Een koude douche. A cold shower. - Reisverslag uit Bagan, Myanmar van piet lagarde - WaarBenJij.nu Een koude douche. A cold shower. - Reisverslag uit Bagan, Myanmar van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Een koude douche. A cold shower.

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

18 December 2010 | Myanmar, Bagan

Bagan, zaterdag 4 december 2010

Dear everyone,

Yes many stories on one day. But Otherwise I want to make from every day a report because I forget lot of details when I am back. And I want to tell all these stries to my grandchildren so can make later when they were grown up the same bike adventures like their grandpa. Now I am in Bagan. With a bout 2 hours on the otherside of the river. It is a place with many, many temples and Pagode's. So tomorrow I go with the horse-car the whole day visit temple and pagode's.

For now live and enjoy the day

Big Hug

Piet

Beste allemaal,

Ja jullie zien het goed, al 3 verhalen en ik probeer er vandaag nog een paar te schrijven want anders kom ik er niet meer doorheen en blijf ik achterlopen. Dus vergeet niet bij het begin te beginnen. Zojuist even naar buiten geweest en mij weer met de fiets het verkeer ingewaagd. Ben gaan kijken waar het station is en waar ik morgen weer heen moet want morgen wil ik weer de fiets op want de hele dag binnen met 30 graden is niets.

Dus hier het vervolg van het verhaal van Kyi Kyi. O ja spreek uit chi chi want de K spreken ze hier niet uit.
s' Morgens wat alter opgestaan want ik zou met de boot naar de overkant gaan en dan nog zo'n 20 km fietsen.
Een douche was er niet wel een grote bak met ijkoud water en een plastic kommetje om het koude water over je heen te gooien. De eerste bak water is even schrikken en je bent meteen wakker dus de koude douche was letterlijk bedoeld. Samen met de familie ontbeten en weer veel gehoord over de politiek maar daar durf ik hier niet teveel over te schrijven want de kans is aanwezig dat mijn verhalen gecontroleerd worden maar daarover later meer.
Kyi Kyi heeft mij met haar scooter naar de haven gebracht en een boot voor mij gecharterd. Ik dacht naar de overkant maar na bijna 2 uur varen kwam ik in Bagan aan. Dus ik hoefde bijna niet te fietsen.
Wim en yvonne hadden mij Inn Wa Guesthouse geadviseerd en dat bleek inderdaad een goede keuze.
2 dagen zou ik Bagan blijven waar daar is meer dan voldoende te bekijken.
Na een douche ben ik in het Cherry restaurant wat gaan eten EN daar hadden ze computers. MAAR geen connection. 3 dagen lang al. Maar het was er super gezellig en heb heel wat afgelachen met Moon Moon. Een zuster van de eigenaar die goed Engels kon.
's Avonds terug gegaan om wat lekkers te eten en even later kwam er een Koreaanse dame achter mij zitten, ook alleen.
Elkaar aangekeken en gevraagd of samen konden eten.
En het zou weer een bijzondere ontmoeting worden. Seon Kyung te moeilijk om te onthouden en uit te spreken dus heeft zij ook een Engelse naam, Susan. Geschiedenis lerares die eerder gestopt is om de wereld te zien. Wij hebben die avond heel wat afgepraat, over de familie, over Korea en over haar familie. Heb weer veel van haar geleerd.
Dus spraken we af om de volgende dag weer damen te gaan eten in het Nanda Restaurant waar ook een marionettenuitvoering zou zijn.

Om 9 uur terugewandeld in het pikkedonker en de volgende dag met een Horse-car de hele dag tempels en pagodes of stupa's (ook wel stoepa's) bezoeken.

Leef en geniet van de momenten van de dag.

Piet

• 19 December 2010 - 09:54

Riek:

Ik vraag me steeds af of het een wonder is dat je die mensen allemaal ontmoet. Super hoor.
    Groetjes

• 19 December 2010 - 11:12

Ria Koning:

Piet,
    wat geweldig, al die verhalen. Soms word je er stil van. Wat hebben wij het hier toch goed dan he?
    Veel succes met je verdere tocht en............ik blijf volgen en meelezen.
    Groetjes.

• 21 December 2010 - 13:26