Weer verder op weg door India. - Reisverslag uit Udenhout, Nederland van piet lagarde - WaarBenJij.nu Weer verder op weg door India. - Reisverslag uit Udenhout, Nederland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Weer verder op weg door India.

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

27 Februari 2012 | Nederland, Udenhout

Udenhout, maandag 26 februari 2011

Mysore, dinsdag 20 december 2011

Beste allemaal,

Ja hoor wij gaan weer verder op weg door India. Het was een prachtige week in Hampi maar wij kijken ook weer uit naar nieuwe indrukken.
Wij hadden een hele dag om rustig de voorbereidingen te treffen voor het vervolg van onze reis omdat de bus pas om half 10 in de avond ons van Hospet naar Mysore zou brengen.
Maar wij moesten wel zorgen dat we voor 6 uur de rivier over waren omdat het bootje de overtocht niet in het donker maakt. Maar aan de overkant hadden wij een heel gezellig en goed restaurant gevonden met een prachtig uitzicht over de rivier. Na een heerlijk diner bij Mango Tree gingen we om 7 uur met een tuk tuk naar het busstation in Hospet. De bustickets hadden wij al een paar dagen van tevoren geregeld. Het is tenslotte bijna Kerstmis en ontzettend druk in bus en trein.

Het zou een lange nachtelijke busreis van 10 uur worden. Proberen te slapen maar door een kapot raam was het ontzettend koud.
Op woensdagmorgen 21 december om half 7 kwamen we in Mysore aan. Wij hadden via internet al een hotel geboekt en dit bleek midden in het centrum te liggen. Een tuk tuk bracht ons er in enkele minuten naar toe.

Verder deze morgen wat rustig aan gedaan maar in de middag gingen we naar het paleis van Maharaja en 's avonds sightseeiing.
Ook moesten op het station nog een treinkaartje zien te bemachtigen maar alles was reeds een maand volgeboekt. Advies: Ga met de bus naar Bengalore en dan met de trein naar Cochin. Maar een mogelijkheid was ook om een emergency ticket te krijgen maar dan moesten we de volgende morgen om 8 uur in de morgen terugkomen. Tot nu toe was dat steeds gelukt dus wij hadden ook nu goede hoop.

Het Paleis van de Maharaja werd aan het eind van de 19de eeuw gebouwd. Het heeft een schitterend interieur. Een deel is nu museum, een ander deel wordt tijdens festiviteiten nog steeds door de huidige koninklijke familie gebruikt. De foto's geven een indruk van de meer dan rijke levensstijl van de heersers van Mysore uit die tijd. Deze foto's binnen zijn "stiekum" gemaakt met een telefoon omdat wij de camera's van te voren in moesten leveren. Ook de controle was heel streng.

Er is zoveel te zien en te leren in zo'n Paleis dat je of een gids moet nemen of een audio-guide. Wij kiezen meestal voor een audio-guide. Je bent dan meer flexibel en je weet dan zeker dat je de juiste informatie krijgt.

Het was weer even wennen maar wij zijn weer op pad met telkens weer verrassende momenten. Maar dat maakt reizen op deze manier ook zo spannend en afwisselend.

Leef en geniet van de momenten.

Piet

• 27 Februari 2012 - 10:04

Riek:

Zo mooi glas in lood en schilderingen zie je hier niet. Prachtig.