Double Hiep, Hiep Hoera - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van piet lagarde - WaarBenJij.nu Double Hiep, Hiep Hoera - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Double Hiep, Hiep Hoera

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

03 Februari 2011 | Thailand, Bangkok

Nakon phanon, donderdag 3 februari 2011

Dear everyone,

Today a special day because my grandson jasper has his first birthday. And exactly one year ago I was very near by the city where I am about 3 days. In Pakse in Laos i hear that he was born and after 3 days i was at home to surprised his father Wouter and my daughter Bauke.

Now everywhere in the street are many flags. Not for Jasper but they celebrate now here Chinese New Year. Yesterday and the rest of the week. Many stores are closed. But I wish Susan and her family lot of luck and many health the coming year. And i hope we met eachother somewhere in this New year again.

Today I cycled almost 100 kilometer. And the weather is nice. 35 degrees in the afternoon but in the morning it is cooler till 10 oclock.

So till tomorrow if I can find a computer again.

live and enjoy the little moments of the days.

Piet

Beste allemaal,

Vandaag een dubbel hoera.
Mijn allerliefste kleinzoon Jasper is jarig. proficiat kerel ik bel je straks wel want nu is het hier 2 uur maar bij jou is het 8 uur in de morgen. ik heb zojuist het filmpje van jou bekeken met tranen in mijn ogen. Wat een mooie uitnodiging papa Wouter!!!! En weet je Jasper waar jouw Ompa zondag is als jij je feestje hebt. Ja dan fiets ik Pakse in Laos binnen. Een stad die ik nooit meer zal vergeten. precies een jaar geleden las ik op de mail dat jij geboren was, 2 weken te vroeg en toen heb ik in een dag mijn terugreis geregeld om jouw papa en mama te verrassen. En dat is gelukt. Dus zondagmiddag precies een jaar later vier ik daar eenfeestje op je eerste verjaardag en jasper ik hoop dat jij nog ooit naar die plek terug zult gaan. ik ga jou daar later alles over vertellen.

Maar jasper het is alsof iedereen hier in Thailand weet dat jij jarig bent want ik fiets de hele dag al door een haag van vlaggen en vlaggetjes. maar dat komt omdat gisteren en vandaag het Chinees Nieuw jaar hier gevierd wordt. Zo ook in Zuid korea. Dus ik wil ook Susan en haar familie het allerbeste wensen voor dit nieuwe jaar maaer vooral ook veel gezondheid.

Vanmorgen vroeg vertrokken. Kwart voor 7 want bijna 100 kilometer is toch weer een heel eind. Maar mijn benen weten ondertussen wat dat is want om 12 uur reed ik Nakon Phanon al weer in. Niet te geloven en ik ben totaal niet moe want na de douche zou ik zo weer verder kunnen fietsen. Maar ik zal maar niet gaan overdrijven want mijna chterwerk moet nog langer mee. Morgen ook weer over de 100 kilometer want ik probeer zondag in Pakse aan te komen omdat jasper dan zijn verjaardagsfeestje heeft. En precies 1 jaar geleden heb ik hier mijn fietsavontuur geeindigd om Bauke en Wouter te verrassen en om natuurlijk mijn eerste kleinzoon te bewonderen.

Zo beste mensen leef en geniet van de kleine dingen maar ook vooral van de herinneringen. Want wie van zijn herinneringen kan genieten leeft twee keer.

Piet


  • 03 Februari 2011 - 07:32

    Piet Lagarde:

    Beste allemaal,

    Kan op deze computer geen foto's geplaatst krijgen dus die krijgen jullie morgen te zien.

    leef en geniet,

    Piet

  • 03 Februari 2011 - 07:38

    Annie Berkel-Enschot:

    Proficiat Ompa,met de verjaardag van Jasper.Het is en blijft leuk om kleinkinderen te hebben en daar daar ben jij er een van die er zo van geniet,geweldig.
    Geniet ook verder van je avonturen,zodat je straks bij de Berkelse K.B.O.veel kunt vertellen en laten zien.
    Lieve Groeten
    Annie.

  • 03 Februari 2011 - 07:53

    Wilma Festen:

    Ok
    Proficiat met je kleinzoon Ompa Piet. Nog heel veel plezierige fietskilometers ;)

    Gr. Wilma

  • 03 Februari 2011 - 08:05

    Lieske:

    geeeeefeliciteerd ompa! xLieske

  • 03 Februari 2011 - 08:14

    Ria Koning:

    Proficiat Piet met je kleinzoon.
    Ik hoop dat je plannen voor later met hem zullen uitkomen en hij ook al dat moois gaat zien en natuurlijk jouw verhalen erbij.
    Geniet er van.
    Groetjes van Ria.

  • 03 Februari 2011 - 08:46

    Marieke:

    Gefeliciteerd met dat heerlijke mannetje! Jouw liefste kleinzoon, mijn lievelingsneefje! Zo ontroerend het filmpje dat jij vorig jaar opeens voor de deur stond. En nu weer zo ontroerend de slideshow met zijn mooie foto's op rij. Zondag krijgt hij een dikke verjaardagsklapzoen van ons. Genieten daar!

  • 03 Februari 2011 - 08:54

    Riek En Tonnie:

    Piet, Proficiat met de 1ste verjaardag van kleinzoon Jasper. Wat gaat de tijd toch snel he. Ik heb hem een kaart gestuurd en straks ga ik nog bellen. Veel plezier de komende dagen en geniet van alles wat op je pad komt. Kunnen wij dat fimpje ook zien??
    Dikke felicitatieknuffel van Riek en Tonnie

  • 03 Februari 2011 - 09:14

    Piet Lagarde:

    Beste allemaal, Toen ik ging eten kwam ik nog langs een internetcafe en daar kon ik nog wel enkele foto's plaatsen. De vlaggetjes zijn voor mijn jarige kleinzoon Jasper natuurlijk. De kerk is een katholieke kerk uit de jaren twintig en op een brug over een rivier heb ik de foto's gemaakt van een viskwekerij. Ze worden zojuist gevoerd. En bij een ananaskraampje maken ze graag een verse ananas voor je klaar. Heerlijk.

    leef en geniet,

    Piet

  • 03 Februari 2011 - 09:58

    Willemien En André:

    Piet, Jasper, Bauke en Wouter, van harte gefeliciteerd met de verjaardag van Jasper. Wat speciaal, dat jij Piet, dat op die plek kunt vieren. Ontroerend. Geniet ervan.
    Knuffel,
    Willemien

  • 03 Februari 2011 - 10:33

    Wil, Rita En Sander:

    Hoi Piet,

    Gefeliciteerd met Jasper, alweer een jaar.
    Maak er een mooi feest van, we weten dat je met je hart heel dicht in Utrecht bent.

    Liefs Rita

  • 03 Februari 2011 - 10:34

    Ria:

    Hoi Piet van Harte Gefeliciteerd met Jasper alweer een jaar.
    Wouter en Bauke en natuurlijk Jasper hiep hiep hoera.
    Maak er wat moois van ik zie jullie denk ik bij Gwen en Jan op het feest.
    Broer nog veel fietsplezier.
    Ria,

  • 03 Februari 2011 - 11:51

    Tom:

    Ha Piet, ja een feestelijke dag voor jou en mij vanwege de eerste verjaardag van ons beider kleinkind Jasper. Ik kan je verzekeren dat het heel goed met hem gaat. Hij zegt zijn eerste woordjes, zit en kruipt, en vooral: hij is altijd opgewekt en lacht het leven en de mensen om hem heen toe. Kortom, een heerlijk jong, zoals je zult zien als je weer terug bent. Op hem en jou zullen we zondag proosten. Tot ziens, Tom

  • 03 Februari 2011 - 12:23

    Yvonne En Wim:

    Zou Jasper al heimwee hebben naar z'n ompa? Gefeliciteerd Piet, Bauke en Wouter!
    Pluk de dag, Yvonne en Wim.

  • 03 Februari 2011 - 16:12

    Ine Seegers:

    Piet van harte gefeleciteerd met jouw kleine knuffeltje Jasper. Ook Bauke en Wouter proficiat met jullie lieve scheetje. Allemaal heel bijzonder wat er gebeurt om dit kleine mannetje. Maar wel heel mooi. Voor iedereen een gezellig feestje!!!!!!!!!!!

    Lieve groet
    Marcel en Ine

  • 03 Februari 2011 - 18:37

    Claartje:

    nog van harte gefeliciteerd Ompa en Jasper en Wouter en Bauke en alle anderen!
    wat een mooie timing met én op dezelfde plaats zijn én de inluiding van het nieuwe jaar (van het konijn)! niets voor niets en alles 'in tune'.
    x van Claartje

  • 04 Februari 2011 - 22:14

    Herman En Hanny :

    Piet gefeliciteerd met Jasper, en ook Bauke en Wouter natuurlijk. Bijzonder dat je nu op dezelfde plaats bent als een jaar geleden. Heel veel groetjes van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

piet

Beste allemaal, Na 8000 prachtige kilometers door Nieuw Zeeland in 2008/2009 en 6000 facinerende en indrukwekkende kilometers door China, Vietnam, Cambodja en Laos in 2009/2010 begint in november mijn derde fietsavontuur. Deze keer zullen de vele (?) fietskilometers mij leiden door Birma (Myanmar), Thailand, Laos en Nepal. Ik hoop jullie weer regelmatig verslag te doen van al mijn avonturen. Voor nu een lieve leef en geniet groet. Piet

Actief sinds 16 Juli 2008
Verslag gelezen: 361
Totaal aantal bezoekers 1990949

Voorgaande reizen:

10 Juli 2023 - 15 September 2023

Een echt avontuur.

06 Juni 2022 - 10 Augustus 2022

Op een andere manier.

24 September 2018 - 06 September 2019

Voor de tweede keer.

22 November 2017 - 06 Maart 2018

Acht in een?

05 Oktober 2016 - 16 Januari 2017

Naar de andere kant .....

11 September 2015 - 18 December 2015

Rondtrekken door midden Europa met de tent.

16 September 2014 - 17 December 2014

Op weg naar Afrika.

20 Mei 2012 - 24 Januari 2013

"Een lach kent alle talen"

27 September 2011 - 20 Januari 2012

Totaal anders maar .......

27 November 2010 - 27 Maart 2011

Het Vervolg

14 Oktober 2009 - 28 Maart 2010

Een nieuw avontuur

26 September 2008 - 13 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: