Nog een weekje!!! - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van piet lagarde - WaarBenJij.nu Nog een weekje!!! - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Nog een weekje!!!

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

19 Maart 2011 | Nepal, Pokhara

Pokhara, zaterdag 19 maart 2011

Dear everyone,

All is okay with me. But i can not write every day because i travel now on a total other way and the second reason is that the electricity here in Nepal 10 till 14 hours a day not works. So many times I sit by canddlelight in my room or dinner. Only the big hotels have a generator but the people here have than only a canddlelight.
When i am home I try to write from evrey day a story and ofcourse with many pictures.

One week to go and than back from Pokhara to Kathmandu and than sunday 27 of March to Singapore and Amsterdam.

So the next story you can read come from my house in the Nethelands.

For now warm greetings and live and enjoy the day because tomorrow it can be a total other day.

Piet



Beste allemaal,

Dta heeft een tijdje geduurd maar hier volgt een kort verslag van de afgelopen week. Als ik thuis ben beloof ik een meer gedetailleerd verslag van elke dag te maken en plaats ik daar natuurlijk nog vele foto's bij.
De reden dat ik nu niet elke dag een verslag schrijf id dat ik nu op een hele andere manier door Nepal reis. Maar de voornaamste reden is dat in Nepal ten eerste niet overal computers zijn en ten tweede dat de stroom hier echt een groot probleem is. 10 tot 14 uur per dag geen stroom. En elk moment van de dag laat de stroom het voor langere of korte tijd het afweten. De grotere hotels hebben een generator die met veel lawaai de stroom een beetje op gang houdt maar 99% van de mensen zitten in het donker en halen een kaarsje te voorschijn en bij datr spaarzame licht doen ze hun werkzaamheden. Dus regelmatig ben ik onder de douche vandaan gekomen en moest ik op de tast mijn weg naar een handdoek en bed zoeken.

Maar nu een beetje van de dingen die ik gedaan heb.
Met heel veel dank aan Keshav, de contactpersoon voor het Medora project in Nepal.Hij heeft ook een reisbureau in Kathmandu, Moutain Leader, en weet werkelijk alles in no time te regelen.
Ik ben 11 maart naar Chitwan gevlogen. 20 minuten in een klein vliegtuigje. Toen met een jeep naar zijn " Unique wild resort" gebracht en hier heb ik 5 heerlijke dagen gehad. Natuurlijk ook naar het Helathcetre van Medora geweest en ik had geluk dat ook keshav een paar dagen in zijn Resort was en hij heeft mij een goed beeld gegeven wat de stichting Medora tot nu toe allemaal al gedaan heeft. Maar daarover later meer. Ook regelde hij dat ik 4 verschillende scholen kon bezoeken. Maar ook daarover later meer.
Keshav regelde ook dat ik in het natinaaal park van Chitwan elke dag van een prachtig programma kon geniete. Birdwatching, kanoen, elephatriding in het bos, suset en sunrise wandelingen en ga zo maar door. Natuurlijk wil je de echte wilde dieren zien. En ja hoor apen, krokodillen en zelfs neushoorns heb ik van dicht bij mogen aanschouwen. En dan natuurlijk de vle wilde herten en de vele prachtige vogels die hier wonen.
Het waren werkelijk prachtige dagen in het " unique Wild Resort van keshav.

Keshav en je geweldige staf: BEDANKT VOOR DE ONVERGETELIJKE DAGEN.

Na deze dagen ben ik met een jeep naar Lumbine gebracht. 180 km verder aan de grens met India. De geboorteplaats van Lord Boeddha. Natuurlijk bezoek je dan de Maya Devi temple. Van over de hele wereld komen Boeddhisten naar deze tempel, de geboortepllats van Lord Boeddha.
De volgende 2 dagen waren spectaculair mooi. Met een jeep via Tensen naar Pokhara. Door de beregen langs diepe ravijnen, rijstterrassen en prachtige authentieke bergdorpjes. Je kwam werkelijk ogen te kort. Nu ben ik in Phokara en zal hier tot vrijdag blijven om dan weer naar Kathmandu te vliegen en zondagmorgen 27 maart vlieg ik dan via Singapore naar Nederland om daar hopeleijk gezond en wel op maandagmorgen 7 uur te landen.

Ik verwacht niet dat ik nog veel achter de compuetr zal zitten want vanuit Phokara kun je alle bergen bewandelen. Hele trekkings worden hier georganiseerd. Helaas is het heel nevelig en bewolkt, hoogstwaarschijnlijk veroorzaakt door de vreselijke aardbeving en tsunami in japan.
Want normaal zou ik de bergreuzen met de besneeuwde toppen vanuit mijn hotel moeten kunnen zien.

Maar misschien kan ik als ik thuis ben toch nog foto's van deze bergreuzen laten zien.

Voor nu een warme groet en leef en geniet van de momenten want morgen kan het weer totaal anders zijn.


Piet


















  • 19 Maart 2011 - 09:13

    Lieske:

    Geniet van het 'staartje' van deze boeiende reis. Welkom terug in een lente-vol Nederland ! xLieske

  • 19 Maart 2011 - 09:19

    Lea:

    Wat klinkt het mooi. Ik zou der ook meteen wîllen heen gaan en van de mooie natuur genieten. Ik wens je nog veel plezier in je laatste week en ik hoop dat we elkaar is zien als je weer in nederland ben.
    Liefs
    Lea

  • 19 Maart 2011 - 17:17

    Annie-berkel-enschot:

    hallo Piet,
    Go wat heb jij veel beleefd in het laatste halfjaar.Een genot om te lezen.Ik dacht van de week echt dat je helemaal uit de lucht was,maar gisteren was je er weer.Ik wens je nog een fijne tijd daar en een behouden terugkomst in Nederland.
    Groetjes,
    Annie

  • 19 Maart 2011 - 17:29

    Riek:

    Ja geniet nog maar even van dit prachtig land en de gebeurtenissen eromheen.
    Hier is het heel mooi weer overdag. Vanmiddag zijn we naar Jan de Veer in Doorn geweest. Heel indrukwekkend zijn verhalen. We hebben buiten een tijdje in de zon gewandeld, Jan zat in de rolstoel, lekker aan een appeltje te eten. Het is daar erg bosrijk. Dus ooit moest ik hellingtrekken met de rolstoel, dan lachte hij. Binnen op zijn kamer was het vaak emotioneel. Het is een pracht en praal aan kaarten en bloemen.
    Vanavond komen enkele oud-collega's van Tonnie op visite. Erg gezellig altijd. Eens in het half jaar doen we dit, even bijkletsen. Morgenvroeg rijdt Tonnie naar Frankrijk.
    Ja, Japan dat is vreselijk he. Wat een ellende.
    Groetjes en geniet nog van de laatste dagen en als we je niet meer horen, een hele goede reis gewenst.

  • 19 Maart 2011 - 17:42

    Jac Peeters:

    Nog een weekje! Tsonge, jongen, wat gaat de tijd toch snel! Niet in de gaten dat je alweer zo lang op pad bent. Ook aan jouw lange reizen raak je kennelijk gewend, waardoor ze net als alle andere tijden, sneller lijken te gaan! Hoe dan ook, we zijn blij, dat je weer naar Nederland komt hoor! Nog een paar heel fijne dagen 'in den vremmde' en tot in Holland!
    Harteljke groeten uit Hilvarenbeek, Jac en Hanneke

  • 19 Maart 2011 - 19:46

    Marcel & Ine:

    Ha die Piet!
    Wij reageren dit keer vanuit een super de luxe hotel in Berlijn. We hebben ons zelf nl. verwend op een weekend Berlijn. Prachtige stad en heel veel te zien! Helaas zijn we te kort hier en zullen zeker nog een keer terug gaan!
    Vandaag ook nog schitterend zonnig weer, dus ideaal om van alles te gaan bekijken.
    Piet, geniet ook van het staartje van jouw indrukwekkende reis en een heel voorspoedige terugreis gewenst!!

    Een lieve groet vanuit Berlin van

    Ine & Marcel

  • 20 Maart 2011 - 10:20

    Elly En Henk:

    Piet, we hebben genoten van je reisverslagen.
    Nog een heel fijne week, een goeie terugreis en weer welkom in ons dorpke.
    Henk en Elly

  • 20 Maart 2011 - 11:07

    Herman En Hanny:

    Lieve broer, fijn weer iets van je te horen, hier heel mooi weer alles begint weer uit te schieten, je bent weer in de mooiste tijd terug.
    Doe voorzichtig en geniet van de laatste dagen op reis.
    xxx

  • 20 Maart 2011 - 19:47

    José En Rini :

    Hallo Piet

    Vóór je terug gaat naar huis even 'n bedankje voor alle prachtige, indrukwekkende, spannende en ontroerende verhalen over je reiservaringen!! En de geweldige foto's natuurlijk! De laatste verslagen uit Nepal brengen onze gedachten naar 4 maanden geleden toen wij daar ook heen gingen. Weliswaar in een groepsreis voor 3 weken heeft het toen enorme indruk op ons gemaakt. En....als je lieve kleindochter eerder was geboren hadden wij in hetzelfde vliegtuig gezeten naar Singapore op zaterdag 20 november!
    Geniet nog van de laatste dagen in Phokara en hopelijk krijg je de bergreuzen toch nog te zien! Wij wensen je goede reis terug.
    Hartelijke groeten José en Rini van den Heijkant

  • 21 Maart 2011 - 16:15

    Yvonne En Wim:

    hoi Piet,
    Het klinkt allemaal geweldig wat je daar hebt meegemaakt en gezien. Om daar te fietsen is niets, althans dat maken we uit je verslagen op. Nu aftellen voor de thuisreis en dat zal je best wel fijn vinden als het eenmaal zo ver is, denken wij.
    Aftellen dat doen wij ook! Nog tien heparine injecties, een kleine operatie om een schroef uit het pootje van Von te verwijderen en dan kan ze met wat gips of iets dergelijks op eigen benen gaan staan. Piet we wensen je alvast een goede thuisreis een knuffel van Von en een
    PLuk de Dag groet van ons beiden.

  • 22 Maart 2011 - 08:33

    Jane:

    Hoi Piet,
    Je laatste verslag las ik in een huisje aan zee waar ik met mijn familie de 55e trouwdag van mijn ouders vierde. Zon, zee en zand. Het was echt genieten!
    Ik wens je vast een hele goede terugreis en we spreken elkaar snel!
    groeten,
    Jane

  • 22 Maart 2011 - 12:15

    Cobi Krämer:

    Ha Piet,

    Je verslagen hebben we met grote interesse gevolgd. Goede reis en wel thuis gewenst! We zijn benieuwd naar de rest van je belevenissen en de foto's!

    Hartelijke groet,
    Cobi en Leo

  • 22 Maart 2011 - 19:38

    Mirjam En Guus :

    Nou, opa Piet, nu ben je toch echt een bereisde wereldburger, niet ?
    We wensen je van harte een goeie laatste week en een veilige thuisreis.
    Òo naar je kids en kleinkids !

  • 22 Maart 2011 - 21:02

    Els R:

    Dag Piet geniet enorm van de tijd in Nepal. Ik vond Nepal echt een hoogtepunt in Asie. De rust en vriendelijkheid van de bevolking vond ik indrukwekkend. Via jouw verhalen merk ik dat Katmandhu behoorlijk veranderd is de laatste twintig jaar. In mijn herinnering was het een rustige plaats( nu... uit jouw beschrijving.. vol verkeer). Elke deurpost was versierd!!.met prachtig houtsnijwerk. Ik hoop dat je dit ook hebt kunnen zien. Het weer in Nederland is nu fantastisch. De bloemen van de lente schieten uit de grond. De natuur van Nederland bereid je een feestelijk welkom. Een zeer goed reis toegewenst en een behouden aankomst in Nederland.

  • 25 Maart 2011 - 16:02

    Helen:

    Beste Piet,
    Ook ik ben wederom getuige geweest van je verslaglegging en kan wel bedenken dat het je wederom op heel veel vlakken heeft geraakt.
    Wat een ervaringen en rijk man moet jij weer zijn met dat gevoel....
    Ik blijf je verder volgen Piet, want zoals we inmiddels van je gewend zijn ga je vanuit Udenhout alles nog eens heerlijk herbeleven en beschrijven. Ook de foto's die je nog gaat plaatsen zie ik graag tegemoet. Piet een hele goede reis terug en je zal weer een hartverwarmend welkom te wachten staan door je liefhebbende familie en kennissen.
    Ik vond het lezen weer een heerlijk tijdverdrijf, alhoewel ik de volgende keer liever met je mee zou gaan...haha
    Grtjs Heln

  • 27 Maart 2011 - 19:21

    Riek:

    WELKOM THUIS BROER.

    WELKOM!!!!!!!!!!

    Zus Riek

  • 28 Maart 2011 - 12:10

    Joop En Corrie :

    Weer van harte welkom in Holland, Piet.

    Dankbaar dat je weer heelhuids terug bent van je avonturen.
    Dank voor je vele verslagen en foto's uit die prachtige landen.
    Rust lekker uit van de vermoeiende maar geweldige reis, zodat de vele, vele indrukken die je hebt opgedaan kunnen bezinken.
    Geniet van de lentezon hier.

    TOT ZIENS OP JE LEZING VRIJDAG 15 april in DE SCHALM in BERKEL-ENSCHOT OM 14.00 uur!! LEUK
    Groeten van Corrie van Baast.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

piet

Beste allemaal, Na 8000 prachtige kilometers door Nieuw Zeeland in 2008/2009 en 6000 facinerende en indrukwekkende kilometers door China, Vietnam, Cambodja en Laos in 2009/2010 begint in november mijn derde fietsavontuur. Deze keer zullen de vele (?) fietskilometers mij leiden door Birma (Myanmar), Thailand, Laos en Nepal. Ik hoop jullie weer regelmatig verslag te doen van al mijn avonturen. Voor nu een lieve leef en geniet groet. Piet

Actief sinds 16 Juli 2008
Verslag gelezen: 520
Totaal aantal bezoekers 1985747

Voorgaande reizen:

10 Juli 2023 - 15 September 2023

Een echt avontuur.

06 Juni 2022 - 10 Augustus 2022

Op een andere manier.

24 September 2018 - 06 September 2019

Voor de tweede keer.

22 November 2017 - 06 Maart 2018

Acht in een?

05 Oktober 2016 - 16 Januari 2017

Naar de andere kant .....

11 September 2015 - 18 December 2015

Rondtrekken door midden Europa met de tent.

16 September 2014 - 17 December 2014

Op weg naar Afrika.

20 Mei 2012 - 24 Januari 2013

"Een lach kent alle talen"

27 September 2011 - 20 Januari 2012

Totaal anders maar .......

27 November 2010 - 27 Maart 2011

Het Vervolg

14 Oktober 2009 - 28 Maart 2010

Een nieuw avontuur

26 September 2008 - 13 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: