Totaal anders maar ...... Total different but .... - Reisverslag uit Folkestone, Verenigd Koninkrijk van piet lagarde - WaarBenJij.nu Totaal anders maar ...... Total different but .... - Reisverslag uit Folkestone, Verenigd Koninkrijk van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Totaal anders maar ...... Total different but ....

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

08 September 2011 | Verenigd Koninkrijk, Folkestone

Folkstone, woensdag 13 juli 2011

Dear everyone,

That is long ago but I was busy with the preporation for the next tour. Not on the bike but with the backpack to Bali, Lombok, India and Sri Lanka. Between, I was four weeks in the United Kingdom. With the tent. In the South of England, in the North of England and in Scotland.
I hope I can write once before I go to Bali.

Warm greetings and live and enjoy the moments of the days.

Piet

Beste allemaal,

Allereerst weer bedankt voor alle fijne reacties. En ook al schrijf ik niet meer zo frequent, het lijkt of het aantal bezoekers van mijn weblog nog steeds toeneemt.

3 jaar achter elkaar op de fiets rondtrekken door schitterende landen. Het heeft veel gebracht. Zelfs een geweldige reisgenoot waar ik de komende reis mee ga maken. Niet meer op de fiets maar nu met de rugzak. Eind september vertrekken we naar Bali, Lombok en Java. Na ongeveer 4 weken vliegen we naar Bangkok en hopen daar binnen een week een paspoort voor India te bemachtigen. Begin januari 2012 verblijven we 2 weken in Sri Lanka. Ik vlieg dan half januari weer naar huis en Susan gaat terug naar haar familie in Zuid Korea.

Ik zal proberen regelmatig verslag te doen maar dat zal niet meer zo frequent zijn als in het verleden. Dus nog meer reden om je emailadres op de weblog in te vullen zodat je automatisch via de mail bericht krijg wanneer ik geschreven op mijn weblog geschreven heb.

Ondertussen is Susan alweer een paar maanden hier in Nederland en ik heb haar al een aantal mooie plekken van ons "landje" kunnen laten zien. Maar we zijn ondertussen ook al 2 x 2 weken naar het Verenigd Koninkrijk geweest. Eind juli naar het zuiden van Engeland en we zijn zojuist teruggekomen van 2 weken Schotland en het noorden van Engeland, Cumbria en het Lake district.
En ..... met de tent.Voor mij was dat op 3 dagen in Nieuw Zeeland na de eerste echte ervaring met het echte kamperen. En ik moet zeggen dat het goed bevallen is.

Hieronder zal ik in het kort de route aangeven die we in het zuiden afgelegd hebben. Ik hoop dat de foto's ook weer laten zien dat er heel wat te genieten en te bekijken valt in het Verenigd Koninkrijk.

Woensdagmorgen 13 juli vertrokken we naar Calais. De auto op de trein en binnen een half uur waren we aan de andere kant van het Kanaal in Folkestone (Kent). Dan is het meteen opletten want je moet links gaan rijden. Ik had daar wel wat tegen op gezien, maar ik moet zeggen dat het linksrijden ontzettend meegevallen is.

Via het werkelijk schitterende stadje Rye kwamen we in Hastings (East Sussex) aan.Hier 4 nachten gekampeerd op "Hastings Touring Park". Meer dan voldoende ruimte met een uitzicht op de zee. Hier veel gewandeld en via de steilste kabelspoorweg van Engeland naar de westelijke klif gegaan waar je een geweldig uitzicht had over de Old Town en over de zee. Hier een dag langer gebleven vanwege de regen.
Via Brighton waar we de indrukwekkend Royal Pavillon bezochten, Chichester, Southhampton kwamen we rond 7 uur in de omgeving van Poole aan. En omdat we toch zeker Cornwell wilden bereiken verbleven we hier in een Bed en Breakfast.
Via Lyme Regis, Exeter kwamen we in Newton Abbot (Devon)aan. Hier verbleven we 3 nachten op Camping Dornafield en hebben in de omgeving de nodige stadjes en kastelen in Dartmouth, Totnes en Ashburton bezocht.

Op naar St.Yves, naar het Polmanter Tourist Park. Een schitterende camping met alle faciliteiten. Van hieruit kun je werkelijk schitterende tochten maken. Naar Land's End en naar ST. Michaels Mount zijn bezienswaardigheden waar je zeker een dag voor moet uittrekken.
Hou je van wandelen dan kun je hier ook je hartje ophalen.

Na 4 dagen trokken we weer verder via de Cornish Coast naar werkelijk een schitterend stadje Clovelly richting Minehead, Bridgewater naar Bath.
Omdat we niet genoeg tijd meer hadden en overal maar een dag konden blijven, besloten we om in een Bed en Breakfast te overnachten. Bath is echt te moeite waard om een dag te verblijven. Alleen al in Bath Abbey (Abdij van Bath) kijk je je ogen uit. Ook een bezoek aan de Roman Baths and Pumproom is de moeite waard.

De volgende dag reden we via Stonehenge naar Salisbury waar we de indrukwekkende Salisbury Cathedral bezochten en natuurlijk ook de Magna Carta in the Chapter House hebben mogen aanschouwen. Stonehenge moet je ook gezien hebben. Het exacte doel van stenencirkel midden in de vlakte is nog steeds onbekend. De bouw van deze cirkel moet ongeveer tussen 3000 en 1600 VOOR Christus begonnen zijn.

In de namiddag vertrokken we richting Folkestone waar we in een Premier Inn hotel verbleven om de volgende dag weer met de trein door de tunnel vervoerd te worden.

Het zijn twee onvergetelijke weken geworden en het zeker nog een keertje de moeite waard om terug te gaan.

Ik hoop voor ons vertrek naar Indonesië nog een verslag te maken van de twee geweldige weken Schotland en het Lake District Cumbria.

De foto's van deze twee weken volgen zo speoid mogelijk.

Leef en geniet van de momenten.

Piet

NB Tot mijn spijt duurt het enkele dagen voordat ik de foto's kan plaatsen omdat ik weer nieuwe fotoruimte moet "inkopen". Dus kijk over een paar dagen nog maar een keertje als je de foto's wilt zien.

• 08 September 2011 - 18:52

Annie-berkel-enschot:

Hallo Piet,
    Jij houd niet meer op met reizen,denk ik.
    Zondag komen wij genieten van mooie foto,s.
    Groetjes Annie.

• 09 September 2011 - 00:47

Corrie Van Baast:

Hallo Piet,
    Dit keer ook weer genoten en...dicht bij huis. Idd is er in Engeland en Europa ook heel erg veel moois te zien. Dat is voor later. Voorlopig nog wereldreizen maken: heerlijk. Weer een nieuw avontuur voor je.
    Zondag a.s. ben ik met drie vriendinnen naar De Panne voor een weekje.
    Ik wens jullie veel plezier in het mooie Indonesië: "terima kasi" en "selamat pagi".
    Groeten van Corrie van Baast.

• 09 September 2011 - 06:07

Jac Peeters:

Dag Piet,
    Al een tijdje niet van me laten horen, dus op mijn vrije bapodag maar weer eens doen! Met grote belangstelling las ik je bericht over Zuid-Engeland. Je weet het: mijn favoriete vakantieland. Ik ben blij dat je er ook zo enthousiast over bent! De reis die je hebt gemaakt kan ik uit mijn hoofd volgen en inderdaad: je bent op prachtige plaatsen geweest. Er zijn er nog veel meer hoor! De moeite waard om steeds naar terug te keren. Maar ook Schotland is fantastisch. Ik was er maar één keer, met heel slecht weer, maar ook daar bewaar ik de beste herinneringen aan. We praten wel bij in de Wilgenlaan! Hartelijke groeten uit Hilvarenbeek, Jac en Hanneke

• 09 September 2011 - 07:08

Els R.:

Hallo Piet,
    Ik merk dat je genoten hebt in Engeland .Ook Bath staat op mijn verlanglijstje. Jaren geleden ... ik dacht in 1996 was ik in Schotland. Ook met de tent. We reisden per trein. Een mist erieuse ervaring (soms).Het kan er ook ondubbelzinnig stralen. Ik krijg sterk de indruk dat jij en Susan erg gelukkig zijn. Heerlijk om dit te ervaren. Voor nu.. wens ik je een fantastisch treffen met al je dierbaren a.s. zondag. Voor in de toekomst wens ik je een geweldig reis in Java , Bali en Lombok. Ik ben er ook eens geweest en ik vond vooral Bali en Java geweldig. Sri Lanka is een kleine prelude op India. Ik denk dat je enorm onder de indruk zult zijn van India. Ik was het wel.(Alleen het noorden heb ik bezocht.... Dus.). Ik heb afgelopen vakantie 12 dagen gewandeld in Asturie en Galicie ( 140 km gelopen) en o.m/ Santiago de Compestella gezien.
    Het allerbeste,
    Hartelijke groet,
    Els Roskam

• 09 September 2011 - 07:19

Lieske:

Heerlijk al die plekken en plannen! Ondanks de mooie foto's die ik al op mijn computer heb gezien verheug ik me toch erg op de fotoboeken 'live', graag tot zondag!xLieske

• 09 September 2011 - 08:10

Elly Teune:

Dag Piet, al lang niets meer laten horen maar wel genoten van je reisverslagen, nu in Engeland. Fijn dat je dit samen met Susan kon doen. Ook jullie komende reis is weer bijzonder. Wij zijn in verschillende landen geweest en hebben genoten!
    Half oktober gaan we naar Birma en Maleisie en nemen jouw reisverhalen nog eens door!

Nu zijn we nog druk met kleinkinderen(inmiddels 4) en afwerking van de administratie na het overlijden van moeder Peter. Zij is vorige week op 97e jarige leeftijd overleden.

Goede reis, Elly

• 09 September 2011 - 10:20

Ad De Swart:

Piet,
    Fijn weer eens iets van je te horen, bijzonder dat het je heel erg goed gaat. Weer eens een heel andere reis gemaakt en veel genoten zoals ik begrijp.
    En wat er nu op je program staat lijkt me ook m heel aantrekkelijk. Mooie t e horen dat je een heel fijne reisgenoot hebt, waar je alles mee kunt delen.
    Het zal ook een andere reis worden, Niet met de fiets maar te voet, met de rugzak. Een reis waarin je nog meer kontakt hebt met de aarde en waarin je nog meer en beter gaat zien. en nog meer gaat waarvan je groeit.
    En voor komende zondag wens ik je een gezellige dag.
    Piet , ik wens je samen met Susan een goede en vruchtbare reis.
    Groetjes Ad

• 09 September 2011 - 15:00

Claartje:

mooi Piet! wat fijn dat je een reisgenoot hebt, zal heel anders zijn.
    liefs en voor a.s. zondag een prachtige dag gewenst! (wij zijn er niet ivm huwelijksfeest van mijn ouders).
    xxx Claartje