Wat een reacties!!! - Reisverslag uit Udenhout, Nederland van piet lagarde - WaarBenJij.nu Wat een reacties!!! - Reisverslag uit Udenhout, Nederland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Wat een reacties!!!

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

23 November 2010 | Nederland, Udenhout

Udenhout, dinsdag 23 november 2010

Dear everyone,

Thanks for all the reactions with Djuna my granddaughter who was born last friday. All is well and of course I am so proud on her. On the radio everyday I hear a song from Bruno Mars "Just the way you are" with the following text which I changed a little bit:
"Djuna when I see your face there is not a thing that I woulde change because you are amazing just the way you are. And when you open your eyes the whole world stops and stares for a while because Djuna you are amazing just the way you are".

And Cythia all the best with your knee and congratulations with Brendan.

Live and enjoy the moemnts of the days.

Piet.

Beste allemaal,

Allereerst bedankt voor al die fijne reacties bij de geboorte van die prachtige kleindochter Djuna. Echt overweldigend. Van alle kanten komen de reacties binnen. Van over de gehele wereld zelfs. Via de telefoon, via Facebook, via de website, via email en "gewoon" via de post. Het kan tegenwoordig allemaal. Echt hartverwarmend hoe iedereen meeleeft.

Én Djuna is echt een schatje, maar dat zal elke trotse grootouder wel zeggen. Maar ik ben het dubbel want wat zou Conny trots en blij geweest zijn op Djuna. Dus ik ben met recht meer dan een trotse OMPA.

Misschien hebben jullie de afgelopen week het liedje van Bruno Mars "Just the way you are" op de radio gehoord. Hieronder komt het refrein met een kleine aanpassing.

"Djuna, when I see your face there is not a thing that I would change because you are amazing just the way you are. And when you open your eyes the whole world stops and stares for a while because Djuna you are amazing just the way you are".

Dit refrein zal ik nog vaak neuriën op mijn fiets.

Nog 4 dagen.
Alles staat klaar voor vertrek. Best spannend moet ik zeggen. Maar dat was het ook bij mijn 2 vorige fietsavonturen. Maar nu met het achterlaten van Djuna en Jasper is het nog een intenser loslaten van alles.
Moet je je voorstellen over 4 dagen is er niets meer over van wat zo vertrouwd is.
Allereerst al de temperatuur. Hier min 5/6 graden bij vertrek en in Birma is het nu 33 graden. Een verschil van bijna 40 graden!!!!! in een tijdsbestek van 24 uur.
Je bent na 24 uur totaal aangewezen op jezelf. Werkelijk alles is dan anders.
Het enigste wat je dan kunt doen is je overgeven aan de leefgewoonten van het land en de mensen.
Niet vergelijken, niet oordelen en niet veroordelen is voor mij een gouden regel en als je dat kunt dan kun je genieten van alle facetten van het land en de mensen.
En natuurlijk komen er momenten dat je denkt "waar ben ik aan begonnen". "Maar als je niet in beweging bent, loop je nergens tegen aan", denk ik dan maar.

Wat het begin van deze reis ook anders maakt dan de 2 voorgaande is het contact met het "thuisfront". In Birma zal het moeilijk zijn om dagelijks in contact te zijn met jullie via de website. Ook de telefoonverbindingen zijn heel moeizaam. Dus de eerste maand zullen jullie zeker niet dagelijks een verslag kunnen lezen en foto's kunnen bewonderen. Maar ik houd een dagboek bij en zal de ervaringen per dag zeker later nog met jullie delen. Dan wordt het gewoon wat meer "bijlezen".

De komende 4 dagen zijn gevuld met het netjes achterlaten van mijn huis en tuin. En natuurlijk nog een paar keer naar Amsterdam om Djuna te bewonderen en afscheid te nemen van Madelon en Sjoerd. En .... donderdag krijg ik voor de laatste keer nog een hele dag en nacht Jasper op bezoek. De laatste super Ompadag voor vertrek. Verder heb ik woensdagavond nog een etentje in Amsterdam met Iris die ik in Nieuw Zeeland ontmoet heb. Gaan we samen de fotoboeken bekijken en herinneringen ophalen. Kijk ik echt naar uit.
En dan moet het maar gaan gebeuren want anders blijf je nog 100 x alles controleren en nalopen of je niets vergeten bent.

Vrijdag wil ik nog één keer voor vertrek een verslagje schrijven en daarna volgen de berichten vanuit een heet Birma/Myanmar.

Zojuist zag ik bij het nieuws de ontzettende tragedie in Phnom Penh in Cambodja bij het waterfestival. Duizenden mensen zijn op een brug onder de voet gelopen. 339 mensen vonden de dood en velen zijn zwaar gewond. De brug waar ik een jaar geleden nog over heen fietste. Ik weet van Cambodjaanse vrienden die ik ontmoet heb en waar ik nog steeds contact mee heb dat ze zo uitgekeken hebben naar dit festival. En dan dit.Hopelijk kan ik deze week nog contact krijgen met hen.

Voor nu nogmaals bedankt voor alle fijne reacties en morele steun. Dat voelt ontzettend goed en geeft mij
extra kracht.

Een warme groet en leef en geniet van de momenten van elke dag.

Piet

• 23 November 2010 - 08:54

André V.d.Wiel:

Vanuit Luyksgestel nog een berichtje alvorens dit nieuwe avontuur echt gaat beginnen.
    Dat je een supertrotse Ompa bent, kunnen we echt wel zien!
    We leven weer volop met je mee, maatje, en zullen de berichten weer met spanning tegemoet zien. In het begin zal het wennen zijn als je niet dagelijks ons kunt laten delen in je avontuur, maar we begrijpen dat wel.
    Ook groeten van Willemien, die nu aan haar "afscheidstournee" bij Philips bezig is en momenteel in Hamburg verblijft. We zien uit naar 16 januari als haar carrière er bij Medical Healthcare erop zit......

• 23 November 2010 - 08:55

Claartje:

Wauw Piet, k krijg er tranen van in m'n ogen om jou zo geroerd met Djuna te zien!
    Geniet ze flink!
    Liefs van Claartje

• 23 November 2010 - 10:38

Tonnie En Riek:

Wat een schatje, ja. Ze lijkt op Madelon vinden wij. Klopt dat? Nog enkele dagen en dan gaat de grote reis weer beginnen. Wel lekker warm daar he.

• 23 November 2010 - 11:34

Peter En Joke:

Veel succes met de voorbereidingen Piet.
    En geniet van de kleinkinderen, dat is ook heel bjzonder.

• 23 November 2010 - 11:58

Sabine :

EGT geweldig en je zult vast een leuke opa worden en ja k heb het lied heeeeel vaak geluisterd mooi lied ook vooral me die aan passing hihi
    veel geluk in je leve heb nou al zin in je volgende avontuur te lezen en hier een goeie raad : ga naar cananda egt heek mooi

groetjes sabine (BS De disselboom groep8)

• 23 November 2010 - 12:21

Ria R:

Lieve Piet,
    Wat en gelukkig gevoel moet het zijn voor je. Nog voor je weggaat zo'n wondertje vast te kunnen houden.En wat een geluk dat ze in jouw (circle of live) is binnen gekomen en daar zo belangrijk maar o zo welkom is. Die 6e foto met dat handje geweldig!!!!!!!!!!!! alsof ze nu al tegen je zegt TOT OVER EEN PAAR MAANDEN EN DAN ZIEN WE ELKAAR WEER OMPA.
    Ik wens Djuna dan ook een hele grote colorfull circle of live toe en voor jouw een geweldige reis ik kijk er naar uit je te volgen.Door je avonturen en belevenissen komt de wereld weer wat
    dichter bij ons. Goede reis Piet,Liefs Ria

• 23 November 2010 - 12:53

Hanny:

Piet, wat een mooie foto's, volgens mij lijkt ze inderdaad op Madelon maar zo zal iedereen wel een mening hebben, Herman zei ze heeft de ogen van Conny, nou dat zou helemaal mooi zijn. Wat een leuke reakties van iedereen, helemaal geweldig toch. Als ik je niet meer hoor, IK DENK AAN JE, EN STERKTE MET HET AFSCHEID. Heel veel liefs van Herman keetje en MIJ. Hanny

• 23 November 2010 - 17:37

Adrie En Louis:

Hallo Piet, allereerst natuurlijk de felicitaties dat je weer ompa bent geworden van Djuna, geweldig en hoe trots je kunt zijn dan hebben we dit jaar zelf ook mogen ervaren, je hebt een geweldig mooie gedachte om mee te nemen tijdens je tocht. En zingen dan maar als je lucht genoeg hebt. Het is inderdaad een heerlijk hompeltje om zo te zien. En ook willen we je alvast heel veel succes wensen zo aan de vooravond van je vertrek. Het zullen nog wel hectische dagen worden met afscheid nemen, pakken, nog een controleren, we hopen dat je met een goed gevoel zult vertrekken en een goede reis mag hebben. We gaan je zeker volgen ook al moeten we de eerste tijd misschien wat langer wachten. Heel veel groeten en succes met alles wat je gaat beleven en ondernemen. Wees voorzichtig en we wensen je veel geluk en gezondheid toe.
    Adrie en Louis

• 23 November 2010 - 18:23

Andebrouwer:

hoi piet wat een schatje,geniet er nog een paar dagen van,piet als ik je niet meer zie voor je vertrek wens ik jou alle goeds toe gr an

• 23 November 2010 - 18:54

Jos Cromsigt:

Piet,

van harte proficiat met de geboorte van je kleindochter Djuna en een heel fijne en behouden thuiskomst toegewenst.

• 23 November 2010 - 20:14

Betsy Van Nuland:

Dag broer Piet (van Riek)Van harte gefeliciteerd met je kleindochter Djuna!Wat een mooi kindje en wat kijkt ze al helder de wereld in.Natuurlijk ook haar papa en mama gefeliciteerd met hun mooie dochter(mooie naam ook trouwens).
    Nu piet kun je met een gerust hart vertrekken en ik wens je een prachtige reis en een behouden thuiskomst.Zoals ik de vorige reis van je geweldige verhalen en foto's heb genoten zal ik dat dit keer ook vast en zeker weer gaan doen!Dank je wel daarvoor, dat wilde ik toch even laten weten.Groetjes van een collega van je zus.Betsy

• 24 November 2010 - 18:27

Oom Jan Tante Ria:

Gefeliciteerd met je mooie lieve kleindochter.Zekijkt al zo echt de wereld in.Wij genieten er ook van.
    Via de telefoon hebben we je al een goeie reis gewenst maar bij deze nog maals.Fijn dat je al gemeld dat de berichten moeilijker,minder zullen zijn,maar we volgen ze wel.Na de reis nemen we zeker contact op.Piet alle goeds,veel reisgenot pas goed op jezelf en tot weerzien in holland. Leef en geniet.Oom Jan Tante Ria.

• 24 November 2010 - 20:07

Iris:

Ha Piet,
    Twee jaar geleden zaten we samen in Takaka, Nieuw Zeeland... vanavond hebben we heerlijk en gezellig gegeten bij de IJsbreker in Amsterdam, bij mij en jouw zoon om de hoek. We zijn samen weer even op reis geweest, super, en wat heerlijk dat jij al bijna weer gaat.
    Ik kan alvast meer voorpret voor Vietnam hebben met jouw mooie boeken erbij, hartelijk dank daarvoor. Ik ga je volgen en met je mee genieten.. Alle gezondheid, veiligheid en goeds toegewenst Piet,

Liefs,
    Iris

• 25 November 2010 - 15:35

Friso&Ans Van Dooren:

Beste Piet! Je kent ons natuurlijk niet, maar het bericht over jouw fietstocht in Birma in de krant trok onmiddellijk onze aandacht ! Wij zijn een paar keer in Birma geweest en vinden het een prachtig land met ontzettend lieve mensen ! Met een paar mensen zijn we bevriend geraakt en we gaan er zeker dit jaar weer naar toe! Een fietstocht door Birma lijkt mij een geweldige ervaring ! Hoewel het beslist niet gemakkelijk zal zijn! Mocht je nog behoefte hebben aan een contactman in Yangon, geef ik je graag het e-mailadres en telefoonnummer van onze vriend daar!
    We wensen je een hele goede reis een zullen je via je website zeker volgen !

Groeten, Friso & Ans van Dooren,
    Dongen

• 26 November 2010 - 05:21

Marlene:

Piet ik wens je een goede reis en veilig weer terug ik ga je volgen

• 26 November 2010 - 23:17

Toon Gerrits:

Wat een prachtige reizen maak jij. Ik ben de echtgenoot van Maria Venhuizen en ik ben aardig jaloers op deze reizen. Ik denk dat Maria en ik dit samen ook wel kunnen gaan doen, als het ons gegeven is.

Toon Gerrits