Toeter please!!!!!!!! Horn Please!!!!!!!!!! - Reisverslag uit Aurangābād, India van piet lagarde - WaarBenJij.nu Toeter please!!!!!!!! Horn Please!!!!!!!!!! - Reisverslag uit Aurangābād, India van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Toeter please!!!!!!!! Horn Please!!!!!!!!!!

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

02 December 2011 | India, Aurangābād

Aurangabad, donderdag 1 December 2011

Beste allemaal,

Allereerst ga ik mijn zoon Sjoerd feliciteren met zijn verjaardag morgen. Proficiat en leef en geniet samen van de momenten van alle dag.

Please toeter!!! Horn please!!!!

De titel zal ik eerst even uitleggen. Op elke vrachtwagen, tuk tuk en menige taxi staat met grote letters geschreven: PLEASE HORN. Nou dat doen ze hier maar al te graag. Het is werkelijk de hele dag een oorverdovend lawaai. Maar van de andere kant is het ook wel wat veiliger. Ze rijden hier zo ontzettend dicht op elkaar dat is echt ongelooflijk. Er zitten vaak maar een paar centimeter tussen. En dan maar kijken of ze kunnen passeren en als het maar even kan beginnen ze te toeteren en dat houden net zo lang vol tot men de wagen voorbij is. De tegenliggers komen vaak angstwekkend dichtbij en in het begin zit je je krampachtig vast te houden. Maar alles went.

Wij zijn nu aangekomen in Aurangabad. Op weg naar het zuiden. Alweer met de trein. 12 uur lang. Nu zitten we in en hotel waar ze geen toeristen gewend zijn. Dus geen internet of wifi. Maar wat een geluk. Iemand in de buurt heeft ook wifi dus kan ik op de weblog werken. Want wij verblijven hier 3 dagen om de wereldberoemde caves te gaan bezoeken. En dan gaan we op weg naar Mumbai.

Maar nu het beloofde verslag van dinsdag 8 November

Mandawa, dinsdag 8 November 2011

Wevertrokken al vroeg vanuit Delhi omdat we bijna 300 km verder naar het oosten zouden rijden. Wel een beetje luxe zo met een rtaxi maar zo zijn we verzekerd dat we het meeste te zien krijgen van het platteland en het leven van alle dag en we kunnen stoppen wanneer we willen. Onze chauffeur kon maar een beetje engels wat soms komisch was maar ook wel eens lastig, zo zou later blijken. Het was een zeer, zeer slechte weg en er zijn hier bijna geen borden die je de weg wijzen. Dus dat werd overal vragen maar zelfs de lokale bevolking wist vaak de juiste weg niet. Maar na 9 uur zeer slechte weg kwamen we in Mandawa aan. In een prachtig Haveli hotel. Mandawa is beroemd om zijn prachtige Haveli's.
Rijke zakenlieden lieten in de negentiende eeuw schitterende huizen bouwen die van onder tot boven werden beschilderd. Haveli's zijn herenhuizen met verschillende verdiepingen en ingewikkelde indelingen met vaak meerdere binnenplaatsen. De muurschilderingen laten uiteenlopende taferel zien. Van het dagelijks leven en het leven van de goden, godinnen en edelen.
Een van de mooiste nog in stand zijnde haveli's was dit hotel waarin wij een nacht zouden slapen. Werkelijk schitterend. Ik zal een paar foto's proberen te plaatsen.

Morgen verder naar het oosten meer de woestijn in, richting Pakistan. Maar morgen op weg naar Bikaner weer 300 km.

Voor nu een lieve groet van ons en leef en geniet van de Sinterklaas momenten.

Piet


De foto met de waterkruiken is een heel vertrouwd beeld hier. Overal langs de weg en in de dorpen of steden vind je deze kruiken. Het is drinkwater. Maar wij gebruiken voor de zekerheid dit water nooit.






  • 01 December 2011 - 16:35

    André En Willemien:

    Lawaai!!! Dat is ook wat mij altijd is bijgebleven. En de slechte wegen natuurlijk.
    Maar Piet, volgens mij zijn jullie van Delhi uit niet naar het oosten maar naar het westen gereisd, naar Mandawa en Bikaner. Of vergis ik me nou? Hoe dan ook, de ervaringen, die jullie opdoen zijn enorm, toch?
    Nog proficiat met je kinderen en je kleindochter.
    Wij blijven je op de voet volgen.
    Willemien

  • 01 December 2011 - 16:56

    Riek En Tonnie:

    Proficiat met je zoon en dochter. Ja alles gaat door he. Schitterende foto's, we zijn weer helemaal verwend. Geniet lekker en wij blijven je uiteraard ook volgen. De schitterende foto van b.v. nr. 1070027 is dit jullie hotel? Ziet er in ieder gaval goed uit. Tot horens

  • 01 December 2011 - 17:02

    Riek:

    Sint Nicolaas, ik heb al 2x mijn schoen gezet en zingen kan ik niet. Mag alleen een triangeltje gebruiken, zegt iedereen altijd. hahahaha.
    Maar lieve Sint, ik weet niet welke, ik hoop dat je me toch aardig vind. Zojuist pasd je verhaaltje gelezen van 26 november. Sorry. Erg leuk.
    Playbacken kan ik ook, maar dat hoort u niet.
    Groetjes ook aan Piet

  • 01 December 2011 - 17:18

    Ine Seegers:

    Ja Piet, ook van ons nog gefeliciteerd met de verjaardag van Bauke op 28 nov. en Sjoerd op 2 dec.
    Jullie hebben nog steeds veel geniet momenten begrijp ik. Wij hier ook, al zijn ze wel van een andere orde. Je vergeet het daar misschien bijna, maar de Goed Heilig Man is in aantocht en met een kleinkind die vol verwachting is, genieten de opa en oma misschien nog wel het meest.

    Groetjessssssssssssssss
    Marcel en Ine

  • 01 December 2011 - 18:44

    Bauke:

    vanmiddag pepernoten gebakken met jasper! zo leuk!! en vanavond natuurlijk een paar samen opgegeten...zo heerlijk om dat gezichtje dan te zien!
    kijk eens op mijn facebook pap. twee leuke filmpjes van jasper (en djuna)

    kus

  • 01 December 2011 - 20:11

    Graeme NZ:

    Hi Peter,
    Still we enjoy your storys of your latest exotic travels. Life still the same here, working the farm but I am going to the South Island tomorrow, still work but at least it will be different.
    Take care and enjoy your travels
    Graeme

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

piet

Beste allemaal, Na 8000 prachtige kilometers door Nieuw Zeeland in 2008/2009 en 6000 facinerende en indrukwekkende kilometers door China, Vietnam, Cambodja en Laos in 2009/2010 begint in november mijn derde fietsavontuur. Deze keer zullen de vele (?) fietskilometers mij leiden door Birma (Myanmar), Thailand, Laos en Nepal. Ik hoop jullie weer regelmatig verslag te doen van al mijn avonturen. Voor nu een lieve leef en geniet groet. Piet

Actief sinds 16 Juli 2008
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 1990902

Voorgaande reizen:

10 Juli 2023 - 15 September 2023

Een echt avontuur.

06 Juni 2022 - 10 Augustus 2022

Op een andere manier.

24 September 2018 - 06 September 2019

Voor de tweede keer.

22 November 2017 - 06 Maart 2018

Acht in een?

05 Oktober 2016 - 16 Januari 2017

Naar de andere kant .....

11 September 2015 - 18 December 2015

Rondtrekken door midden Europa met de tent.

16 September 2014 - 17 December 2014

Op weg naar Afrika.

20 Mei 2012 - 24 Januari 2013

"Een lach kent alle talen"

27 September 2011 - 20 Januari 2012

Totaal anders maar .......

27 November 2010 - 27 Maart 2011

Het Vervolg

14 Oktober 2009 - 28 Maart 2010

Een nieuw avontuur

26 September 2008 - 13 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: