Het Rattennest. - Reisverslag uit Fremantle, Australië van piet lagarde - WaarBenJij.nu Het Rattennest. - Reisverslag uit Fremantle, Australië van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Het Rattennest.

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

08 December 2018 | Australië, Fremantle

Het Rattennest.

Beste allemaal,

Van Cervantes naar Fremantle, vrijdag 7 december 2018, 249 km
Blauwe lucht 28 graden en altijd een frisse zeewind.

We hebben zoveel gereden dat we de wagen een grote beurt moeten laten geven. Ons verhuurbedrijf heeft een afspraak gemaakt in een Toyotagarage in Frementle. Een stad net onder Perth. We zullen daar wel eenpaar uur moeten wachten maar dan kan ik mooi aan de weblog werken. Rond twee uur is de wagen weer in orde bevonden en kunnen we aan de tweede helft gaan beginnen van onze prachtige reis.

Wij zoeken hier ook maar meteen een camping voor de komende dagen.
Fremantle is vernoemd naar kapitein Fremantle en de stad werd tegelijk gesticht met Perth.
Nog steeds is het een belangrijke havenstad die zijn oude karakter behouden heeft.

We gaan naar de supermarkt en naar het Informatie centrum. Want morgen willem we naar Rottnest eiland.

Dus vandaag een rustig dagje.

Ben blij dat jullie die paar foto’s al mooi vonden. Ik kan je vast vertellen dat jullie later nog vele mooie foto’s te zien krijgen.

Een warme groet,

Piet

Beste allemaal,

Fremantle, zaterdag 8 december 2018, 0 km.
Blauwe lucht en rond de 29 graden met een stevige zeewind.

Vandaag laten we de auto rusten. Zoals jullie gezien hebben is het niet meer zo heet. De nachten zijn zelfs koel. De zeewind maakt het zeer aangenaam maar het is extra oppassen voor de zon. Dus veel zonnebrandolie smeren.

De zes weken durende school vakanties zijn begonnen en dat is te merken ook. Veel drukker en velen trekken er juist in het weekend op uit.

We nemen een taxi naar de boot die ons naar Rottnest eilande moet brengen. Een half uur varen. De boot is afgeladen vol.
Op het eiland mogen geen auto’s komen. Het is ongeveer elf kilometer lang en vijf kilometer breed.
Rottnest eiland betekent eigenlijk “rattennest”. Een biologische fout. De Nederlanders die hier eind zeventiende eeuw aan land kwamen zagen de talrijke voorkomende quokka’s aan voor grote ratten. Maar het is een kleine kangoeroe soort.
Je hoeft er niet naar op zoek te gaan want als je ergens stopt dan komen ze vanzelf op je af. Het zijn kleine grappige diertjes met een geinig snoetje.

Wij besluiten niet met de hop en hop bus het eiland rond tebgaan maar met een fiets. En dat bleek een goede beslissing. Een super vrij gevoel. Wij besluiten de langste route te fietsen. 22 kilometer het eiland rond. Meestal langs de kust met geweldige uitzichten. Het is licht glooiend maar de stevige zeewind op kop maakt het toch pittig en wij zien dan ook menigeen een heuvel oplopen.

Om half vijf weer terug met de boot en daarna met de gratis bus naar de camping.

“The tourist sees what he want to see, the traveler sees what he sees”.

“De toerist ziet wat hij graag wilde zien, de reiziger ziet wat hij ziet”.

Een actieve prachtige dag. Dat wordt zeker goed slapen.

Een warme groet en leef en geniet van de kleine momenten die je gewoon tegenkomt.

Piet.

• 09 December 2018 - 00:58

Riek:

Lijken inderdaad op ratten. Wij weer een fijne wandeling gemaakt. Groetjes

• 11 December 2018 - 17:01

Ine:

Huh, Susan op de fiets???