Scrabble - Reisverslag uit Vientiane, Laos van piet lagarde - WaarBenJij.nu Scrabble - Reisverslag uit Vientiane, Laos van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Scrabble

22 Januari 2011 | Laos, Vientiane

Luang Prabang, donderdag 20 en vrijdag 21 januari.

yesterday and today were very relaxing days. Eating, going out and play scrabble. Just a nice day to relax. This morning it was amazing to see more than thousand monks coming out their monastries and walk in their orange clothes in a row and barfoot. peopel belanog the road were on their knees and give the monks food.
The monks give also a part of this food to children from poor families. Very impressive.

For now live and enjoy the day and the pictures.

Big hug

Zoals je aan de reacties kunt zien heb ik wel een mooie stad uitgezocht om wat langer te verblijven. Moet wel eerlijk bekennen dat dat ook wel door Susan komt die nog tot dinsdag hier in Luang Prabang verblijft. Zij verblijft in een guesthouse vlak bij mijn Guesthouse. Dus we kunnen samen ontbijten, lunchen en een aantal dingen bekijke. En over een ochtendmarkt wandelen wordt dan leuker. Vanmiddag naar over een bamboe brug naar de overkant van de rivier gelopen naar een prachtige plaats bijna boven de rivier met prachtige zitjes. Daar hebben we de hele middag scrabble gespeeld. Helaas verloren dus vandaag moet ik de eer voor Holland zien te herstellen.

Zo zie je dat mijn fietsavontuur alle facetten van reizen bevat. Van zwoegend de bergen op, van contacten vban een paar minuten tot contacten die niet gauw meer over zullen gaan.
Ik denk wel dat het contact met Susan via de mail en Skype zal blijven bestaan.Het zal weer even wennen zijn maar die ervarng heb ik reeds vaker gehad en weet dat het na een uurtje fietsen weer als vanouds is.

Vanmorgen stonden we al om 6 uur op de hoek van een straat want elke morgen om kwart over 6 hoor je een trommel geluid en dat wil zeggen dat werkelijk honderden monniken uit hun kloosters komen en met hun bedelnappen de staat op gaan. blootvoets en met hun oranje gewaden is dat een indrukwekkend gezicht. Langs de kant zitten vrouwen en mannen met hun kleeftrijst of andere geschenken op hun knieen op een matje langs de weg en werpen dat in de bedelnap van elke monnik. Vaak zit er ook een rij kinderen met een mand of emmer en de monniken gooien dan kleefrijst of andere etenswaren in de manden van kinderen. Het zijn kinderen uit heel arme gezinnen die zo eten voor hun hele familie krijgen. Het geheel op de vroege ochtend is een indrukwekkend gezicht. Een half uur voordat de monniken uit hun kloosters komen is het al een drukte van belang van vooral vrouwen die kleefrijst, bananen en biscuits aan de toeristen proberen te verrkopen. Ze leveren er zelfs matjes bij zodat zij ook op hun knieen en blootvoets op hun matjes hun " geschenken" kunnen geven.

Alweer een gebeurtenis die ik niet gauw zal vergeten.

Leef en geniet van de dag en van de foto's.

• 22 Januari 2011 - 04:01

Cisca:

Hi Piet, such beautiful photos of the young monks, some are children. Then the women or young girls giving them food.
    You can not immagine it the other way round, young men giving food to women and young girls.
    Are the monastries for men only? and it looks like the youngest monks are like 6 or 7 years old. What time do they leave their families Piet?
    You can do it Piet, you are so good in writing, you must win the next scrabble. Good luck and keep smiling. Hugs from all of us. Cisca

• 22 Januari 2011 - 11:18

Ja Piet, vandaag opnieuw scrabble spelen, want een echte Lagarde wil niet graag verliezen, hahahah. Tonnie is hard aan het werken voor de optocht met Carnaval. Ik heb zojuist 8 km gelopen. Vanavond samen naar theater. Morgen is broer Nico van Tonnie jarig, dus visite. Gezellig. Morgenvroeg weer even lopen, heb met griep op bed gelegen vorige week, dus moet weer even op gang komen. Maar dat gaat lukken hoor. Groetjes en dikke knuffel. Je zus

• 22 Januari 2011 - 16:49

Hoi Piet,alles goed niet in Gennep, de lente zit soms al een beetje in de lucht, een beetje dan hè. Zojuist terug van een heerlijk dineetje in het Veerhuis in Oeffelt, van een vriendin die jarig was, we waren met dertien personen dus een mooi aantal. Gezellig dat je zo weer een paar dagen met elkaar optrekt zoals met Susan, geniet ervan.