Shanti = peaceful - Reisverslag uit Udenhout, Nederland van piet lagarde - WaarBenJij.nu Shanti = peaceful - Reisverslag uit Udenhout, Nederland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Shanti = peaceful

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

20 Februari 2012 | Nederland, Udenhout

Udenhout, maandag 20 februari 2012

Beste allemaal,

Hampi, woensdag 14,donderdag 15 en donderdag 16 december 2011

Ja beste mensen. Het is echt een paradijsje op aarde waar wij terecht gekomen zijn. En de naam van ons guesthouse "Shanti" kon de betekenis volledig waarmaken. Shanti betekent namelijk "vredig,vredelievend". En dat was het van de vroege morgen tot de late avond.
Deze week is een echte relaxweek. Een boek lezen in een hangmat voor "ons huisje", herstellen van de keelontsteking en genieten van een ongelooflijk prachtig uitzicht. En dat allemaal op een afstand van 5 meter van de rijstvelden. Wij hadden geluk want men begon net met het voorbereiden en het aanplanten van de rijstvelden.
Maar we trokken er ook elke dag op uit. Soms maakten wij lange wandelingen in de omgeving en 2 dagen hebben we een scooter gehuurd om de omgeving verder te verkennen. Ook gingen wij nog een dagje met de tuk tuk op pad want 26 vierkante km is te groot om het allemaal te belopen.
De komende dagen zal ik vooral foto's plaatsen en waar nodig uitleg bijgeven.

De foto's die je nu te zien krijgt zijn genomen vanuit onze bungalow en van de eerste wandelingen in de buurt van "ons huisje". Zoals al gezegd verbleven wij aan de andere kant van de rivier die nu heel rustig en smal was maar in de regentijd heel breed wordt en kan uitgroeien tot een kolkende massa.
De plaats waar wij verbleven heet: Virapapur Gaddi. aan de andere kant lag Hampi Bazaar. Het hele gebied is bekend als Hampi.
Je zult vaak foto's tegenkomen van fascinerende rotspartijen. Zo indrukwekkend. Je voelt hier de eeuwen die gepasseerd zijn.
Wij waren echt verwend met deze plaats. Wij konden gewoon in onze bungalow eten want het restaurant was vlakbij en men kwam het meteen brengen wat je besteld had.

Ik hoop dat wij met de foto's iets over kunnen brengen van dit "paradijsje" zonder jullie jaloers te maken natuurlijk.

Leef en geniet van al deze momenten.

Piet

• 20 Februari 2012 - 09:35

Ria Koning:

Hoi Piet,
    Ik verbaas me telkens weer hoeveel verschillende indrukken jullie op die reis hebben opgedaan.
    Prachtig allemaal. Leuk, dat je al die ervaringen met ons deelt.
    Ik volg alle mails met veel belangstelling.
    Groetjes van Ria

• 21 Februari 2012 - 09:03

Riek:

Na de Carnaval bekijk ik alles nog een keer.