Bali - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van piet lagarde - WaarBenJij.nu Bali - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Bali

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

03 Oktober 2011 | Indonesië, Ubud

Ubud, maandag 3 oktober 2010

Dear everyone,

We are safe in Indonesia. Now we are in Bali. First landed in Denpasar en after 2 days to Ubud. I trey to write every week and try also to sent a lot of pictures.
I hope you are all well.

Many greetings and live and enjoy the moments of the days.

Piet

Beste allemaal,

Alweer bijna een week onderweg. Dinsdagmorgen 27 september bracht Rita ons naar 's Hertogenbosch en daar konden we meteen een trein eerder nemen die ons naar Schiphol bracht. Ideaal want na een uurtje stap je midden op Schiphol uit. Om 11 uur de lucht in met Sigapore Airlinen en na 12 uur vliegen kwamen we 's morgens om 7 uur in Singapore aan. # uur wachten maar op dit schitterende Changi Airport hoef je je niet te vervelen. Na 3 uur vliegen kwamen we in Denpasar, de hoofdstad van Bali aan. Met de taxi door het drukke verkeer naar het Taman Suci hotel waar we 2 nachten zouden verblijven. Een visum kun je op immigratiedienst op het vliegveld kopen. 25 dollar. In de middag zijn we Denpasar gaan verkennen. Geen opwindende stad moet ik zeggen. De temperatuur is zo'n 28 graden en het tijdsverschil met Holland is 6 uur.
Rond 6 uur is het al aardig donker en dan kun je maar het beste binnen zijn want op het trottoir lopen is vooral uitkijken dat je niet in een of ander diep gat stapt. En overal zijn ze aan het werk dus regelmatig moet je de straat op en dan moet je echt goeduitkijken met al dat verkeer.

Zo nu weten jullie dat we veilig aangekomen zijn en kan onze reis echt gaan beginnen. Ik zal proberen elke week verslag te doen. Maar wees niet getreurd, ik schrijf elke daqg in mijn dagboek zodat ik altijd later nog jullie van de nodige specifieke informatie kan voorzien.

Hieronder een korte beschrijving wat we zoal al gedaan hebben de afgelopen week.

Donderdag, 29 september

Vandaag 2de dag in Denpasar. Maar 's morgens al vroeg naar Kuta gegaan met de taxi. Kuta een zeer drukke badplaats met talloze winkels. Na een uurtje over het starnd gelopen hebben en in the Mall een paar goede slippers gekocht te hebben hebben we heerlijk gegeten in het beroemde " Bubba Gump" restaurant. Om 3 uur weer met de taxi naar Tanahlot temple. Zo'n uurtje naar het noorden rijden. Een zee tempel waar je bij eb naar toe kunt lopen. Daar boven de golven heerlijk gegeten en naar de sunset gekeken. Ook nog naar een indrukwekkende dansuitvoering geweest. "Kecak Fire:" . Prachtig in het donker met de zee zo'n 50 meter naast je.
Om 8 uur terug met de taxi en dat is echt een avontuur op zich. In het pikkedonker sligert de taxi van links naar rechts tussen de talloze scooters door. Een zucht van verlichting als je na ruim een uur bij je hotel afgezet wordt.

Vrijdag 30 september

Alles weer gepakt en gezakt op weg naar Ubud. Na flink onderhandelen ( wat je hier zeker moet doen) bracht de chauffeur ons voor 140.000 RP (12 euro) naar Ubud. Elke toerist wil daar zeker geweest zijn. Maar daar later meer over. Allereerst wil ik Carla bedanken voor de fijne en gedetailleerde tips. Wij verblijven nu op advies van Carla in guesthouse Rumah Road. Midden in de stad maar tegelijkertijd ook na 5 minuten lopen in de rijstvelden. Een super gezellig guesthouse met voortreffelijk eten. Van hieruit hebben we al heel wat van Ubud en omgeving bekeken. Omdat lang niet alles te bewandelen is, hebben we de tweede dag een scooter gehuurd. 4 euro voor een hele dag. De mogelijkheden zijn dat ineens veel groter. Want met deze temperaturen kun je niet de hele dag al lopend onderweg zijn.Op aanraden van Carla hebben we in Cafe Wayan van een heerlijke lunch genoten. Wat een schitterende tuin en wat een relaxte sfeer. Bedankt Carla.

Zaterdag 1 oktober

Vanmorgen heel vroeg opgestaan en naar de plaatselijke markt gelopen.
Daarna een scooter gehuurd en zijn we na een half uurtje oefenen de " grote" weg opgegaan. Wij zijn via Sala, Pejeng naar Budulu gereden en daar de Elephants Cave bezocht.De Goa Gajah. Daarna na een si"esta zijn we naar het noorden getoerd. Werkelijk een schitterende tocht door allerlei dorpjes met ieder hun eigen specialiteit. Weverijen, houtsnijwerken, schilderkunst, enzovoort. Om 6 uur terug want dan is het echt pikkedonker.

Zondag 2 oktober

We zijn weer de hele dag met de scooter op pad gegaan.Eerst naar het prachtige Blanco Museum. Echt schitterend.Daarna naar het apenbos. Ook naar het heel bekende Pork restaurant. Nuri's Warung. Werkelijk een hele bord heerlijke spareribs met rijst gegeten. Daarna weer de siesta waar we langzamerhand aan gewend raken weer de scooter op naar de Reliefs van Yehpulu en de " Maan van Pejang" Een Hindoe tempel. Om 6 uiur waren we weer terug en hebben we alweer op advies van Carla een heerlijk traditioneel Balinees buffet gehad in ons guesthouse. De " Megibubg" zoals ze dat hier noemen.

Morgen weer vroeg uit de veren want we willen om 6 uur een wandeltocht van een paar uur door de rijstvelden gaan maken. Maar daarover later meer.

Voor nu een lievbe leef en geniet groet van ons,

Piet.

Ik hoop dat ik ook nog de nodige foto's kan plaatsen maar het internet is wel heel erg traag. maar vroeg of laat gaat dat zeker weer lukken.

• 03 Oktober 2011 - 07:03

Ria Koning:

Heee Piet, daar ben je weer. Heerlijk om weer al jullie reisverslagen te lezen
    Ik wens jullie een hele fijne reis en ben benieuwd naar alle foto's.
    Geniet er van elke dag weer.
    Groetjes van Ria.

• 03 Oktober 2011 - 07:43

Carla:

Hallo Piet,

Wat leuk om te lezen dat jullie Jalang Kajeng gevonden hebben en genieten van de omgeving!
    Ben benieuwd naar jullie foto's,maar dat komt wel. Geniet vooral!

Lieve groet,Carla

• 03 Oktober 2011 - 08:26

Willemien En André:

Piet en Susan,
    Jammer dat ik jullie afscheidsfeest heb moeten missen. Vanuit een zonnig Luyksgestel wil ik jullie een prachtige reis toewensen. Geniet ervan! Wij volgen je op afstand.
    Willemien

• 03 Oktober 2011 - 11:38

Geldrop:

We mogen weer genieten van je nieuwe reis .
    Fijn datdat allemaal kan .
    Geniet wij volgen je.
    Groetjes Jan en Ria.

• 03 Oktober 2011 - 12:07

Tonnie En Riek:

Nou, nog maar een weekje weg en al veel gezien. Echte reizigers. Hier is het ook erg mooi weer vioor 3 oktober. Niet normaal.
    Geniet lekker door samen van weer een nieuw avontuur.

Groetjes Tonnie en Riek

• 03 Oktober 2011 - 16:00

Marcel & Ine:

Hallo Piet en Susan,
    Jullie reis in Bali is al even indrukwekkend als de vorige! Er is weer veel te zien en te bewonderen....en het lijkt wel alsof het voor jou Piet één onafgebroken avontuur is.
    Blij dat wij het op deze manier kunnen volgen en zien uit naar jullie volgende reisverslagen.
    En nou in je eigen bewoordingen:Leef en geniet van alles!
    Groetjes van Ine & Marcel

• 03 Oktober 2011 - 16:45

De Damwijkjes:

Wouw, alleen maar stikjaloers.....ga je ook nog naar de Bersakih tempel, hoop dat je een zegening mee kunt maken. Heeft ons erg ontroerd,

Groetjes, Ingrid

• 03 Oktober 2011 - 22:04

Herman En Hanny:

Ik dacht even kijken of je er alweer bent, en ja hoor daar ben je dan. Mooie foto's, maar dat zijn we van je gewend. Tot de volgende keer, Herman Hanny en keetje

• 05 Oktober 2011 - 20:24

André:

Een scootertje is wel iets anders dan een fiets.
    Nu ben je een van de zeer velen!!!!

• 07 Oktober 2011 - 17:40

Corrie Van Baast.:

Hallo Piet en Susan,
    Heel leuk om jullie verslag te lezen van Bali.
    Vooral omdat we er zelf ook zijn geweest. We genieten zo dubbel mee.
    We ruiken a.h.w. het lekkere eten. Horen ook het getoeter van het drukke verkeer.
    Leuk op de scooter. Heerlijk vakantie vieren. Wandelen in de rijstvelden, zalig klimaat.
    Vele groeten uit het inmiddels herfst/regen land, Nederland.
    Joop en Corrie