Voor het eerst ....... regen. - Reisverslag uit Udenhout, Nederland van piet lagarde - WaarBenJij.nu Voor het eerst ....... regen. - Reisverslag uit Udenhout, Nederland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Voor het eerst ....... regen.

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

04 Maart 2012 | Nederland, Udenhout

Udenhout, zondag 4 maart 2012

Mamallapuram, donderdag 29 december 2011

Beste allemaal,

Geen nieuws is goed nieuws zeggen ze altijd. Toch hoop ik dat het goede nieuws niet al te lang meer op zich zal laten wachten. Daarom maar snel nog een verhaal voordat ik een telefoontje krijg.

Gisteren zijn we om 2 uur vertrokken naar het station. Zo'n uur met een tuk tuk naar het station. Wij hadden voor de eerste keer een zeer goede bus met echte ligstoelen. Om 4 uur vertrokken we. Het zou een tocht worden van meer dan 12 uur. Soms werd er gestopt om andere passagiers in- of uit te laten stappen en ook was er twee keer een sanitaire stop. De bedoeling was om naar Channai (Madras) te gaan en dan weer met een bus of taxi naar Mamallapuran te gaan. Wij hadden geluk want de voorlaatste stop was Mamallapuran en toen we dat hoorden heeft de bus ons hier in het pikkedonker gedropt. En ..... in de stromende regen!!!!! Daar hadden we na 3 maanden niet meer opgerekend. Maar we zagen meteen 2 lichtjes op ons afkomen. Een tuk tuk. Na wat onderhandelen bracht hij ons naar het centrum. Wij hadden geen hotel of guesthouse kunnen boeken. Op de bonnefooi zoals men dat noemt, gingen we zoek naar een guesthouse of hotel. Maar het was nog donker en de storm en regen begonnen flink toe te nemen. Bij de eerste 3 pogingen kregen we een slaperig antwoord: No place.
Maar bij de vierde poging hadden we geluk. Een redelijke kamer voor een redelijke prijs. En vlak bij het stand.
Wij ons eerst ontdaan van alle natte kleding en toen het inmiddels 8 uur was, zijn we een restaurantje gaan zoeken. Een paraplu had geen zin want de storm bereikte ondertussen windkracht 10.
Wij vonden een restaurant aan het strand en daar was al een en al bedrijvigheid. Veel vissersboten moesten in veiligheid gebracht worden want er was een cycloon op komst. Wij hebben hier de hele morgen doorgebracht want de regen kwam met bakken uit de hemel.
Hier was ook de tsunami geweest en de mensen wisten dus wat ze konden verwachten.
De hele dag waren de vissers bezig om hun netten en boten in veiligheid te brengen. De boten werden met vereende krachten tot ver in de zijstraatjes getild en geduwd.

Toen we 's middags terugkwamen was de stroom overal uitgevallen en de generator werkte maar zo nu en dan. Het was dan te donker om te lezen en te schrijven.
Het beste is dan om je gewoon over tegeven en te laten gebeuren. En als je dat doet met een open mind dan zie je zelfs bij storm en regen de mooiste dingen.

Ik plaats vandaag alleen foto's die het bovenstaande proberen duidelijk te maken.

Leef en geniet ook al is er wat regen in aankomst.

Piet

• 04 Maart 2012 - 08:53

André En Willemien:

Je valt steeds van het ene uiterste in het andere. Maar telkens weer zeer indrukwekkende ervaringen. We blijven jullie op de voet volgen ook al is het dan achteraf.
    Laat dat kleinkind maar lekker zijn/haar eigen tijd uitkiezen!

• 04 Maart 2012 - 16:19

Riek:

Even een sinaasappeltje eten vanuit mijn bed en natuurlijk even je site bekijken.Heb sinds vrijdag een flinke griep. Komt wel weer goed hoor.

• 04 Maart 2012 - 16:20

Riek:

Susan, many greetings from us.
    You can also see this site.
    Bye, bye, see you.
    Tonnie en Riek