Roze water en kalksteenzuilen. - Reisverslag uit Cervantes, Australië van piet lagarde - WaarBenJij.nu Roze water en kalksteenzuilen. - Reisverslag uit Cervantes, Australië van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Roze water en kalksteenzuilen.

Door: Piet Lagarde.

Blijf op de hoogte en volg piet

07 December 2018 | Australië, Cervantes

Roze water en mysterieuze kalksteenzuilen.

Beste allemaal,

Van Monkey Mia naar Kalbarri, en Kalbarri NP,maandag 3 december, en dinsdag 4 december 2018, 415 kilometer
30 graden en een stevige bries.

We verlaten de dolfijnen en rijden verder langs de zee naar het zuiden. Naar het National Park. Kalbarri. Hier hebben we een mooie camping. Vandaag even wat uitrusten en de foto’s bijwerken en dan morgen het NP bezoeken. En weer is het indrukwekkend wat we te zien krijgen. De zandsteenrotsen van de 80 kilometer lange, diep ingesneden kloof van de Murchison River. De monding van de rivier komt hier in de Indische Oceaan. Ook heeft het een spectaculaire kustlijn.
Echt niet normaal wat de natuur weer te bieden heeft. Wij maken foto’s van Red Bluff, De Mushroom Rock, Eagle Gorge en de Natural Bridge. Het meest fotogenieke plek is de Natures Window. Iedereen wil hier honderden meters boven de klif een foto maken. Gelukkig is het niet druk en zijn er maar enkele bezoekers maar dat zal over twee weken wel anders zijn want dan beginnen de zes weken schoolvakanties en trekt men er echt op uit.

Met voldoende indrukken gaan we morgen weer verder naar het zuiden. Richting Perth.

Een warme groet en geniet van alle natuurmomenten

Piet.

Van Kalbarri naar Geraldton, woensdag 5 december 218 kilometer
Blauwe lucht en rond de dertig graden.

Vandaag niet zo’n lange afstand maar we maken veel uitstapjes naar de kust met zijn indrukwekkende rotsformaties. Geraldton is ook de plaats met een camping met veel voorzieningen. Tijd voor boodschappen en de was. Hier is de thuishaven van de langoestenvloot en hier worden de agrarische producten van het achterland verscheept.
Het wordt ook wel de “SUn City” genoemd vanwege het zonrijke klimaat.

Tot snel en geniet van de Sint en Zwarte Pietenavond.

Piet

Beste allemaal,

Van Geraldton naar Cervantes, donderdag 6 december 2018, 287 km.
Voor het eerst wat druilige regen en rond de 28 graden.

Vandaag kunnen we de druilige regen juist niet gebruiken want onderweg willen we het Pink Lake bij Port Gregory bezoeken. En dit meer schijnt echt roze te zijn maar dan moet de zon wel schijnen om het mooiste effect te krijgen.
Maar we hebben geluk want voordat we wegrijden heeft de sterke wind de wolken verdreven en begint de zon volop te schijnen.
En jawel hoor in de verte zien we, als we Port Gregory naderen, een roze gloed. En niet een beetje roze nee echt ROZE. Waarom is dit meer roze? Er zit caroteen in het water geproduceerd door algen. Veel vitamine A.

Echt spectaculair om dit te zien. Bij de foto’s zal ik er nog meer over schrijven.

We verblijven die dag op een mooie camping in Cervantes vlak naast de zee met een beroemd restaurant waar men de kreeften vangt en verwerkt. Dus dat wordt betaalbare kreeft eten. Maar we brengen deze middag ook een bezoekje aan het Nambung nationaal Park. Hier vind je in een woestijn duizenden grillig gevormde klaksteenzuilen die wel vijf meter hoog kunnen zijn.
Het zijn net stalagmieten die uit het zand oprijzen.

Hoe die hier gekomen en ontstaan zijn lopen de theorieën uiteen.
Men denkt dat het de overblijfselen zijn van een wortelstelsel van een vroegere vegetatie. Deze zijn duizenden jaren door mineraalhoudend water bedekt geweest met kalk en later door de wind blootgelegd.

Hopelijk hebben jullie een fijne Sinterklaas gehad. Ons Sint cadeautjes was het Pink Lake en de Pinnacles dessert.

Ik ga mijn best doen om er als Sint cadeautje een paar foto’s van te plaatsen.

“View the world, which is even more fantastic than any dream”.

“Bekijk de wereld, die is nog fantastischer dan welke droom ook”.

Een warme groet,

Piet.

• 07 December 2018 - 14:50

Ingrid:

Wat een gave foto’s Piet!

• 07 December 2018 - 15:17

Ria Koning:

Prachtig Piet. Dat moet je echt zie, anders kun je je het niet voorstellen.

• 07 December 2018 - 17:55

Riek:

Geweldig Piet. Super dat we mee kunnen genieten.