Vol spanning..... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van piet lagarde - WaarBenJij.nu Vol spanning..... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Vol spanning.....

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

02 November 2011 | Thailand, Bangkok

Bangkok, woensdag 2 november 2011

Beste allemaal,

Woensdag 2 november alweer. 6 jaar al weer. En wat kan er veel veranderen. De zekerheden die onzekerheden werden, het vertrouwde dat plotseling allemaal totaal verdwenen was, het samen genieten en delen dat je weer helemaal opnieuw moet zien te leren, en zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan maar Connepon zei: "De wereld draait door EN dat hoort ook zo".

En dat de wereld door draait ervaar ik door het reizen elke dag heel intensief. Hier in dit gedeelte van Bangkok waar wij verblijven is bijna niets van de ramp te merken. alleen geen mineraalwater in de winkels en voor de grote gebouwen heel veel zandzakken en muurtjes die het water moeten tegenhouden. Maar 2o km verderop staan de mensen tot in hun middel in het water en vele honderdduizenden mensen zijn of moeten geevacueerd worden. Dan besef je ook meteen hoe groot Bangkok is. Zo groot als de provincie Utrecht. Gelukkig hebben de dijken van de rivier het springtij overleefd en is het water op zijn retour. Om het zakencentrum te vrijwaren van water moeten andere delen van Bangkok weer onder water gezet worden.
Zo als het er nu naar uit ziet zullen wij niet al te veel van deze ramp gaan merken.
Wat het visum betreft is het nog steeds wachten. Vol spanning wachten we vrijdag af. Zo niet dan hebben wij een serieus probleem en moeten de vlucht weer uitstellen of een andere reisbestemming zien te vinden.
O ja Henk ik heb geprobeerd om het visum in Nederland aan te vragen en dat duurt inderdaad maar een paar dagen maar het was maar 3 maanden geldig vanaf de datum van uitgifte en dan zouden we maar eventjes in India kunnen blijven omdat we al ruim een maand in Bali zijn geweest.

Nu we in Bangkok niet zoveel kunnen bezichtigen omdat 70 % onder water staat zijn we gisteren verder Thailand in gegaan. Met een tourteam vanaf 6 uur in de morgen naar de drijvende markt, naar de Tigertemple, naar de Bridge on the River Kwai en de begraafplaats van de mensen die gestorven zijn bij de aanleg van de Birmaspoorlijn.

Een lange maar een mooie dag en een goede onderbreking van de dagen in Bangkok.

Wat de foto's betreft het volgende:

De floating market was hier veel anders dan ik in Cambodja en Vietnam gezien heb. Hier was het meer een lange winkelstraat die ondewr water stond en de bootjes doorheen varen met hun handelswaar. Voor mij was het dus niet echt een drijvende markt maar wel bijzonder deze variant te zien.En aan weerskanten van het kanaal ontelbare soevenirswikeltjes.
In de bootjes wordt werkelijk alles verhandeld. Ook wordt er van alles gekookt en gebakken. Op een stoofkacheltje met hout en kooltjes of op een gaspitje met de fasfles op het eind van de boot. Alles kan en mag.

De foto's van de Tigertempel in Kanchanaburi is helaas meer een toeristische attractie geworden.
De Tijgers liggen heerlijk te slapen maar hebben geen slaapmiddel gekregen. Maar zij zijn vaak als welp door de monks grootgebracht. En op het heetst van de dag kun je allen maar dicht bij komen. Tegen de avond en nacht worden ze veel actiever en kun je ze niet meer zomaar benaderen.

Tussendoor zijn we ook nog naar een Cobra-show geweest. Spectaculair om te zien wat men allemaal " uithaalde" met deze zeer giftige slang.

De Bridge over de River Kwai heeft een rijke maar niet zo'n mooie historie. Duizenden en duizenden mensen zijn bij de aanleg van deze spoorlijn omgekomen. Ook duizenden Nederlanders. De zeer verzorgde begraafplaats met de tienduizenden gedenktekens maakte dan ook een zeer grote indruk op iedereen.

Beste allemaal,

Ik hoop dat het volgende verslag vanuit India geschreven kan worden.

Voor nu een lieve leef en genietgroet.

Piet

• 02 November 2011 - 07:57

Ria Koning:

Piet,
    Fantastisch weer al die verslagen en foto's. Erg mooi.
    Dankjewel.
    Groetjes en geniet van het leven.

• 02 November 2011 - 08:42

Tom:

Ha Piet, inderdaad een bijzondere dag vandaag waarop we weer vol warmte terugdenken aan Connie. Met onze gedachten zijn we ook bij jou, je kinderen en kleinkinderen! Een mooie reis verder toegewenst! Tom

• 02 November 2011 - 09:51

Tonnnie En Riek:

Ja alweer 6 jaar geleden dacht ik vanmorgen onder het wandelen. En even later waren we samen op skype. Leuk hoor. Ja nog 2 dagen wachten op visum hopelijk en anders......Spannend. Hier in Frankrijk erg mooi weer. Het zonnetje schijnt en het wordt vandaag 19 graden, niet zoals bij jullie 33 graden. Geniet nog van een mooie tijd. Groetjes

• 02 November 2011 - 09:53

Madelon:

waaaaaaaah! Een tijger aaien, te gek zeg. Ik aai hier mn konijnen... : ) Knuf

• 02 November 2011 - 10:41

Anja:

Hallo Piet,

Ja, alweer 6 jaar geleden. Het leven stond stil en zo zijn er ineens alweer 6 jaar voorbij gevlogen. Ik was toen net geopereerd en lag in het ziekenhuis toen het telefoontje kwam dat Connie overleden was. Toch nog sneller dan verwacht. Twee gebeurtenissen die voor altijd aan elkaar gelinkt zijn voor mij. Ik ben blij dat jij en jullie kinderen de draad van het leven zo goed hebben weten op te pakken. En heel leuk, Simone past vandaag de hele dag op je oudste kleinkind!

Ik wens jullie beiden een goed vervolg van deze reis!
    Groeten uit Nijmegen.

• 02 November 2011 - 11:54

Corrie Van Baast:

Hallo Piet,
    Vandaag een extra kaarsje voor jou en Connie en de hele familie.
    Prachtig herfstweer hier en drukte rondom de kerkhoven en de graven zijn versierd.
    Een speciale dag van terugdenken in dankbaarheid en steun, hoop en liefde ontvangen voor de toekomst.
    Met dank voor de mooie foto's en je verslag. We hopen op een mooie vakantie voor jullie in India.
    Groetjes uit Berkel-Enschot.
    Corrie.

• 02 November 2011 - 18:53

Coby:

Ja,Piet waar blijft de tijd,alweer zes jaar.
    We hadden vorige week zusjesdag en dan mis je Conny heel erg.
    Een dikke knuffel van je zusje uit Ede Coby.

• 02 November 2011 - 21:42

Herman En Hanny:

Ja Piet, wat vliegt de tijd, maar ook al gaat het leven door, we zullen haar nooit vergeten, ze is ook zo vaak in onze gedachten, en dat zal ook altijd zo blijven dat weet je.
    Wat triest dat water daar hè, ik ben benieuwd of jullie het visum gaan krijgen, lijkt me ook heel spannend.
    Hier vandaag weer 17 graden, en morgen 19, dus hopen dat we zo door november komen.
    Groetjes voor Susan, en tot volgende keer.

• 02 November 2011 - 21:58

Ine Seegers:

In gedachte ga ik nu ook even terug naar Connie en tegelijk naar jullie beiden. Herinneringen aan een fijne tijd, aan een gelukkig stel waar te vroeg een einde aan kwam. Maar hopelijk kijkt Connie af en toe mee en ziet ze dat jullie de draad van het leven weer aardig opgepakt hebben en zal ze tevreden zijn.
    Piet, geniet van alles wat nu op je pad komt. Alleen die tijger heeft voor mij niet zo'n hoge aaibaarheidsfactor als voor jou.
    Een lieve groet van Marcel en Ine

• 03 November 2011 - 09:26

Hildamaengkom@yahoo.:

Hi Piet,
    Ik heb jou dagboek v Thailand gelezen. Ook mooie foto's, ik hoop dat ik ooit naar Bangkok kan reizen.
    Nog veel plezier, en bedankt. By the way, ik heb jou adres, via mijn exgasten(zijn ook mijn vrienden geworden) Corrie v Baast gekregen. Ik was reisleidster voor Kras, een paar jaren geleden
    Groetjes, Hilda

• 03 November 2011 - 13:46

Adrie En Louis :

Beste Piet, we volgen je weer al hebben we nog niet veel gereageerd deze keer. Maar op zo'n moment als nu gaat er van alles door je heen en is het knap wat je zegt, de wereld draait door en dat moet ook, ja dat is zo als we ook maar het moment pakken om te denken aan wat ons dierbaar is en was. Maar wat een mooie verhalen schrijf je weer, het zijn reisverhalen waar je ook laat zien hoe het er in dat land, die omgeving echt aan toe gaat, de mooie kanten maar je laat ook zien hoe goed wij het dan toch hebben al wordt hier over niets anders gepraat dan de crisis. Dat zet je wel aan het denken als we je verhalen lezen en je foto's bekijken. Geweldig mooi, bedankt, doe voorzichtig en geniet.
    Adrie en Louis.

• 04 November 2011 - 17:44

Mark En Marielle:

Hi Piet,
    Eens kijken of hij weer aan het reizen is.........en ja hoor, in Bangkok nota benen met al dat water en wat lees ik, onderweg naar India. Wauw, krijg meteen kleurrijke herinneringen en heftige beelden van armoede, indrukwekkend, dus neem gerust af en toe een weekje vakantie op je reis om te verstouwen wat je ziet. Hoop dat je visum geregeld wordt, en ik zou zeggen ENJOY , This Is India.
    Groeten uit helvoirt