Een donkere dag. A dark day. - Reisverslag uit Vientiane, Laos van piet lagarde - WaarBenJij.nu Een donkere dag. A dark day. - Reisverslag uit Vientiane, Laos van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Een donkere dag. A dark day.

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

12 Februari 2011 | Laos, Vientiane

Tad Lo zaterdag 12 februari 2011

Dear everyone,

First I hear that several people become emails from me with spam. IT IS NOT COMING FROM ME SO MY ADVISE DO NOT OPEN IT BECAUSE YOU CAN BECOME A VIRUS ON YOUR COMPUTER. SORRY BUT MORE BACK PACKERS HAD THE SAME PROBLEMS.
That is one of the annoing disadventages from the computer.
SO DON'T OPENT THIS SPAM IT BECOME NOT FROM ME.

A dark day with two reasons. First it is a dark day. The whole day cloudy but also 29 degrees. So I swet alot. Today I cycled to many kilometers. 120. But I want to be by a computer because in my family happens yesterday something very sad.
My niece Gwen should have her wedding day yesterday. At nine oclock they stand ready to take a picture from the family. But the dad from Gwen was not their so when they went looking they found him. He had a stroke. So no big wedding party but in their wedding clothes was the whole family in hospital. Waiting and waiting. The husband from my sister Coby is paralyzed on one site.

So cycling on this moment is another cycling but I think you can understand that.

So today no pictures but Whole leve and enjoy the moments because tomorrow can be a total other day.

Piet

Beste allemaal,

Allereerst iets over de computer. Gisteren schreef ik dat de moderne media veel mogelijkheden biedt.
Maar nu moet ik zeggen dat er ook grote nadelen aan kunnen zitten. Veel mensen schijnen van mij allerlei mailtjes te krijgen met spam an andere onzinnige dingen.
EEN DING VOOR DE DUIDELIJKHEID: ZE KOMEN NIET VAN MIJ AF.
MIJN ADVIES: VERWIJDER DEZE MAILTJES VOORDAT JE ZE OPENT IN VERBAND MET VIRUSSEN.

Hier heb ik al van andere back Packers gehoord dat ze hetzelfde probleem hebben. Ik schrijf alleen op mijn weblog en mijn mailtjes hebben een duidelijke titel die naar mij verwijst. DE REST VERWIJDEREN IS HET ADVIES VOORDAT JE HET BERICHT OPENT.

SORRY VOOR HET ONGEMAK.

Dan een uitleg over de titel.
Vandaag was het letterlijk en figuurlijk een donkere dag.
Letterlijk omdat het de hele dag bewolkt en drukkend was. Maar toch nog zo'n 29 graden. Maar ik ben de laatste dagen alleen maar zon gewend.

Figuurlijk een donkere dag omdat er gisteren in mijn familie iets dramatisch gebeurd is.
Jullie zullen wel gelezen hebben dat mijn nicht Gwen gisteren ging trouwen. EEN groot feest zou het moeten worden maar dat is helaas geheel anders verlopen. Om 9 uur in de ochtend zouden ze met de hele familie een trouwfoto maken. Maar toen ze allemaal klaarstonden was papa van Gwen er nog niet. Even later vond Femke, zijn andere dochter, hem op zijn kamer met een hersenbloeding. Het feest is uiteraard afgelast en even later zat het gezin van mijn zus Coby in trouwkleding op intensivecare in het ziekenhuis.
De vooruitzichten zijn nog niet te voorspellen maar aan een kant is Jan totaal verlamd.
Wat een van de mooiste dagen van je leven moet zijn verandert dan van het ene moment in het andere in een nachtmerrie.

Dus dan fiets je toch met hele andere gedachten rond. En ik heb vandaag een heel eind gefietst. Teveel eigenlijk na een weekje rust moet ik zeggen maar ik wilde in de buurt van een internetcafe komen om in contact te kunnen blijven met mijn familie. En aangezien hier maar op een plaats een computer is ben ik naar Tad Lo gereden. Morgen blijf ik hier ook nog en dan fiets ik weer terug naar Pakse.

Ja beste mensen mijn zinnetje van leef en geniet van de momenten want morgen kan het weer een hele andere dag zijn daar blijf ik mijn weblog toch mee afsluiten.

Vandaag heb ik geen zin om foto's te plaatsen dus die krijgen jullie morgen weer tezien.

Piet.

• 12 Februari 2011 - 11:30

Ria:

Ja Piet het was een zeer zware dag,ik was er dus ook snel omdat ik peettante ben.
    Dus toen ik het te horen kreeg was ik er binnen vijf minuten,en met Coby naar het ziekenhuis gegaan en dan maar wachten.
    Theo beetje geholpen bij het huis van Gwen om ieder bericht te doen.
    En nu maar afwachten hoe het verder met Jan gaat.
    Vandaag Coby aan de lijn gehad,en het is nog het zelfde.
    Heel veel liefs van mij.Ria

• 12 Februari 2011 - 11:58

Wil, Rita En Sander:

Piet en familie,

Wij hebben net van Piet via de telefoon het vervelende bericht van gisteren gehoord. Wij willen Coby, Gwen, haar aanstaande echtgenoot, Femke en de overige familieleden veel sterkte wensen en hopen dat het met hun vader Jan - ondanks de vooruitzichten van dit moment - toch nog goed mag komen.

• 12 Februari 2011 - 12:14

Ria Koning:

Ik wens alle familieleden en ook jou Piet heel veel sterkte toe.
    groetjes van Ria.

• 12 Februari 2011 - 12:17

Riek:

Ja, zo kan het in een seconde veranderen. Heel triest allemaal.
    Piet, ga goed rusten want die 120 km kon je aan je gezicht goed zien. Ja, een skype van hoe ik in de plooi zat, veranderde opslag he jongen.
    Kus je zus.

• 12 Februari 2011 - 22:23

Riette:

Piet en familie, veel sterkte , wat een afschuwelijk verhaal, zeker en donkere dag.groetjes riette

• 12 Februari 2011 - 22:51

Femke:

dag lieve ome Piet,
    een donkere dag dat is het, onwerkelijk en murw geslagen, bedankt voor je lieve bericht. We zijn rustig en in afwachting en dichtbij papa. Mama doet het goed, sterke vrouw. Wachten wachten wachten is het enige wat we kunnen doen en kaarsjes branden. Ik weet dat jij dat ook in gedachten zult doen.
    Heb het fijn daar en doe voorzichtig.
    x fem

• 13 Februari 2011 - 11:31

Ine Seegers:

Lieve familie Lagarde, wat een schok en die komt dan op een dag dat alles en iedereen in feeststemming is. Dat is wel even schakelen voor jullie allemaal. Voor iedereen heel veel sterkte, maar vooral voor Coby en haar kinderen.
    Lieve groet
    Marcel en Ine

• 13 Februari 2011 - 17:54

Herman En Hanny:

Lieve broer, wat vrijdag gebeurde is ongelooflijk, zoiets lees je in een boek, het is zo onwerkelijk allemaal. Iedereen was lam geslagen zo van dit kan niet waar zijn. Ik kwam van de kapper af,om nog even langs huis te gaan, en dan richting Son om Gwen en Jan te zien trouwen. Je krijgt in de auto een telefoontje van Ria, je gelooft het gewoon niet. Jordi en Thierry zouden na de bruiloft naar ons komen om een nachtje over te blijven, en gezellig bij te praten, dit hebben we ook zo gelaten natuurlijk, en hebben het heel leuk gehad, het gesprek blijft natuurlijk heel vaak naar vrijdag gaan.
    Nu is zo te hopen dat Jan stabiel gaat worden en kan gaan knokken om verder te kunnen met zijn leven, hij was altijd al positief en sterk, laten we ervan uit gaan dat hij de kans gaat krijgen om dit waar te maken. Op de eerste plaats voor hemzelf en zijn meiden en Cobie. En natuurlijk ook voor ons en zijn familie want wij kunnen hem niet missen!!

• 14 Februari 2011 - 08:49

Lieske:

STERKTE VOOR JE FAMILIE EN ALLE GEDACHTEN! X

• 14 Februari 2011 - 15:51

Claartje:

sterkte voor jullie allemaal! wat naar!
    liefde en licht voor de vader van Gwen en allen om hem heen!
    Claartje