Weer thuis maar ...... Home again but ..... - Reisverslag uit Udenhout, Nederland van piet lagarde - WaarBenJij.nu Weer thuis maar ...... Home again but ..... - Reisverslag uit Udenhout, Nederland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Weer thuis maar ...... Home again but .....

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

22 Januari 2012 | Nederland, Udenhout

Udenhout, zondag 22 januari 2012

Dear everyone,

I am home again but the coming months I try to write all the stories from 20 of November till now on my weblog AND with beautiful photo's.

Thanks for all the reactions. You give me all so much.

Live and enjoy the moments.

Piet

Beste allemaal,

Ja hoor wij zijn weer thuis. 4 maanden zijn alweer voorbij, maar wat hebben wij genoten van Bali, Java, Noord en Zuid India and de laatste twee en een halve week Sri Lanka. Susan is weer naar Zuid Korea en ik ben vrijdagmiddag om 2 uur geland op Schiphol. Eerst 10 uur vliegen van Bangkok naar Cairo, daar 3 uur wachten op het vliegveld en dan 5 uur vliegen naar Schiphol waar ik opgewacht werd door Bauke, Wouter en Jasper. Een onvergetelijk weerzien. Ik had niet verwacht dat Jasper mij nog zou herkennen maar ja hoor zodra ik door de deur kwam, kwam hij op mij afgerend.
Ook Bauke zag er geweldig uit met haar bijna 8 maanden oud "wereldwondertje"in haar buik. 29 februari hopen we dit wereldwondertje, ons derde kleinkind, te mogen aanschouwen.

Na elke lange reis in het buitenland verlang ik naar een gewone friet, frikandel speciaal en een kroket. Zoooo lekker!!! Maar dat is eenmalig. Dus hebben we in Rosmalen, bij Bauke en Wouter heerlijk "gedineerd".
's Avonds naar huis, de verwarming was al hoger gezet en de balonnen met welkom thuis hingen voor het raam. Ook werd ik verrast door een mooie bos bloemen en een geweldige mand met allerlei lekkere "dingen" voor de eerste week thuis.

Dat gaf weer een warm gevoel van thuiskomen ondanks het temperatuursverschil van ruim 25 graden. Bedankt lieve vrienden.

Gewone tijd naar bed en van te voren al een lijst gemaakt met de dingen die ik de komende dagen wil doen. Dat helpt het beste tegen deze grote overgang. Gewoon meteen weer het dagelijks ritme oppakken. Dus de volgende dag al weer om 7 uur opgestaan. De eerste was, alle spullen weer op zijn plek, de post doornemen, boodschappen doen, de krant lezen en ga zo maar door.Een paar dagen en alles is weer als "vanouds".

Als "vanouds" ? Nee hoor want ook deze reis heeft weer zoveel indrukken achtergelaten dat het nog wel een tijdje duurt voor ik al die beelden een plekje gegeven heb. En .... "niemand keert terug van een reis zoals hij of zij vertrokken is" , heb ik ooit geschreven. En ik kan dat alleen maar beamen.

De komende weken hoop ik jullie deelgenoot te laten zijn van al onze reiservaringen en prachtige foto's. Ik ga proberen elke week een verslag of 3 te schrijven want ik loop behoorlijk achter.

Ook ga ik weer proberen verhalende fotoboeken te maken. Het is ten eertse een geweldige verwerking van je reis voor jezelf én het is een geweldig naslagwerk voor mijn kleinkinderen. Hopelijk kan ik hen met deze fotoboeken inspireren zodat zij later ook die "grote mooie wereld" in trekken.

Vaak krijg ik nu de vraag of deze manier van reizen, samen met Susan, leuker, fijner en mooier is dan alleen op de fiets.
Het is totaal anders en niet te vergelijken. Met de fiets ben je dichter bij de natuur en de mensen en is het wat meer ongewoon. Nu ben je een van de velen maar kun je alles meteen veel meer delen. Ook heb ik veel en veel meer "cultuur" gezien en veel meer gelezen, gezien en gevoeld hoe de geschiedenis van een land zich ontwikkeld heeft.
Maar ik denk dat als je met een "open mind" de wereld intrekt je van elke manier van reizen kunt genieten.

En hoe nu verder? Ook die vraag krijg ik vaak te horen.
Het zal even wennen zijn. Na 8 maanden weer "alleen" in de Wilgenlaan.
Nu, eerst maar eens genieten van kinderen en kleinkinderen en mijn vertrouwde omgeving.
Maar als ik eerlijk ben zijn onze gedachten al weer "stiekum" een beetje bezig met de volgende reis.
Hoe ? wanneer ? en waar naar toe ? houden we nog even geheim.

Maar blijf ons volgen op:

pietlagarde.waarbenjij.nu

Wij hopen in de toekomst met jullie nog vele verslagen en foto's te kunnen delen. Maar dan is gezondheid het allerbelangrijkste en dat wensen wij al onze "volgers" van harte toe.

Een warme groet van ons en leef en geniet van de momenten.

En vandaag, zondag, komt Djuna, mijn kleindochter op bezoek. Dat is dus genieten.

Piet

• 22 Januari 2012 - 09:33

André En Willemien:

Welkom thuis!
    Wat vliegt zo'n periode van 4 maanden voorbij. Wij kijken reikhalzend uit naar de resterende verslagen en de fotoboeken en hopen je gauw weer in levende lijve te mogen begroeten.

• 22 Januari 2012 - 09:38

Ria Koning:

Piet,
    Welkom thuis en bedankt weer voor alle mooie verhalen en foto's die je met ons hebt gedeeld.
    De wereld is groot, dus ik ben er niet bang voor, dat je weer een mooi plekje verzint om naar toe te gaan, maar nu eerst genieten van al het moois hier. Rust lekker uit en geniet van je dierbaren.
    Groetjes van Ria.

• 22 Januari 2012 - 10:10

Coby:

WELKOM THUIS PIET
    LIEFS ZUSJE COBY.

• 22 Januari 2012 - 10:57

Tom:

Ha Piet, leuk dat je weer thuis bent. We wensen je een heel mooi verblijf toe in eigen land en we komen graag een keertje bijpraten. Bijvoorbeeld over Vietnam waar Tonja in juli naar toe gaat in verband met een bruiloft. Voor Jasper ben je altijd op kleine afstand geweest waar je ook zat en het verbaast ons niet dat hij je meteen weer herkende. Houd je goed, Tom

• 22 Januari 2012 - 12:45

Yvonne En Wim:

Mooi dat ze je nog herkenden Piet! Wij zijn gisteren om twee uur op schiphol aangekomen van ons fietstochtje door Zuid India maar werden bijna niet herkend door onze zoon.Twee maanden fietsen en van de zestig kg. 5kg.(wim) kwijtgeraakt. Zo een fietstochtje vreet energie en dan samen met de slechte voeding goed om af te slanken. Dus wij eten nu net als jij alles wat voor handen komt maar wel om aan te sterken! Overigens hadden we elkaar haast ontmoet kunnen hebben in Mysore, jij ging weg en een dag later arriveerden wij daar.
    Groetjes en gauw tot ziens Yvonne en Wim.

• 22 Januari 2012 - 15:24

Riek En Tonnie:

Welkom thuis Piet. Ja ik heb nog steeds geen weblog (deze zelf aangevraagd). Heb je mijn mail van enkele uren geleden ook niet gehad? Leuk dat we even geskypeds hebben. Heb ik Sjuna ook nog gezien. Wat een knappe dame. Ja Madelon en Sjoerd jullie heb ik ook gezien hoor.hahahaha.
    Yvonne en Wim ook welkom thuis. Nu weer lekker aansterken.
    Groetjes en tot gauw

• 22 Januari 2012 - 17:54

Elly En Ger Fleuren:

Hallo Piet,
    Fijn dat je weer thuis bent van een weer geweldig enerverende reis.
    Wij hebben jullie wederwaardigheden uiteraard weer op de voet gevolgd en daarmee ook geweldig genoten van jullie avonturen.
    Wij begrijpen dat je eerst even wilt uitrusten maar dat je stiekem toch al weer aan een nieuwe reis aan het denken bent.
    Ook wij hebben ervaren dat het reisvirus je constant in de greep houdt.
    Ga nu vooral genieten van je kleinkinderen want dat is vaak net zo intens en prachtig als een verre reis!
    Heel veel groeten uit Vierlingsbeek,
    Elly en Ger

• 22 Januari 2012 - 18:18

Luise:

welcome home. feels good, to know, that you are close again.l

• 22 Januari 2012 - 18:37

Claartje:

Van harte welkom thuis, Piet! Lijkt me ook geweldig om (schoon)kind en kleinkind weer te zien en wat mooi dat Bauke weer een baby krijgt!
    Gefeliciteerd!
    Liefs en een goede voortzetting van alles!
    Claar en Ad

• 23 Januari 2012 - 10:18

Bart En Tineke:

Hallo Piet,
    Fijn dat je weer gezond en wel voet op Nederlandse bodem hebt gezet.
    Het hoofd en het hart weer vol van alles wat jullie beleed hebben. Wat zal het wennen zijn voor je. Je weet het ...............de thee staat klaar in de Biezenmortel. Kom maar gezellig eens binnen waaien rond lunchtijd. Kunnen we het er eens over hebben onder de boterham. Altijd gezellig.
    Groetjes.

• 23 Januari 2012 - 12:21

Cobi En Leo:

Geniet ervan om weer thuis te zijn! Maar, wij zijn benieuwd naar jullie volgende avonturen...!
    Hartelijke groet.

• 23 Januari 2012 - 20:10

Herman En Hanny:

Piet, welkom thuis weer in je eigen huis, wennen lijkt me ook weer dat kan niet anders. Maar net wat je zegt gewoon alles weer oppakken en doorgaan.
    Lieve groetjes van Herman Hanny en keetje

• 24 Januari 2012 - 13:53

An De Brouwer:

hoi piet fijn dat je zo genoten hebt,maar ik was ook blij dat er weer licht aanging gr an

• 28 Januari 2012 - 20:06

Johan Hamers:

Ik wist niet dat je nu al thuis zou komen,
    komt nu goed uit met de komst van het derde kleinkind
    Wij zijn vandaag terug gekomen uit Ghana van daar dit late berichtje
    Welkom thuis!

Groetjes Johan

• 05 Februari 2012 - 13:37

Els Roskam:

Welkom thuis Piet.

Ik denk dat het verschil in temperatuur inmiddels nog meer is opgelopen. Ik kijk nu uit op een witte wereld en een bevroren gracht. Van harte hoop ik dat je deze maand weer een gezond kleinkind mag begroeten. Veel plezier met het plannen van de nieuwe reis en dat je veel na geniet van de afgelopen reis.
    Veel geluk ( een openmind is denk ik inderdaad belangrijk om veel indrukken op te doen en deze te labelen vanuit de context)