Uit het (straat) leven gegrepen!! - Reisverslag uit Udenhout, Nederland van piet lagarde - WaarBenJij.nu Uit het (straat) leven gegrepen!! - Reisverslag uit Udenhout, Nederland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Uit het (straat) leven gegrepen!!

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

08 Maart 2012 | Nederland, Udenhout

Udenhout, donderdag 8 maart

Mamallapuram, maandag 2 januari 2012

Beste allemaal,

Wat een lieve reacties op de geboorte van Sterre. Heel hartelijk bedankt allemaal. Ook namens Bauke en Wouter. Alles gaat goed. Jasper heeft een nachtje bij mij geslapen en ook vandaag is hij bij mij. Ook hij is trots op zijn zusje Sterre. Natuurlijk zal ik zo af en toe een paar foto's van haar plaatsen.

Maar nu weer terug naar India. Nog 2 dagen en dan komen de verhalen uit Sri Lanka. Vandaag even niet zoveel tempels maar gewoon foto's van alle dag. Je kunt het beste 's morgensvroeg gaan wandelen want dan is de bedrijvigheid het grootst. Al in het donker is men hier bezig om water te halen de straat te vegen en de versiereingen aan te brengen.
Het vegen van de straat voor het huis gebeurt heel serieus. Het stuk voor het huis wordt grondig schoongemaakt ook al denk je af en toe "heeft het wel zin" omdat een paar meter verder de straat vol met vuilnis ligt. Maar bijna iedereen doet het.
Natuurlijk heeft dat echoonmaken een praktische functie. Als die koeienvlaaien en hondendrollen voor je huis op straat blijven liggen dan gaat dat ontzettend stinken en er komt allerlei ongedierte op af. Vooral vliegen en muggen. Het is ook een uiting van trotsheid.

Na het schoonmaken zie je op heel veel plaatsen dat vrouwen elke ochtend prachtige versieringen aanbrengen. Ze doen dat met een soort krijtpoeder. Ze zijn daar heel handig in. oms alleen maar met wit maak ook vaak met allerlei felle kleurtjes. Ze doen dat door het krijtpoeder met duim, wijsvinger en middelvinger heel speciaal te verdelen.
Het heeft iets te maken met: De goden gunstig te stemmen.
Maar het is natuurlijk ook een uiting van trots zijn en van "kijk eens wat ik mijn huisje netjes heb."
Tegen de avond is de versiering grotendeels weg. Iedereen rijdt of loopt er overheen. En 's morgens wordt het stukje weer schoongeveegd en soms ook met water geschrobd.
Iedereen maakt zo zijn eigen versiering. Niet één is hetzelfde.

Als je zo 's morgens al die bedrijvigheid op straat ziet, geeft dat ook wel een sruk betrokkenheid en gezelligheid.

Kijk zelf maar. Het is echt uit het leven gegrepen.

Leef en geniet van de momenten al zijn ze nog zo klein.

Piet

• 08 Maart 2012 - 12:23

Kai (WaarBenJij.nu):

Hoi Piet,

Van harte gefelciteerd met de geboorte van Sterre! Geniet er maar van!

Met vriendelijke groet,

Kai

• 08 Maart 2012 - 12:24

Ad De Swart:

Piet van harte gefeliciteerd met de geboorte van Sterre
    Natuurlijk ook mijn felicitaties aan Bauke en Wouter
    Dat jullie er van mogen genieten
    Groetjes Ad

• 08 Maart 2012 - 14:16

Riek:

Ha broer, ben je vandaag nog bij je kleindochter geweest? Och nee, Jasper is bij je. Ook gezellig, toch.

• 08 Maart 2012 - 15:14

Tijn En Rinie Boom:

Hallo Piet,

Dagelijks volgen wij jouw verslagen met veel interesse en verbazen ons over al het mooie en indrukwekkende wat jullie hebben meegemaakt.
    Maar er gaat niets boven het krijgen van een nieuw kleinkind en daarom willen we jou van harte feliciteren met de geboorte van Sterre ! Ze is een plaatje ! Natuurlijk ook de ouders Bauke en Wouter en grote broer Jasper gefeliciteerd.

Groetjes van Tijn en Rinie

• 08 Maart 2012 - 20:26

Betsy:

Dag Piet,

Gefeliciteerd met je mooie kleindochter Sterre,ook de ouders en grote
    broer natuurlijk veel geluk met de kleine meid.Geniet ervan samen!!!
    Groetjes van een grote fan van je site....

• 08 Maart 2012 - 20:34

Cisca:

Congratulations Piet, to Bauke and Wouter too. What a beautiful little girl and what luck, she already has a lovely big brother. Spring is not far away, and summer around the corner. Enjoy the time with Sterre and Jasper in your garden Piet, I am sure you will spoil them with love and icecream. Hugs to you all. The hight five from Jodie. Cisca and Miko.

• 12 Maart 2012 - 08:32

Claartje:

prachtige (klein)kinderen en prachtige yantra's (volgens mij heten ze zo). het is een vorm van mediteren...
    wat mooi dat je zo vroeg wakker wordt, mediteer je ook?
    liefs van Claartje