Een trouwerij zonder ...... Een wedding without .. - Reisverslag uit Aurangābād, India van piet lagarde - WaarBenJij.nu Een trouwerij zonder ...... Een wedding without .. - Reisverslag uit Aurangābād, India van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Een trouwerij zonder ...... Een wedding without ..

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

03 December 2011 | India, Aurangābād

Aurangabad, vrijdag 2 December 2011

Beste allemaal,

Allereerst moet ik even iets rechtzetten. Je hebt helemaal gelijk Willemien. We trekken verder de woestijn in naar het westen. Ik moet door al dat heen en weer geschud en dat getoeter even helemaal de weg kwijt geweest zijn.

Jullie hadden niet verwacht om alweer zo snel een verhaal te krijgen. Vandaag zijn we de hele dag op pad geweest met een taxi 100 km verder naar de grotten van Ajanta. 5 uur hebben we daar met veel verwondering en bewondering rondgelopen. Werkelijk adembenemend. Maar daar over later meer. Twee en half uur heen en 3 uur terug. Druk en een slechte weg. Ze zeggen hier dus nooit hoe laat je ergens kunt zijn. Maar nu eerst het verhaal van 9 november.

Trouwen zonder ......... A wedding without ......
Trouwen zonder .................... dat je de bruid gezien hebt.
Je ziet ook een paar foto"s van ee trouwerij. Veel muziek en dans en kleur. Een heel groot feest hier. Het is nu wedding season. Onderweg zien we nu heel wat huwelijken. Het is ook een hele spannende en zenuwachtige dag voor de man en de vrouw die gaan trouwen. Want veel huwelijken, zeker op het platteland zijn hier nog gearrangeerde huwelijken. De ouders kennen iemand met een dochter en gaan op onderzoek uit om zo een vrouw voor hun zoon te vinden. Of andersom. Heb je veel dochters dan heb je pech want je bent dan al gauw tussen de 10 en 15 duizend euro kwijt. We hebben verschillende jonge mannen gesproken die net een huwelijk achter de rug hadden en ook zij waren gekoppeld door hun ouders. Vaak krijgen ze een foto van de bruid te zien. Soms kunnen ze van te voren elkaar een paar keer bellen maar ze mogen elkaar niet ontmoeten. Dus je kunt je voorstellen dat de trouwdag ook een zenuwendag is. Maar is dat hier gewend en vinden het gewoon. De liefde komt meestal later, zeiden de mannen die wij gesproken hebben. Maar het gaat ook weleens mis en dan is scheiden een mogelijkheid. In de stad is het nu sterk aan het veranderen en nu velen gaan studeren zal dat proces nog sneller gaan denk ik.

Bikaner, woensdag 9 November 2011

Alweer vroeg op pad want we moesten alweer bijna 300 km overbruggen. Maar wat hebben we weer veel gezien onderweg. De naderende woestijn en het veranderende landschap, de dorpen en dorpjes waar we door komen en de bezoeken aan de werkelijk schitterende vesting van Junagarh. Het bevat 37 paleizen met paviljoens, met mozaieken versierde binnenplaatsen en nog veel meer. De voormalige koninklijke familie gebruikt de vesting nog voor feestelijke bijeenkomsten.

Wij zijn ook nog naar de rattetempel in Deshnoke geweest. Het ios de tempel van de wonderdoener Karni Mata, de huisgodin van Rathors Rajputs van Bikaner. In de tempel lopen honderden ratten vrij rond. De ratten worden beschouwd de reincarnatie van barden uit de kaste van de heilige Karni Mata. et was werkelijk een gekkenhuis. Duizenden mensen wilden naar binnen om de ratten offers te brengen. Vooral vrouwen waren in trance en zaten tussen de ratten te bidden.
Incredible India.

Tussendoor zijn we ook nog naar een kamelen research geweest. Hier wordt allerlei onderzocht verricht hoe men de kameel het beste kan verzorgen en hoe men het beste alles van de kameel kan verwerken. Kamelenmelk, kamelenijsjes, kamelenleer, kamelenkleding en ga zo maar door.

In het donker kwamen we met duizenden indrukken om 7 uur weer in ons hotel.
Morgen een iets rustiger programma. Op kamelensafari.

Maar dat lezen jullie weer een andere keer.

Een prachtig Sinterklaasfeest met vele leef en geniet momenten.

Een warme groet van ons.

Piet

• 02 December 2011 - 17:37

Riek:

Ik ben blij dat mijn manneke niet uitgezocht wordt door ons vader en moeder. hahahaha. Wat een gedoe he. Dit kan nooit geen echte liefde zijn, denk ik. Maar daar zijn de regels zo en dat moet je accepteren. Groetjes en prettig weekend.

• 02 December 2011 - 19:03

André:

Als ze hem wel uitgezocht hadden, Riek, dan hadden ze toch een superkeuze gemaakt in jouw geval met die Tonnie....

• 03 December 2011 - 12:24

Riek:

Echt wel he Andre. Ben jij ook die Sinterklaas van enkele verhaaltjes terug?

• 03 December 2011 - 13:15

André:

Ik zou niet durven, zeg..... Zou PL dat niet kunnen zijn?

Die twee in India maken het wel, lijkt me!

• 04 December 2011 - 09:44

Lieske:

India, weer prachtige foto's! Ik geniet van het kijken. ALLE GOEDS xxxLieske p.s. hier is het een hoog sinterklaasgehalte ha-ha heeeel anders...laatste jaar denk ik....

• 04 December 2011 - 20:22

Herman En Hanny:

Ik ben ook blij dat ik Herman zelf heb mogen uitzoeken. Veel plezier samen ik hoor niks over de temperatuur maar het zal wel heel warm zijn.

• 04 December 2011 - 21:38

Sint-Nicolaas:

Beste Riek,

Wat doe je toch je best, met het zetten van je schoen.
    Het was het verkeerde paar, vandaar dat ik er niets in kon doen.
    Het prachtige geluid van een triangel, dat is weer eens wat anders dan een lied
    Maar weet je dat ik zelfs daar ook erg van geniet..
    Je zou het niet denken misschien, dat jou enthousiasme op de triangel, deze oude man
    tot tranen toe, ontroeren kan!

Nog enkele dagen, dan is mijn verjaardag weer gedaan
    en zal ik weer naar Spanje gaan.
    Dan duurt het weer een jaar voordat je me weer ziet
    Maar gelukkig hoef je niet zo lang te wachten op mijn en jullie Piet :)

Sla de triangel stevig aan, zodat ik het goed hoor
    en bij jullie langs kan gaan.

Hartelijke groet,

Sint-Nicolaas

PS: Mooie foto's Piet!! Misschien wil je dat hotel voor mij ook eens reserveren??
    Dan wik ik ook kameel rijden, misschien is dat een mooi alternatief voor Amerigo,die met pensioen is?