Wachten op ......... Waiting for ...... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van piet lagarde - WaarBenJij.nu Wachten op ......... Waiting for ...... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Wachten op ......... Waiting for ......

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

27 Oktober 2011 | Thailand, Bangkok

Bangkok, donderdag 27 oktober 2011

Dear everyone,

Now we are in Bangkok. Waiting for our visa for India. But Bangkok is almost totally flooded. Just the businesspart is dry. Our hotel is in this area. So till now we are lucky but the water is coming. We see the sandbags before the stores and the drinking water is all gone.
Our passports are on the India ambassy so we must wait more than a week.
Perhaps we can help the people here a little. I hope we can in the next story that we are still lucky.

But for now live and enjoy the days.

Beste allemaal,

Ja wij zijn in Thailand aangekomen. We zitten nu in Bangkok.Dinsdag in de namiddag kwamen wij in na een vlucht van ruim 3 uur in ons hotel aan. Meteen zijn we naar een reisbureau gegaan om een visum te regelen maar dat bleek toch niet zo eenvoudig te zijn. India heeft zo zijn eigen regels en die zijn veel strenger dan voor de meeste andere landen. Wij hadden ook de pech dat het woensdag een feestdag was voor de Indiers. Dus op de ambassade wordt dan niet gewerkt. Ook had men per 17 oktober de regels aangescherpt en duurt het 7 in plaats van 6 werkdagen voordat je visum gereed is.
2 november hadden wij een vlucht naar Delhi geregeld maar dat hebben wij inmiddels om kunnen zetten naar 5 november. Natuurlijk berekenen ze daar flink wat bath voor.
De paspoorten zijn we een tijdje kwijt. Dus vol spanning wachten wij nu op onze paspoorten.
Waar het momenteel ook wachten op is, is het water. Half Bangkok staat al onder water en men voorspelt dat binnen een week heel Bangkok onder water staat. Wij zitten dicht bij de zakenwijk met de tientallen wolkenkrabbers. Maar overal verschijnen de zandzakken voor de winkels en voor vele winkels metselen momenteel hele muren om het water tegen te houden. Op de televisie is het hier van de vroege ochtend tot de late avond alleen maar water en nog eens water. Tot 15 november heeft iedereen vakantie gekregen om naar drogere plaatsen te vertrekken. Bangkok een stad met ruim 13 miljoen inwoners !!! helemaal onder water.
Je kunt je daar geen voorstelling van maken.
Wij zitten gelukkig in een goed hotel en hopen dat het allemaal mee zal vallen.
De mensen hier zijn totaal niet in paniek. Hier gaat het leven op straat gewoon door. De zandzakken en de lege waterschappen in de winkels vertellen je dat er water, veel water op komst is.
Wij kunnen zonder paspoort geen kant op en indien het water echt komt dan proberen wij zoveel mogelijk de mensen die achtergebleven zijn te helpen.
Het grootste probleem zal zich voordoen als het vliegveld onder water komt te staan. Een vliegveld is al gesloten en toen wij gisteren ons ticket naar Delhi gingen veranderen was het ontzettend druk op het vliegveld. Het leek erop dat iedereen de stad wilde ontvluchten.

Elke morgen zijn wij benieuwd of het water ook onze wijk bereikt heeft. Wij houden jullie natuurlijk van alles op de hoogte. Nu gaan wij elke dag het nog droge gedeelte van Bangkok in.

Ik plaats nu maar enkele foto's van Bangkok.

Leef en geniet van de momenten en een warme groet van ons.

Piet

De foto's:
2413 en 2415 de overstroming vanuit het vliegtuig gezien
2450; er worden muurtjes op het trottoir voor de winkels gemetseld.
2426: Overal verschijnen zandzakken in de straten.
2448 en 2449: Maar de ontelbare eetstalletjes zijn er nog steeds.
2431,2434,2436,2441 Een bijzondere gedenkplaats op een bijzondere plaats. Midden tussen de wolkenkrabbers, de highway en de skytrain op de hoek van een kruispunt. Het is Erawan Shrine. In 1953 is het Erawan hotel ingestort en vele mensen zijn daarbij omgekomen. Men heeft daar een gedenkplaats ingericht en heeft men een kleine tempel gebouwd. De hele dag komen hier mensen offers brengen (bloemen, wierook, bloemen, eten) en bidden. ook is er een koor met prachtig geklede dames die zingen en dansen. De hele dag zijn deze dames aanwezig en als men een bedrag betaalt dan dansen en bidden zij met je mee. Een bijzonder moment op een bijzondere plaats,

• 27 Oktober 2011 - 15:08

Bauke:

Spannend pap!!!!!!!!

• 28 Oktober 2011 - 09:41

Jane:

Een onbedoelde ervaring. Hopelijk heb je je paspoorten snel terug!
    lieve groet,
    Jane

• 29 Oktober 2011 - 09:59

Tonnie En Riek:

Ja dat is spannend he. Hopen dat jullie snel het paspoort terughebben. Maar alles blijft enorm eng, vind ik. Ik heb zojuist hier in Frankrijk weer lekker gelopen. Tonnie is aan het klussen in de schuur. Jordi wil daar een magazijn voor zijn nieuw bedrijf in Januari. Ook spannend, toch. Tonnie zet er nieuwe ramen in een een mooie deur. We blijven je volgen, zelfs vanuit hier.
    Dikke knuffel voor allebei van je zus

• 30 Oktober 2011 - 11:06

Claartje:

prachtig Piet dat jullie daar zijn, ondanks ramp en tegenspoed voorspelling! en dat je wilt helpen als het niet lukt om elders naar toe te gaan!
    heel veel liefs en moed en kracht en inspiratie en alle mooie dingen gewenst!
    Claar

• 30 Oktober 2011 - 11:13

Corrie Van Baast.:

Hallo Piet en Susan,

Jullie paspoorten een tijdje kwijt? Moet je die afgeven? Mag je die afgeven? Op reisbureau of ambassade? Raar hoor. Ook riskant zou ik zeggen. Hopelijk loop alles goed af voor jullie.
    We horen het.
    Vele groeten van ons uit Berkel-Enschot.

• 30 Oktober 2011 - 19:21

Herman En Hanny:

Heel veel informatie is er te zien op de journaals dat zul je begrijpen, hopen dat het snel zal veranderen. Vandaag lekker om de plas gelopen, en gegeten waar we dat gedaan hebben met de familiedag, we hadden vrienden uit Schijndel vanmiddag die nu weer naar huis zijn. Morgen gaat het weer 18 graden worden en de verdere week ook mooi. Daaaag,

• 31 Oktober 2011 - 19:28

Bart En Tineke:

Hallo Piet en Susan,
    Wat spannend allemaal zeg!! Op 2 november vliegen is misschien beter ook van niet. Het is al een speciale dag in je hoofd en je hart en daar kan rust misschien wel goed aan doen. In de stilte kom je soms op speciale gedachten en dat lijkt me niet gaan lukken als je op een luchthaven rondloopt. Hopelijk lezen we snel dat jullie India in kunnen en dat alle spanning rondom paspoorten en visa snel geregeld gaan worden.
    Groeten uit Biezenmortel.

• 01 November 2011 - 15:25

Henk De Kruijf:

Hallo Piet, waarom heb je niet gewoon in Nederland, bij de ambassade in Den Haag je visum voor India geregeld. Een toeristenvisum kost € 50,00 maximaal 6 maanden geldig, binnen één dag geregeld.