Op de valreep. - Reisverslag uit Udenhout, Nederland van piet lagarde - WaarBenJij.nu Op de valreep. - Reisverslag uit Udenhout, Nederland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Op de valreep.

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

21 September 2011 | Nederland, Udenhout

Udenhout,21 september 2011

Dear Everyone,

Still one week and than we are in Bali. Now I write about our travel to Scotland. I hope the pictures can tell how beautiful Scotland, Cumbria and the Lake District are.

Now all is almost ready for the next travel. Till soon.

Warm greetings and live and enjoy the little things.

Piet

Beste allemaal,

Bedankt alweer voor alle fijne reacties en bemoedigende woorden voor de volgende reis.
Bijna is het zover. De rugzakken staan klaar om gevuld te worden. Maar de lijst waar we aan moeten denken wordt steeds korter. wij kijken er naar uit.

Maar nu eerst nog een kort verslag van de prachtige tocht door Schotland.

Dinsdag 23 augustus op weg naar Duinkerken. Deze keer met de boot en niet met de trein door de tunnel vanuit Calais. Een andere ervaring en een stuk goedkoper. Vanuit Dover via Londen en Cambridge op weg naar het noorden, naar Schotland. In Peterborough in een Premier Inn overnacht en de volgende dag va Leeds, Newcastle naar Edinburgh. In de late namiddag kwamen we daar met regen aan. Maar gelukkig konden wij de tent nog droog opzetten. De volgende dag met de bus de hele dag naar Edinburgh. Hier is echt heel veel te zien. Via de foto's zal ik dat later uitleggen. De volgende dag een schitterende tocht gemaakt naar St. Andrews. Na 3 dagen Edinburgh vertrokken we via Stirling naar Fort William. Hier zouden we 4 dagen aan de voet van Glen Nevis op een camping verblijven. Van hieruit hebben we dagtripjes gemaakt naar het monster van Loch Ness en naar Inverness. Ook een prachtige tocht door de High Lands. Werkelijk schitterend en te mooi om met een foto te kunnen vastleggen. Ook de tocht nar het eiland Skye was onvergetelijk.

Het weer was net als hier. Wisselvallig en aan de voet van de Glen Nevis wat kouder dan hier. Het weer veranderde vaak 4 keer op een dag. Dus gewoon erop uittrekken met altijd de paraplu bij de hand. Maar de mensen en de natuur verwarmen je hart. het is een paradijs voor wandelaars.

Na 4 dagen op weg naar de laatste tussenstop naar Noord Engeland naar Cumbria en het Lake District. Wij verbleven daar 5 dagen op een mooie camping in Windermere aan lake Windermere. Ook van hieruit kun je tientallen prachtige tochten maken. En je raakt in dit district niet uitgewandeld.

5 september de tent weer ingepakt en op weg weer naar Dover. Daar weer in een Primier Inn overnacht en 6 september met de boot weer naar Duinkerken en dan weer op weg naar huis. Maar dat viel niet mee want we hebben 4 uur stil gestaan voor de Kennedytunnel voor Antwerpen omdat er in de tunnel een zeer groot ongeluk gebeurd was.
Maar Schotland en Cumbria hebben een onwisbare indruk achtergelaten en we zijn dan ook zeker van plan om nog een keertje terug te gaan.

Ik probeer weer een aantal foto's te plaatsen en hoop het volgende verslag vanuit een zonnig Bali te kunnen versturen.

Voor nu een leef en geniet groet.

Piet

• 21 September 2011 - 17:13

Riek:

Ja, op naar de volgende reis. Ben even uit de lucht geweest, want laptop was niet goed. Nieuwe gekocht en die komen ze vanavond installaren en wat denk je, vanmorgen deed de oude het opeens weer, raar he. Dus nu zie ik je mail en kan ik nog snel even schrijven.
    Hoelang dat deze het nog vol houdt, weet ik niet maar rare verschijnselen, he.
    We proberen nog even langs te komen in Udenhout. Probeer zondagmiddag als dat kan.
    We bellen nog wel.
    Groetjes en alvast een hele goede reis samen.
    Tonnie en Riek

• 22 September 2011 - 17:18

De Damwijkjes:

Hoi Piet,

Voor deze reis dan nu echt: Selamat Jalan! Op naar de Gordel van Smaragd...wij benijden je.
    Indonesie heeft ook zoveel moois, weg van het toerisme aan de kust.
    Geniet ervan samen met je reisgenoot en we hopen dat je ook dit land weer in je hart sluit.
    We kijken uit naar je foto's...
    Groetjes, Arthur, Ingrid, amber en ruben

• 23 September 2011 - 08:02

Harrie Spijkers:

Piet al een tijdje volg ik je reisverslagen met veel plezier.
    In januarie 2012 wil ik je reis in thailand volgen , maar zonder fiets.
    Is dit te doen .

Groeten

Harrie Spijkers hspijkers@home.nl

• 25 September 2011 - 11:22

Bart En Tineke:

Hallo Piet,

Het gaat er weer van komen. Voor een langere periode weg uit Nederland. De gordel van smaragd lonkt. Geuren, kleuren,het culinaire, de bevolking en ook alle verdere verrassende elementen.
    We hopen dat je ook deze reis weer gaat genieten van alles wat er op je pad komt.
    Fijn dat je in Susan een reisgenoot gevonden hebt waarmee je dit nieuwe avontuur gaat beleven.
    Een hele fijne reis gewenst en............laat je ons ook weer meegenieten van jullie belevenissen?
    We hopen het.
    Groetjes.............

• 27 September 2011 - 18:33

Herman En Hanny:

Piet en Susan,
    Hoop dat het een hele fijne reis gaat worden, let op elkaar, het is toch een hele geruststelling dat jullie nu met zijn tweeën zijn. Hoewel je niet meer elke of bijna elke dag bericht gaat geven, hoop ik toch dat jullie regelmatig iets laten horen. Heel veel reisplezier vanuit Gennep, Herman Hanny en Keetje.