Twee in een. - Reisverslag uit Vientiane, Laos van piet lagarde - WaarBenJij.nu Twee in een. - Reisverslag uit Vientiane, Laos van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Twee in een.

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

19 Januari 2011 | Laos, Vientiane

Luang Prabang, maandag 17 januari en dinsdag 18 januari 2011

Dear evreyone,

I have more to tell when I am on my bike. I visit a small village and the most important Wat. De Wat Xieng Thong. Look to the pictures. They can tell you more than I on this moment.

Big hug for all of you.

Piet


Beste allemaal,

Ik merk meteen dat als je op de fiets zit en je vermaakt in werkelijk schitterende stad dan heb je toch niet zoveel te schrijven.
Deze twee dagen kon je nog eens zien hoeveel toersten er hier nu zien. En tegen de avond als de boot met vaak 200 mensen aan boord afmeert dan stromen deze toeristen allemaal op uit over de stad op zoek naar een goede plek om te verblijven. Maar dat is geenprobleem. Het probleem is werkelijk het hele grote aanbod van Guesthouses en hotels. Dus nog voordat je deboot afbent, wordt je al bestrmd door mensen die je allemaal een folder van het beste Guesthouse in je hand drukken. Ook de tuk tuks zijn aanwezig om de mensen te vervoere.

Deze twee dagen heel rustig aangedaan. Wat uitgeslapen tot 8 uur en dan wat ontbijten en eten is hier ook geen probleem. Veel kun je eten en kopen op straat. hele gaarkeukens zijn op straat aanwezig maar er zijn ook super vele prachtige restaurants.

Ik ben ook nog naar de Wat Xieng Thong. de meest beroemde en bezochte tempel van Luang prabang.Deze tempel werd in 1560 door kining Setthathirit gesticht. Het betekent klooster van de goeden stad. De Wat ligt op het einde van het schiereiland. Je hebt een prachtig uitzicht over de Mekong. Deze tempel was weer totaal anders dan de andere tempels. Met veel muurschilderingen en mozaik ingelegde muren met afbeeldingen die vele verhalen over vroeger vertellen. Bij bijna elke Wat is een klooster van waruit je elke morgen de monniken ziet komen.

Verder nog naar een dorpje gelopen dat met een bamboebrug verbonden is met het :vaste land"

De komende dagen nog genoeg te bezichtigen. Maar daar vertel ik later wel over.
misschien krijg ik deze dagen ook weer gezelschap van Susan die voordat ze naar Zuid Korea vertrekt nog een paar dagen in Luang Prabang wil doorbrengen. Dit is een van de weinige reizigers die ik zo vaak op mijn fietsavontuur heb ontmoet. In Bagan en Inle Lake in Birma en nou weer in Chiang Mai en misschien ook hier weer een paar dagen. Een heel aangenaam gezelschap om bepaalde bezienswaardigheden mee te bezoeken.Vooral als je langer op een plaats verblijft.

Verder heb ik mijn hele reis doorgenomen en ik weet dat er nog vele kilometers gereden moeten worden voordat ik naar Nepal vlieg. Daarom is het geod om even bij te tanken.


Voor nu een lieve leef en geniet groet vanuit Laos, Luang prabang.

Piet




  • 19 Januari 2011 - 05:46

    Bauke:

    goedemorgen!!!!! ik heb een lekker mama dagje samen met Jasper! we moeten wel naar het consultatiebureau voor prikjes. Dus dat is wat minder leuk. een dikke kus van mij!!!!

  • 19 Januari 2011 - 07:47

    Claartje:

    prachtige foto's Piet! vooral ook de muurschilderingen.
    geniet ze!
    liefs van Claartje

  • 19 Januari 2011 - 12:30

    Tonnie En Riek:

    Hele mooie foto's hoor. Gaan zometeen naar verjaardag in Eindhoven van onze zwager Piet de Veer. Wordt ook al weer 74 jaar. Groetjes van je zus en zwager

  • 19 Januari 2011 - 14:03

    Rika:

    Altijd lees ik je berichten met interesse en kijk met plezier naar de foto's, maar nu helemaal, want Paul is pas terug van 3 weken motorrijden in Laos en we zijn nog niet in de gelegenheid geweest om zijn foto's te bekijken. Probeer maar goed op krachten te komen, want ondanks het feit dat hij niet ziek is geweest, een week vakantie had in Thailand na zijn motor avontuur en niet zo'n grote inspanning moest leveren als jij op de fiets, was hij zichtbaar kilo's kwijt geraakt toen we hem terugzagen. Geniet van alle moois in Luang Prabang!
    Frans en Rika

  • 19 Januari 2011 - 16:13

    Jac Peeters:

    'Nondeju' - sorry Piet! - ik moet nog meer in de 'achtervolging' Ik had me voorgenomen om voorlopig geen verslag meer te laten wachten, maar .... zoals wel vaker: de praktijk van alle dag is soms 'dwingender' zoals jij vaak zei. Ik ben dus maar bij vandaag begonnen en lees en kijk dan weer verder terug. Maak je overigens geen zorgen hoor! Alles gaat nog steeds hartstikke goed! (Gisteren jaarlijkse controle gehad bij de internest en hij was heeeel tevreden!) Hartelijke groeten uit een regenachtig Hilvarenbeek (laatste dagen weer veel regen gevallen. Het 'Spruitenstroompje' aan de rand van Hilvarenbeek staat hoog!)
    Jac en Hanneke

  • 20 Januari 2011 - 21:40

    Herman En Hanny:

    Heel veel groetjes uit een zonnig Gennep

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

piet

Beste allemaal, Na 8000 prachtige kilometers door Nieuw Zeeland in 2008/2009 en 6000 facinerende en indrukwekkende kilometers door China, Vietnam, Cambodja en Laos in 2009/2010 begint in november mijn derde fietsavontuur. Deze keer zullen de vele (?) fietskilometers mij leiden door Birma (Myanmar), Thailand, Laos en Nepal. Ik hoop jullie weer regelmatig verslag te doen van al mijn avonturen. Voor nu een lieve leef en geniet groet. Piet

Actief sinds 16 Juli 2008
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 1990727

Voorgaande reizen:

10 Juli 2023 - 15 September 2023

Een echt avontuur.

06 Juni 2022 - 10 Augustus 2022

Op een andere manier.

24 September 2018 - 06 September 2019

Voor de tweede keer.

22 November 2017 - 06 Maart 2018

Acht in een?

05 Oktober 2016 - 16 Januari 2017

Naar de andere kant .....

11 September 2015 - 18 December 2015

Rondtrekken door midden Europa met de tent.

16 September 2014 - 17 December 2014

Op weg naar Afrika.

20 Mei 2012 - 24 Januari 2013

"Een lach kent alle talen"

27 September 2011 - 20 Januari 2012

Totaal anders maar .......

27 November 2010 - 27 Maart 2011

Het Vervolg

14 Oktober 2009 - 28 Maart 2010

Een nieuw avontuur

26 September 2008 - 13 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: