Automatisch!! - Reisverslag uit Mukdahan, Thailand van piet lagarde - WaarBenJij.nu Automatisch!! - Reisverslag uit Mukdahan, Thailand van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Automatisch!!

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

04 Februari 2011 | Thailand, Mukdahan

Mukdahan, vrijdag 4 februari 2011

Dear everyone,

Today 106 kilometers. 34 degrees and my legs go automatic in the round. Sometimes 2 hours without stopping. But my butt is an other story. After hours on a small saddle it became red and painful so after biking I am always very careful for my butt. But my legs are strong and I don't want to rest a few days because on my bike I see a lot, I think a lot and I enjoy that time the most. I am never lonely on my bike. I can think on lots of things special what is happens in Birma till Luang Prabang. And when the follow sentence is true than I live twice every day." Who can enjoy his memories , lives twice".

So live and enjoy your memories and you lives twices.

Warm greetings from

Piet

Beste allemaal,

Ja ik kan er ook niets aan doen maar in februari valt er in de familie Lagarde heel wat te vieren. Eerst jasper vandaag mijn ioudste zus Hanny en de negende mijn zus Riek en de elfde gaat mijn lieve nicht Gwen trouwen. Het kan niet op. Maar eerst mijn lieve zus Hanny maar eens feliciteren. Proficiat zus en nog vele fijne en gezonde jaren samen.
Het mooie van mijn fietsavontuur is dat je ver weg bent maar eigenlijk heb ik meer contact met iedereen dan dat ik " gewoon" thuis" zou zijn. Dan gaat alles gewoon zijn gangetje. Maar nu je zo de hele dag in een prachtige omgeving van alles kunt overdenken op je fiets worden de contacten juist intenser.

Ik noem het weleens mediteren op de fiets. Ik kan het iedereen aanbevelen.

Maar gaat het echt zo automatisch zoals de titel aangeeft of is het echt hard werken.
Nou dat harde werken valt wel mee maar dat ligt ook aan je zelf.
Ik vertrek graag vroeg omdat ik graag vroeg op de plaats van bestemming wil zijn. Dan heb je vaak nog de hele middag en avond om rustig aan te doen. meestal ga ik op het heetst van de dag wel 1 of 2 uurtjes op bed liggen.
Maar het ronddraaien van mijn benen gaat eigenlijk automatisch. Soms kan ik 2 uur achterelkaar de benen rond laten draaien zonder EEN moment te stoppen. Je moet dan wel een redelijk tempo aanhouden. Ik vind het vermoeiender als ik te langzaam ga. Daarbij heb je dan ook niet een frisse wind om je heen. En zeker zoals nu is het na 10 of 11 uur behoorlijk warm. Nu in de stad voel ik dat veel meer dat het ruim 35 graden is dan op mijn fiets.

Vandaag moest ik meer dan 106 kilometer en om half 7 reed ik al langs de Mekong. Je kunt dan nog net de sunrise meemaken wat altijd weer een prachtig moment is.
Te vroeg voor een ontbijt maar in de 7-eleven wat chocolade en yoghurt gekocht en je kunt op weg. De 7-elevens zijn hier 24 uur geopend en dat komt dan goed uit.
Om half 1 reed ik Mukdahan al binnen en nu verblijf ik in het Hua Num Hotel. En ik heb altijd een trouwe kamergenoot. Want ik neem meestal mijn fiets mee op mijn kamer. Dan voel ik mij alijd meer op mijn gemak.

Na de douche ben ik meteen naar de Mekong gelopen want daar is een hele Indochinamarkt. En inderdaad wat een kramen en kraampjes. werkelijk van alles wordt er verhandeld.

Op de markt wat gegeten en na dit verslag ga ik even mijn benen strekken.

O ja gisteren heb ik nog samen gegeten met Bas en Piet. Bas heb ik al drie keer ontmoet. Hij fietst ongeveer dezelfde route. Hij woont en werkt in Australie en fietst nu een maanden rond en ontmoet over een paar dagen zijn ouders en dan fietsen ze samen naar Bangkok. Ben benieuwd of ik hem vandaag weer zie. Zo niet dan schrijft hij nog wel een keertje op de weblog.
Piet is weer een heel ander verhaal. Hij verbleef in hetzelfde hotel. Is 63 jaar oud. Heeft zijn zaak goed kunnen verkopen en heeft een motor gekocht in Thailand en gaat daar elk jaar een paar maanden naar toe om door het land te toeren. Is een echte Fijenoord supporter dus hebben we het uitgebreid over voetbal gehad. Hij kan overal heel " smakelijk" op zijn Rotterdams over vertellen.
Zo zie je dat er altijd weer mensen op je fietspad komen.

Beste mensen er staan nog 2 zware etappes op mijn programma maar dat heeft zo ook weer een reden die ik jullie maandag uitgebreid zal vertellen. Ja het is tijdens zo'n lange fietstocht jezelf regelmatig doelen blijft stellen.
eze vind ik zelf wel de moeite waard om nog 2 keer een lange fietsdag te hebben.

Voor nu een leef en genietgroet vanuit een heet Thailand met aan de andere kant van de Mekong Laos.

Piet

• 04 Februari 2011 - 10:05

Piet Lagarde:

Op de laatste foto zie je aan de overkant van de Mekong Laos en heel in de verte zie de Friendship Bridge 2, die door de Japanners gebouwd is en in 2007 geopend is. Ik zie zojuist dat het de komende dagen 38 graden gaat worden. Heerlijk toch!!!

• 04 Februari 2011 - 11:38

Ine Seegers:

Oh Piet, wat heerlijk die grote garnalen of gamba's, dat ziet er ook allemaal wel schoon uit en zie ik ook poffertjes?
    Hanny gefeleciteerd met je verjaardag en een gelukkig en gezond nieuw levensjaar toegewenst.

Groetjessssssssssssssssss
    Marcel en Ine

• 04 Februari 2011 - 11:43

Ine:

Piet ik zie steeds die monnikken met blote voeten op dat asfalt lopen en jij schrijft dat het 35 graden heet is, hoe ziet zo'n onderkant van dat arme voetje er dan uit????????????????

• 04 Februari 2011 - 11:50

Piet:

Ja Ine als zij 's morgens voor elf uur de straat op gaan met hun bedelnappen zijn zij altijd blootvoets daarna dragen zij slippers. Koud, heet , nat , steentjes maakt niet uit altijd blootvoets. Ja ik kom net van de nightmarket af en wat je daar allemaal niet kunt eten. Ongelooflijk. Zojuist sticky rijst op met speklapjes en een gestoomde grote vis.

Heerlijk.

• 04 Februari 2011 - 12:29

Riek:

Echt zin in die lekkere garnalen. Lust jij die ook Piet?
    Het water loopt uit mijn mond bij het zien van die lekkere visgerechten.
    Ik zag zojuist dat je online was met skype, dis ik heb daar ook wat opgetypt, hahaha.
    Wij hebben bijna de heledag onze skype aanstaan, dus een hint voor 9 februari, hahahahaha.
    Jouw mooie foto wordt vandaag pas opgehangen, lijst niet te krijgen en nu belde de fotograaf, dat het vanmidag opgehaald kon worden.
    Dus morgen kunnen we naar de mooie foto kijken, want Tpnnie hangt hem straks gelijk op.
    Groetjes je zus

• 04 Februari 2011 - 13:16

Ingrid:

Hoi Piet,
    Heerlijk om op zo'n grijze regenachtige middag jouw kleurrijke zonnige foto's te zien!
    Het is weer een fantastische toer; je weet het, ik ben jaloers op je!
    Ook prachtig om steeds het leven van alledag in het Verre Oosten voorbij te zien komen....

Veel plezier en groetjes van de Damwijkjes

• 04 Februari 2011 - 16:56

Gwen:

He ome Piet, wat lief dat je aan ons denkt....
    Ja, nog een weekje en dan is het zover. De spanningen beginnen langzaam te komen.
    Ik heb al vakantie en Jan vanaf dinsdag. De maandag na ons huwelijk vertrekken we
    naar Bali voor 2 weken. Even heerlijk nagenieten en relaxen en natuurlijk duiken.
    We houden je op de hoogte en als er foto's zijn, dan probeer ik er eentje naar je te mailen.
    Dikke knuffels en een zoen van de bruid in spe, hahahahaha.

• 04 Februari 2011 - 22:24

Herman En Hanny :

Piet, dank je wel voor de felicitaties, ja in februari kun je ze bijna niet vergeten, en dat Jasper er nu ook nog bij is dat is helemaal leuk. Groetjes van ons.