Sunset - Reisverslag uit Vientiane, Laos van piet lagarde - WaarBenJij.nu Sunset - Reisverslag uit Vientiane, Laos van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Sunset

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

20 Januari 2011 | Laos, Vientiane

Luang Prabang, woensdag 19 januari 2011

Dear everyone,

Today vistit another Wat and also Mount Phou Si in the midden of Luang prabang. You have an amazing view over the River Mekong and over the city mor you have their also a very beautiful Sunset.

Have you a question about the pictures you can always ask.

Live and enjoy the days.

Piet

Beste allemaal,

Allereerst bedankt voor alle fijne reacties. En ik weet dat vele mensen mij volgen die geen reactie plaatsen. Soms zijn het ruim 3000 mensen die op een dag mijn verslag lezen en de foto's bekijken.
Ik hoop al die trouwe lezers de komende maanden nog veel verslagen te kunnen sturen. Al moet ik wel bekennen dat een verslag schrijven zonder op de fiets te zitten wat moeizmer tot stand komt. Op de fiets gebeuren er zoveel dingen en zie je zoveel dat het niet moeilijk om dit op papier te zetten. Maar het is goed dat ik even rust neem om de komende maanden volop te kunnen genieten op de fiets.

Jullie hebben in het begin kunnen lezen dat ik in Bagan Susan ontmoet heb. Daarna nog in Inle Lake en Chiang Mai. Zij gaat 26 januari weer terug naar haar familie in Zuid Korea.Zij sluit haar trip van 8 maanden af in Laos in Luang Prabang. Dus de rustperiode komt nu extra mmoi uit want een museum of een tempel bezoeken is weer leuker om met zijn tweeeen te doen. Maar de fiets begin ik toch wel wat te missen maar ik weet dat ik in goed gezelschap ben met Susan en ik ervaar dan ook een andere manier van rondreizen.

Gisteren ben ik naar de Heuvel Phou Si geweest. Deze heuvel ligt in het midden van de stad. Aan de voet staat het koninklijk paleis. De heuvel is begroeid met prachtige bomen als je de 328 treden naar boven loopt zie je regelmatig de douden That Chouw Si. Boven gekomen heb je er een prachtig uitzicht over de Mekong en over de stad. Maar de schoonheid van de sunset proberen vele toeristen met hun camera vast te leggen maar dat is bijna onmogelijk. Zo intens mooi.


Zo zie je dat ik mij nog uitstekend vermaak ook al is het op een totaal andere manier.


O ja heb je vragen over de foto's laat het mij maar weten.

Leef en geniet van de momenten.

Piet


  • 20 Januari 2011 - 07:38

    Ria R:

    Wonderlijk om te zien dat jij geniet van de sunset en ik vanmorgen hier om 07.30 wandelend met mijn hond van de sunrise. Tja de aarde is rond en de zon schijnt overal alleen jij ziet het allemaal een paar uur eerder als wij. Ik geniet van je reis Piet en zoek ook regelmatig dingen op die je tegenkomt.
    Veel reis plezier wij reizen met je mee.
    Lieve groetjes uit Tilburg Ria. R

  • 20 Januari 2011 - 08:23

    Bauke:

    Fijn dat je even rust neemt! Dat zullen je billen misschien ook wel lekker vinden!
    Mooie zonsondergang!!!!

  • 20 Januari 2011 - 09:06

    Riek:

    Ja, wij hebben zo'n foto's ook van de zonsondergang in NZ gemaakt. Ook van de opgang, dan zijn er veel toeristen op de been, want het blijft wonderbaarlijk mooi he.
    Groetjes uit ook een zonnig Heesch.

  • 20 Januari 2011 - 10:15

    Ine Seegers:

    Ik hou hier zo van hè Piet. Van de opkomende en ondergaande zon, van de prachtige luchten en van het onweer, van alles eigenlijk wat zich in de lucht afspeelt. Ik heb in Toscane ook mooie foto's gemaakt van de zonsondergang, ieder avond was weer anders, maar ik moet bekennen die foto's van jou zijn veel beter gelukt dan die van mij.
    Gaan wij in de toekomst nog meer horen van die Susan????????????????????
    Groetjesssssssssssssssssssssssssss
    Marcel en Ine

  • 20 Januari 2011 - 14:54

    Annie Berkel-Enschot:

    Hallo Piet,
    Geniet even van je rust en neem wat extra eten,zodat je wat bijkomt,je gezicht op de laatste foto geeft aan dat je wel wat kilo's kwijt bent.
    Zoon Gert is naar Mexico.Weet niet wat hij daar gaat doen,is het voor werk of nog steeds vacantie.ik heb weinig contact met hem,omdat mijn pc nog steeds in de reparatie is.
    Groetjes uit een zonnig koud Berkel-Enschot.

  • 20 Januari 2011 - 16:16

    Anne/hanneke:


    Dag Piet,

    Ik moet je eerlijk bekennen dat ik je wat uit het oog verloren had, zag van de week je bericht in de wereldfietser staan, en heb de afgelopen dagen met veel plezier je belevenissen gelezen.
    Man, ik vind het geweldig dat je zo op de fiets je leven zoveel plezier en inhoud geeft, geweldig.

    Geniet ervan, wij volgen je!!!

    hartelijke groet anne/hanneke

  • 20 Januari 2011 - 19:54

    Danielle Uit Arnhem:

    Luang Prabang... wat heb ik daar (iets meer dan een jaar geleden) ontzettend genoten. Dus wat herken ik je verhaal! Toen ik las dat je aangekomen was in Luang Prabang wilde ik al mailen ''je moet echt daar en daar naar toe'' en ''vergeet niet de heuvel de beklimmen'' en het beste restaurant zit daar en daar'' maar ik dacht ''ach nee, dat doe ik niet''. Die heuvel beklimmen kun je bijna niet om heen, dat zul je vast wel doen (en ja, zo las ik vandaag, dat jij er ook van genoten hebt!) en er zijn zo vele mooie plekjes en goede restaurants... die vind je vast vanzelf wel. De allermooiste foto van onze gehele reis naar Vietnam en Laos hangt uitvergroot op canvas in de woonkamer. En die is genomen in... Luang Prabang. Bedankt Piet, voor je verslagen. Ik geniet met je mee.

  • 20 Januari 2011 - 21:18

    Els R.:

    Ha Piet,
    Nee, in Luang Prabang ben ik nog nooit geweest. (Wel een dagtripje naar Laos vanuit Thailand) Prachtig , die tempels. Ik vind dat je er goed uitziet op de foto. Ik heb vanmorgen (20 jan.) ook een fraaie zonsopgang gezien bij Schiphol. Het was mooi weer vandaag en we hadden een studiedag in Hotel Schiphol langs de A4 (het was interessant). Piet genier enorm!! (N.B. ik heb ook een collega uit Zuid- Korea). Het is een voorrecht met je mee te reizen.
    Hartelijke groet, Els. R.

  • 20 Januari 2011 - 21:44

    Herman En Hanny:

    Piet wat een prachtig foto's van de ondergaande of opkomende zon, heel mooi

  • 21 Januari 2011 - 14:56

    Jane:

    Hoi Piet,
    Na gedane arbeid is het goed "even"te rusten..... en dan weer verder. Dat geldt ook voor de Disselboom. Na de verbouwing hadden we even adempauze, maar nu gaat volgede week de schop de grond in voor de speelplaats. We zijn heel enthousiast over het ontwerp vol met MI-speelelementen.Eind maart moet alles klaar zijn, dat wordt dus even hard werken. Ook de kinderen gaan helpen!
    Hier valt weer sneeuw. Welliswaar hele kleine vlokjes, maar de winter is dus nog niet voorbij.
    Piet, pas goed op jezelf!
    groeten,
    Jane

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

piet

Beste allemaal, Na 8000 prachtige kilometers door Nieuw Zeeland in 2008/2009 en 6000 facinerende en indrukwekkende kilometers door China, Vietnam, Cambodja en Laos in 2009/2010 begint in november mijn derde fietsavontuur. Deze keer zullen de vele (?) fietskilometers mij leiden door Birma (Myanmar), Thailand, Laos en Nepal. Ik hoop jullie weer regelmatig verslag te doen van al mijn avonturen. Voor nu een lieve leef en geniet groet. Piet

Actief sinds 16 Juli 2008
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 1994372

Voorgaande reizen:

10 Juli 2023 - 15 September 2023

Een echt avontuur.

06 Juni 2022 - 10 Augustus 2022

Op een andere manier.

24 September 2018 - 06 September 2019

Voor de tweede keer.

22 November 2017 - 06 Maart 2018

Acht in een?

05 Oktober 2016 - 16 Januari 2017

Naar de andere kant .....

11 September 2015 - 18 December 2015

Rondtrekken door midden Europa met de tent.

16 September 2014 - 17 December 2014

Op weg naar Afrika.

20 Mei 2012 - 24 Januari 2013

"Een lach kent alle talen"

27 September 2011 - 20 Januari 2012

Totaal anders maar .......

27 November 2010 - 27 Maart 2011

Het Vervolg

14 Oktober 2009 - 28 Maart 2010

Een nieuw avontuur

26 September 2008 - 13 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: