Veraf en toch dichtbij. Far away but still near by - Reisverslag uit Vientiane, Laos van piet lagarde - WaarBenJij.nu Veraf en toch dichtbij. Far away but still near by - Reisverslag uit Vientiane, Laos van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Veraf en toch dichtbij. Far away but still near by

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

11 Februari 2011 | Laos, Vientiane

Pakse, vrijdag 11 februari 2011

Dear everyone,

Tomorrow on the bike again. 3 days in yhe mountains. My butt has cure almost so I think it become nice days again on the bike. But these days were also good to contact with everyone. When my daughter Bauke 15 years ago, she was sixteen than, went to Australie, Adeleide, for a whole year, we had only contact with letters and sometimes we call eachother but that was too expensive.
Nowadays their are a lot of possibilities, Facebook, email, Iphone, mobile, laptop with Wifi, weblog and Skype. You can hear and see eachother. And the last days here in Pakse I did a lot of these possibilities with friends I met on my bike over the whole world and ofcourse with my family.
So iam far away but also near by everyone.

Today I went again to the market and yesterday I cleaned my bike for the next 1000 kilometer, I hope.

Have a nice days, warm greetings and
live and enjoy the days.

Beste allemaal,

Allereerst ga ik mijn lieve nicht Gwen van harte feliciteren. Samen met Jan stapt zij in het welbekende huwelijksbootje. Veel geluk en voorspoed Gwen en Jan. Een super dag ook voor al jullie familie en gasten.

Morgen weer op de fiets en meteen de bergen in. Flink wat kilometers klimmen. Mijn achterwerk is weer zo goed als fietsklaar.

Gisteren mijn fiets goed gepeotst en mij ketting schoongemaakt en opnieuw in de olie gezet. Maar dat mag dan wel weer na zo'n 4100 kilometer weggetrapt te hebben. Dus mijn trouwe vriend mijn Koga Miyata verdiend wel een groot compliment.

Gisteren toonde mijn kilometerteller de nodige problemen maar een berichtje via Skype naar Erik van de Tweewieler in Udenhout en het is probleem is opgelost, denk ik. Vanmiddag nog een rondje maken om de kilometerteller nog even te testen.

En nu kom ik meteen op de titel.

Ik moest daar gisteren ook aan denken toen Bauke, 15 jaar geleden alweer, vroeg of ze met haar zestien jaar een jaar naar Australie, Adeleide mocht. En toen zij daar was kregen we zo nu en dan een kaart en brief helemaal volgeschreven met een heel klein handschrift. En zo af en toe ging er een kaart en brief terug. Heel af en toe belden wij elkaar, maar dat was het dan.

Nu ik hier in Pakse wat meer tijd heb en er voldoende computers in de buurt zijn wordt het contact op een heel andere manier tot stand gebracht.
Ik zie hier niemand meer eeb brief schrijven of op de post doen.

Email, Facebook, Iphone, mobiele telefoon, chatten and skype zijn de manieren om contact te onderhouden. Ook hebben heel veel toeristen voortaan een kleine laptop bij zich en zitten ze op een terrasje volop achter hun computer te werken.
En ik heb er de afgelopen week ook volop aan mee gedaan.
Email, Facebook,chatten en telefoneren via Skype en elkaar dan ook nog kunnen zien en horen met de webcamp en headset behoren nu tot mijn mogelijkheden. En dat wil toch heel wat zeggen.

En dan vergeet ik nog mijn weblog met de vele foto's en reacties van velen.Ruim 700.000 pageviews op mijn weblog. Niet te geloven.
De afgelopen dagen heb ik regelmatig met veel mensen over de wereld gebeld, allemaal mensen die ik op mijn fietsavontuur ontmoet heb. En normaal zouden deze contacten snel verwateren maar nu blijven vele contacten in stand of groeien zelfs uit tot nog intenser contact.
En als de ander ook Skype heeft kun je uren elkaar horen en eventueel zien en dat kost dan ook nog helemaal niets.

Dus eigenlijk ben ik ver weg en ook weer heel dichtbij.

Vandaag ben ik mijn tassen weer op orde aan het brengen en ga ik nog wat fietsen langs de Mekong.
Dan 3 dagen zonder verhalen want ik heb begrepen dat er op het Bolovenplateau weinig of geen verbinding met computers is. Maar daana heb ik weer tijd genoeg om alles bij te werken want dan blijf ik hier nog een dag of 5 voor ik aan de lange etappe naar Bangkok begin.

Vanmorgen weer even naar de markt geweest en nog een paar foto's genomen. Ja Ine nu heb je keus genoeg wat kleurrijke groenten fruit foto's betreft.Maar ook nog maar wat vis en vlees en kip aan toegevoegd.

Een warme groet en leef en geniet van alles ook al zijn er wat teveel vliegen in de buurt.(zie foto)

O ja die padden worden helemaal opgegeten hoor.






  • 11 Februari 2011 - 08:26

    Riek:

    The First. Hahahahaha. Wij zijn al klaar voor de grote dag van Gwen en Jan. Helemaal in de plooi, hahahaha.
    Met Harry en Nel gaan we dadelijk naar het 1ste gedeelte. Samen rijden is altijd gezellig en billiger.
    Groetjes je zus

  • 11 Februari 2011 - 12:30

    André:

    Een vraagje, Piet: krijg je bij de aankoop van zo'n "verse" kip, die vliegen er gratis bij? Moeten die tegelijk met de kip aangebraden worden voor een extra smaak?
    Mocht het een lekkernij zijn dan zal ik dat hier ook eens proberen.......

    Succes met je volgende etappe!

    Ook groetjes van Willemien,

    André

  • 11 Februari 2011 - 12:38

    Ine Seegers:

    Piet vlees en vis lekker, maar voor mij niet als een plaatje met gestrekte pootjes aan de muur. Worden die ingewanden ook nog gegeten of wat gebeurt daar mee?
    Goede reis verder en lieve groet.
    Marcel en Ine

  • 11 Februari 2011 - 17:31

    Els R:

    Dag Piet, Ik wens je een zeer goede tocht door de bergen. Het biedt vast nieuwe perspectieven en inzichten. Hartelijke groet,

  • 11 Februari 2011 - 20:46

    Ad De S:

    Hoi Piet.
    Fijn dat ik je mailtjes weer kan ontvangen en het geeft me elke keer een groot genoegen. Ik zie je daar al over de markt lopen. Je moet ogen te kort hebben, maar je moet ook niet te nauw kijken met al die vliegen op de kippen!!! Maar het moet een een mooi en levendig beeld geven. Fijn dat je weer op de fiets kunt, want daar gebeurt het eigenlijke werk. Ik stond er al langer van te kijken dat je achterwerk het al zoveel kilometers heeft volgehouden!
    En wat heb je een prachtige foto's van het dagelijks leven in de verschillende landen.
    Piet, geniet ze en verder een goede reis.
    Ad

  • 13 Februari 2011 - 17:31

    Herman En Hanny:

    Veel groetjes uit Gennep

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

piet

Beste allemaal, Na 8000 prachtige kilometers door Nieuw Zeeland in 2008/2009 en 6000 facinerende en indrukwekkende kilometers door China, Vietnam, Cambodja en Laos in 2009/2010 begint in november mijn derde fietsavontuur. Deze keer zullen de vele (?) fietskilometers mij leiden door Birma (Myanmar), Thailand, Laos en Nepal. Ik hoop jullie weer regelmatig verslag te doen van al mijn avonturen. Voor nu een lieve leef en geniet groet. Piet

Actief sinds 16 Juli 2008
Verslag gelezen: 303
Totaal aantal bezoekers 1994412

Voorgaande reizen:

10 Juli 2023 - 15 September 2023

Een echt avontuur.

06 Juni 2022 - 10 Augustus 2022

Op een andere manier.

24 September 2018 - 06 September 2019

Voor de tweede keer.

22 November 2017 - 06 Maart 2018

Acht in een?

05 Oktober 2016 - 16 Januari 2017

Naar de andere kant .....

11 September 2015 - 18 December 2015

Rondtrekken door midden Europa met de tent.

16 September 2014 - 17 December 2014

Op weg naar Afrika.

20 Mei 2012 - 24 Januari 2013

"Een lach kent alle talen"

27 September 2011 - 20 Januari 2012

Totaal anders maar .......

27 November 2010 - 27 Maart 2011

Het Vervolg

14 Oktober 2009 - 28 Maart 2010

Een nieuw avontuur

26 September 2008 - 13 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: