Jasper. - Reisverslag uit Vientiane, Laos van piet lagarde - WaarBenJij.nu Jasper. - Reisverslag uit Vientiane, Laos van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Jasper.

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

07 Februari 2011 | Laos, Vientiane

Pakse, maandag 7 februari 2011

Dear everyone,

Today I write a story for my grandson Jasper. I was here exactly one year ago. When I hear that he was borned I surprised on sundaymorning my daughter. She had never expect that I was coming home.
I am now in Laos again in Pakse.

Now I take a few day rest because my nutt must cure othetwise I can not cycle for weeks I think.

So I can do now some other rhings.

What? YOu read it on my weblog.

Live and enjoy the little things.

Piet

Beste Jasper,

Ja vandaag schrijf ik een verhaal voor jou Jasper. Ja Jasper ooit zul je dit verhaal teruglezen, dat weet ik zeker. Want PRECIES een jaar geleden was ik hier ook in Pakse. Precies een jaar geleden op de minuut af stapte ik bij jouw papa en mama de slaapkamer binnen en daar lag jij heerlijk te slapen in het bedje naast hen bij het raam.

Nooit zal ik de gezichten van jpuw mama en papa vergeten. Zij waren zo verrast en blij dat OMPA jou zo snel kwam bewonderen.
Ik heb je toen al meteen even toegesproken dat je die Ompa wel even kopzorgen bezorgd had.
Want Jasper eigenlijk zou jij pas 17 of 18 februari geboren worden maar jij kwam gewoon 2 weken vrieger en toen heb ik in het geheim met veel hulp van Sharon van Awol mijn reis veranderd en ben in 2 dagen van Pakse naar Schiphol gereisd. 12 uur in de bus, met de taxi naar Udon Tani, met het vliegtuig naar Bangkok en weer verder naar Singapore en dan naar schiphol en toen op zondagmorgen met de trein en al mijn bagage naar utrecht. Precies om 8 uur in de ochtend verwachtte papa en mama jouw nieuwe kraamhulp maar dat was ik en dat werden toen dus vette tranen maar dat kun je nog wel nakijken op de video Jasper.

En nu ben ik PRECIES op dezelfde plek en zit ik nu in hetzelfde internetcafe waar ik toen las dat jij geboren was. Die dag zat ik hier tegenover op het terras van een eettentje om alles te regelen en ik was zo blij dat ik iedereen trakteerde. Maegan uit Australie en Nhi en Heroshi uit Japan. En toevallig of niet die Mhi kan nu elk moment oon een baby krijgen. Zij was vandaag uitgeteld dus ik zal wel een berichtje krijgen deze dagen wat het geworden is. Ik heb toen al een beetje geoefend Jasper want daar op het terras heb ik de dochter van de eigenaar de fles gegeven. En dat heb ik nou al vele maanden bij jou ook mogen doen.
Helaas zijn ze vandaag gesloten want zij vieren chinees nieuwjaar. Maar de zus herkende mij meteen. Dus morgen ga ik terug om hen de foto's te geven en om jou te laten zien.

Ook was ik toen net van plan om het Boloven plateau te gaan fietsen Jasper. Een mooie tocht langs mooie watervallen. Dat ga ik nu de komende dagen doen. Ik maak van alle plekken waar ik nu ben foto's die ik morgen op de weblog plaats.

Ik hoop dat jij ooit ook deze tocht en deze plekjes kunt gaan bezoeken. De mensen hier zijn zo aardig en ik weet zeker dat jij dat heel bijzonder zult vinden.

Jasper en vandaag 7 februari zou ook nog mijn mama, jouw overgrootmoeder jarig zijn geweest.

Jasper ik heb de afgelopen 13 dagen er wel heel hard voor moeten werken om hier precies op tijd te kunnen zijn. Ik heb er echt een zere kont aan overgehouden. Maar dat had ik er graag voor over, grote vriend.

Em over een 7 of 8 weken ben ik weer thuis en ga ik weer elke dinsdag op jou passen. Ik denk niet dat je Ompa nog zult herkennen maar we gaan allerlei leuke dingen doen want jij kunt dan al voor op de fiets en ik kan al verhaaltjes voorlezen en jij kunt mij al mee helpen in de tuin en met de vogels. Dus jij zult weer snel heel veel herkennen.

Voor nu een dikke knuffel en leef en geniet van alle momenten en ooit hoop ik dat jij op deze plek jouw verhaal aan het schrijven bent en dat anderen daar weer van kunnen genieten.

En Jssper, lach want een LACH KENT ALLE TALEN waar je op de wereld ook komt. Een lach verstaan ze allemaal.

Doe jij papa en mama en opa en oma de groeten van mij en vergeet Fabienne niet, die elke dinsdag zolang ik weg ben op jou past. Ze zal jou net als ik wel gaan missen denk ik.

Nog een dikke knuffel van OMPA vanuit Pakse uit Laos. Een plek die diep in mijn hart zit.

Ompa.

Morgen komen de foto's.






















  • 07 Februari 2011 - 09:46

    Piet Lagarde:

    Beste allemaal,

    Krijg van verschillende mensen een berichtje dat zij een lege email binnenkrijgen. Dus wel de melding van het verslag maar geen verhaal. Maar de laatste 2 verslagen staan er wel op. Ik weet niet wat het probleem is maar log gewoon eens in op my weblog: pietlagarde.waarbenjij.nu
    O ja toetsenborden zijn hier zo vaak gebruikt dat de letters verdwenen zijn dus ik zit er regelmatig naast te typen Sorry.

    Leef en geniet,

    Piet

  • 07 Februari 2011 - 09:47

    Tonnie En Riek:

    Dat was weer een mooi verhaal voor die kleine rakker. Later is dat echt heel erg mooi. Ja ons mam zou vandaag 96 zijn geworden. En smiddags kwam jij onze feestzaal ingelopen. Die 7de februari vorig jaar bedoel ik. Toen vierden wij ons 40 jarig huwelijk. Dat was voor ons de grootste verrassing.
    Fiets ze.

  • 07 Februari 2011 - 18:45

    Betsy:

    Dag Piet,
    Erg mooi die verhalen en mooie foto's steeds weer.
    Wat een conditie en energie heb je toch om naast al dat fietsen
    en bezienswaardigheden bekijken, mensen ontmoeten ook nog verslag te doen
    voor het thuisfront.Bewonderenswaardig.Het is voor mij steeds weer een genot
    om je berichten te lezen en de prachtige foto's te zien.
    Gefeliciteerd met de eerste verjaardag van je kleinzoon Jasper,
    je geeft hem veel mee voor later wat zal hij trots zijn op zijn ompa!
    Goede reis en blijf gezond,groetjes Betsy

  • 07 Februari 2011 - 19:51

    Ine Seegers:

    Dat wordt huilen daar in Utrecht!! Wat een mooi verhaal heb je voor Jasper opgetekend Piet. Die is straks wel heel erg trots op zo'n ompa.
    Ook wij krijgen jouw berichten niet goed door, wij missen steeds de inhoud. Maar we gaan gewoon naar de weblog: pietlagarde.waarbenjij.nu en voila!!!!!!!!!!!!!!!!
    Lieve groet Marcel en Ine

  • 07 Februari 2011 - 20:12

    Herman En Hanny:

    Ha broer, vandaag kreeg ik een mailtje van een zusje van een zwager (Theo van Wilma) die je verhalen ook elke dag leest, ze genoot er volop van vertelde ze, leuk hè. Herman heeft vandaag de hele dag in de tuin gewerkt was echt een heerlijke vroege lentedag. Daaaag

  • 07 Februari 2011 - 20:17

    Luud:

    Hallo Piet,

    Ik krijg inderdaad ook lege e-mais binnen, maar gelukkig heeft de pc een geheugen waar ik dankbaar gebruik van maak.

    Azië komt zo een stukje dichterbij :)

  • 08 Februari 2011 - 07:52

    Bauke:

    Wat een bijzonder moment was dat he!!!!
    Ik denk er nog vaak aan terug!
    en dan u een jaar later precies op dezelfde plek...wat een fantastische timing!!!! Ben benieuwd of je ondertussen die lieve mensen al ontmoet hebt!
    Wouter is vandaag thuis dus je kunt hem skypen! Ik ben alleen benieuwd of Jasper het leuk vond, want laatst zag hij Marieke ook op het scherm en dat vond hij heel eng en begon hij keihard te krijsen!! Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

piet

Beste allemaal, Na 8000 prachtige kilometers door Nieuw Zeeland in 2008/2009 en 6000 facinerende en indrukwekkende kilometers door China, Vietnam, Cambodja en Laos in 2009/2010 begint in november mijn derde fietsavontuur. Deze keer zullen de vele (?) fietskilometers mij leiden door Birma (Myanmar), Thailand, Laos en Nepal. Ik hoop jullie weer regelmatig verslag te doen van al mijn avonturen. Voor nu een lieve leef en geniet groet. Piet

Actief sinds 16 Juli 2008
Verslag gelezen: 297
Totaal aantal bezoekers 1990623

Voorgaande reizen:

10 Juli 2023 - 15 September 2023

Een echt avontuur.

06 Juni 2022 - 10 Augustus 2022

Op een andere manier.

24 September 2018 - 06 September 2019

Voor de tweede keer.

22 November 2017 - 06 Maart 2018

Acht in een?

05 Oktober 2016 - 16 Januari 2017

Naar de andere kant .....

11 September 2015 - 18 December 2015

Rondtrekken door midden Europa met de tent.

16 September 2014 - 17 December 2014

Op weg naar Afrika.

20 Mei 2012 - 24 Januari 2013

"Een lach kent alle talen"

27 September 2011 - 20 Januari 2012

Totaal anders maar .......

27 November 2010 - 27 Maart 2011

Het Vervolg

14 Oktober 2009 - 28 Maart 2010

Een nieuw avontuur

26 September 2008 - 13 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: