer, dus het jaar is bijna ten einde.
    Groetjes van Herman.

• 16 December 2011 - 12:58

An De Brouwer :

hoi piet wat fijn dat je aan mij gedacht hebt het geeft een warm gevoel geniet samen nog van
    de reis bedankt groetjes an

• 16 December 2011 - 15:40

Ine Seegers:

Wat een indrukken krijgen jullie weer te verwerken. Hebben ze daar ook hoestdrankjes voor jou Piet? Hier zijn overigens ook veel mensen verkouden en snotterig, alleen is de airco hiervan niet de schuldige. Het is nat, guur en somber weer. Dus hebben we heel de dag de kerstverlichting aan en
    's avonds de kaarsen en de open haard en dan is het toch gezellig en warm.
    Piet geniet, nog enkele weken van elkaar, het land en de mensen daar.
    Lieve groet Marcel en Ine