Het is bijna zover - Reisverslag uit Vientiane, Laos van piet lagarde - WaarBenJij.nu Het is bijna zover - Reisverslag uit Vientiane, Laos van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Het is bijna zover

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

24 Januari 2011 | Laos, Vientiane

Luang prabang, zaterdag 22 januari, zondag 23 januari 2011


Dear everyone,

A few days and then I go biking again. But the days in Luang
Prabang were unforgetable. Realy a nice place to stay for a week. But I must say that it is nicer to do something with two than alone in a big city so I am glad I met Susan a few times.
Tomorrow to the Waterfalls and the caves.

A big hug and live and enjoy yhe moments.

Piet

Beste allemaal,

Hieronder een verslag van zondag en maandag. De reden is dat internet regelmatig eruit ligt momenteel. us als je dan aan het verslag aan het werken bent schiet het niet op als internet het opeens niet meer doet. Gisterenavond viel ook overal in Luang prabang een kwartier het licht uit.
Het verblijf in Luang prabang nadert langzaam zijn eind. Maar wat een gewoonte aan het worden is het kijken naar de honderden monniken om half 7 in de morgen in een lange rij de straat in komen en dan hun vaste ronde gaan maken. Volle grote bedelnappen met kleefrijst en andere dingen nemen zij na een ronde van ongeveer een uur mee terug naar hub klooster waar zij voor 11 uur lunchen en dan de hele dag niet meer eten. ooi is ook het uitdelen van deze kleefrijst aan arme gezinnen.

En alles gebeurt met een serene rust en met respect. Maar het dagelijks gebeuren gaat gewoon door. De tuk tuk en taxi's rijden af en aan. De winkels worden weer in gereedheid gebracht en de vuurtjes en BBQ worden weer aan gemaakt. Overal is activiteit maar de honderden monniken in hun oranje gewaden stralen ook rust uit. Zij maken geen enkel geluid, lachen niet en maken geen contact met de toeristen. Morgen vroeg zullen we ook wel weer gaan want het blijft een zeer mooie gebeurtenis.

Wij zijn ook nog naar het theater geweest met prachtige dans en mooie kleding.
Verder heb ik mijn nederlaag met scrabble weer geodgemaakt.
En elke dag een diner of lunch in een ander restaurant. En dat is niet moeilijk moet ik zeggen want deur aan deur kun je hier eten. Morgen staat nog een bezoek aan de watervallen op het programma en dinsdag de grotten. Ook willen we nog een keertje op zijn Laotiaans gaan fonduen.

Mijn fiets vindt het allemaal wel best maar hij kan zijn " borst" vanaf woensdag weer nat maken want dan gaan we echt de bergen in.

Lieve zus Ria ik heb je proberen te bellen maar dat is niet gelukt maar van harte gefeliciteerd met je verjaardag en nog vele fijne en gezionde jaren. Een dikke knuffel van je broer vanuit Laos. Moet toch een speciale knuffel zijn, denk ik.

Leef en geneit van de momenten en ik hoop morgen nog iets te kunnen schrijven.

Piet






  • 24 Januari 2011 - 14:28

    Marieke Hart:

    Fijn dat je zo geniet daar Piet. Ik kan me nog herinneren dat ik 's ochtends heel vroeg dat ochtendritueel van al die groepjes jongeren gadesloeg. Heel bijzonder om mee te maken. Wij vonden de watervallen schitterend, dus je kunt je lol op straks!
    Marieke

  • 24 Januari 2011 - 14:41

    Riek:

    W
    Doen de monniken niks als bidden, zonder te eten, de rijst moet wel voedzaam zijn als ze verder de hele dag zonder eten doen. Zal ik ook eens aan beginnen, dan heb ik zo een mooi lijntje, of niet broer, hahahahaha. Bereid je fiets maar goed voor op de verdere tocht,
    Riek

  • 24 Januari 2011 - 15:47

    Toon En Jeanne:

    Piet we genieten van je verslagen en de mooie fotos
    ik hoop dat ik zulke reis nog kan maken , maar ik krijg er toon niet warm voor.
    Piet geniet van alle mooie momenten en een lieve groet van ons

  • 24 Januari 2011 - 17:16

    André:

    Dus de rustdagen zijn bijna voorbij en begint een zware bergetappe. Maar jouw getrainde lijf zal dat ook wel weer doorstaan.

    Willemien geniet al een week van haar pensioen en is vandaag de hele dag op reep met een vriendin, dus dat zit wel goed. Maar inmiddels heeft haar baas vandaag al 2x opgebeld omdat ze nog met een probleem zaten, haha.............

    Het ga je goed, maat!!

  • 24 Januari 2011 - 18:51

    Tante Ria:

    Jij komt niet uitgekeken, wij ook niet.Gefeliciteerd met de verjaardag van je zus.
    Een dezer dagen bel ik haar weer en dan praten we bij.Als je oren tuten hebben
    we het over jou.Piet het aller beste. Veel succes doe voorzichtig, geniet en veel
    groeten uit Geldrop

  • 24 Januari 2011 - 18:51

    Tante Ria:

    Jij komt niet uitgekeken, wij ook niet.Gefeliciteerd met de verjaardag van je zus.
    Een dezer dagen bel ik haar weer en dan praten we bij.Als je oren tuten hebben
    we het over jou.Piet het aller beste. Veel succes doe voorzichtig, geniet en veel
    groeten uit Geldrop

  • 24 Januari 2011 - 19:13

    Je Zus Ria:

    Hoi Broer fijn dat je me hebt gebelt,ik was werken en daarna met Theo uit.
    Maar dat je zover nog aan me denkt doet me goed.
    Vele lieve knuffels van Ria

  • 24 Januari 2011 - 20:28

    Herman En Hanny:

    Blij weer wat van je te horen je bent zo gewend om elke dag even te kijken. Ik hoef niet te zeggen geniet van alles dat doen wij hier ook. Daaaaag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

piet

Beste allemaal, Na 8000 prachtige kilometers door Nieuw Zeeland in 2008/2009 en 6000 facinerende en indrukwekkende kilometers door China, Vietnam, Cambodja en Laos in 2009/2010 begint in november mijn derde fietsavontuur. Deze keer zullen de vele (?) fietskilometers mij leiden door Birma (Myanmar), Thailand, Laos en Nepal. Ik hoop jullie weer regelmatig verslag te doen van al mijn avonturen. Voor nu een lieve leef en geniet groet. Piet

Actief sinds 16 Juli 2008
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 1994345

Voorgaande reizen:

10 Juli 2023 - 15 September 2023

Een echt avontuur.

06 Juni 2022 - 10 Augustus 2022

Op een andere manier.

24 September 2018 - 06 September 2019

Voor de tweede keer.

22 November 2017 - 06 Maart 2018

Acht in een?

05 Oktober 2016 - 16 Januari 2017

Naar de andere kant .....

11 September 2015 - 18 December 2015

Rondtrekken door midden Europa met de tent.

16 September 2014 - 17 December 2014

Op weg naar Afrika.

20 Mei 2012 - 24 Januari 2013

"Een lach kent alle talen"

27 September 2011 - 20 Januari 2012

Totaal anders maar .......

27 November 2010 - 27 Maart 2011

Het Vervolg

14 Oktober 2009 - 28 Maart 2010

Een nieuw avontuur

26 September 2008 - 13 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: