No Problem - Reisverslag uit Khajuraho, India van piet lagarde - WaarBenJij.nu No Problem - Reisverslag uit Khajuraho, India van piet lagarde - WaarBenJij.nu

No Problem

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

28 November 2011 | India, Khajuraho

Khajurano, 28 November 2011

Beste allemaal,

Een echte rustdag vandaag, gisteren de hele nacht, van 6 uur in de avond tot 6 uur in de morgen in een "schuddende" trein gezeten en daarna de hele dag indrukwekkende tempels bezocht en naar het oude gedeelte van de stad geweest. Zoveel indrukken, die moeten af en toe een plekje kunnen krijgen. Maar over deze indrukwekkende tempels vertel ik je later meer. Nu ga ik weer terug naar de tweede dag in New Dheli.

Maar allereerst mijn lieve dochter feliciteren die morgen jarig is. Proficiat Bauke en morgen probeer ik je nog te bellen. helaas is skype hier niet mogelijk. Leef en geniet van elk moment. Dikke knuffel van paps.

New Delhi, maandag 7 November 2011

De tweede dag kregen we de beloofde taxi en de hele dag hebben we door New Delhi gereden om de mooiste plaatsen te bezoeken.
Naar de prachtige Laksimar tempel, de imposante Qutb minar, Humayun's tomb, de India gate en het Paleis.

In bijna alle gebouwen worden zeer strenge veiligheidsmaatregelen genomen. Vaak staan er soldaten met geweren. Je wordt vaak helemaal betast of je iets " gevaarlijks" bij je hebt. Ook de rugzak en handtas moet open en wordt van alle kanten onderzocht. maar alles went en je laat het allemaal gebeuren met een glimlach op je gezicht.
Van vele tempels en moskee's mogen binnen geen ‘s gemaakt worden dus je moet heel vaak je camera inleveren, je mobile telefoon en ook worden je tassen allemaal gecontroleerd. Zodoende kan ik jullie vaak alleen maar foto’s van de buitenkant laten zien.
En in bijna elke tempel of moskee moeten de schoenen en sokken uit. Vaak staat er iemand die tegen betaling op je schoenen past maak meestal laat je ze aan de voet van de trap achter en tot nu toe hebben we onze schoenen nog steeds terugevonden.

Terug in ons hotel wilden we het vervolg voor onze reis gaan organiseren. Wij wilden met de trein naar Jaisalmer, naar de woestijn en een camelsafari meemaken. Maar hier stuiten we op het eerste probleem. Je kunt hier niet zomaar een treinticket bestellen. Je moet soms dagen wachten want er is heel vaak een wachtlijst. Zeker nu, want het is hier nu piekseisoen. Maar in ons hotel was ook een travelagency, een reisbureau. Vaak kopen deze reisorganisaties vele treintickets op en kun je wel meestal op tijd vertrekken. Maar de manager van het hotel en tevens eigenaar van "Travels en Tours" deed ons een ander voorstel. Hij deed de suggestie om met de auto te gaan, zeker het eerste gedeelte was dat mogelijk. En voor de grote afstanden kon hij treintickets regelen. Na wat onderhandelen zijn we de volgende dag met een prive taxi vertrokken. Hotels en alles was geregeld. Dus we hadden een grote vrijheid en konden alle energie besteden aan het ontdekken van het echte INCREDIBLE India.

Vandaar de tiitel "No problem" hier kent iedereen deze 2 woorden. Als het af en toe moeilijk wordt en denken, hoe moet dat nou, dan zeggen we tegen elkaar:
" No problem".

Morgen dus op weg naar Mandava. 6 uur met de taxi. 286 kilometer. Het zou weer een geweldige ervaring worden, maar No Problem.

Voor nu een lieve groet van ons vanuit een warm Khajurajo en leef en geniet van de momenten.

Piet

• 28 November 2011 - 13:27

Riek En Tonnie:

Inderdaad, no ploblem. Proficiat voor morgen met je dochter. Vandaag Hanneke van Emiel jarig, heb ik ook even op facebook gezet. Hier schijnt het zonnetje, snachts beetje nachtvorst. Heerlijk weer. Vanmorgen weer lekker gelopen en een heerlijk weekend gehad. Wat een schitterende foto's. Super hoor.
    Geniet van deze mooie reis. Dikke kus

• 28 November 2011 - 16:49

Yvonne En Wim:

Hoi Piet,
    Wat betreft de schoenen die je telkens weer terugvindt, niet zo gek hoor! Wat hebben die Indiamannekes nou aan maat schuit? We worden overigens wel lekker gemaakt met alle verhalen en mooie foto's waardoor we er steeds meer zin in krijgen.
    Koga en Miyata zitten al in de dozen, vrijdag vertrekken we en hopen zaterdag in Chennay aan te komen om vervolgens een rondje om de tempel(s) te gaan fietsen. Als jullie in de buurt van Tamil Nadu of Kerala komen dan verspreiden we jullie signalement voor opsporing verzocht.
    Voor nu weer
    Een pluk de dag groet van Yvonne en Wim.

• 30 November 2011 - 19:13

Herman En Hanny:

Een heerlijke zonnige herftdag vandaag, eentje om in te lijsten alleen maar zon de heeele dag, maar vanaf morgen regen en wind, bijna niet te geloven maar we wachten maar af. Bijna Sinterklaas, wat gaat het snel. Daaaag

• 30 November 2011 - 22:07

Jac Peeters:

Een dag te laat, maar niet minder welgemeend proficiat met de verjaardag van Bauke! En ... Bauke als je de reacties tenminste ook leest, ook jijzelf natuurlijk van harte gefeliciteerd! Hopelijk heb je er een mooie dag van gemaakt! Hartelijke groeten uit Hilvarenbeek, Jac en Hanneke