Op de valreep.It can goes on. - Reisverslag uit Udenhout, Nederland van piet lagarde - WaarBenJij.nu Op de valreep.It can goes on. - Reisverslag uit Udenhout, Nederland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Op de valreep.It can goes on.

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

26 November 2010 | Nederland, Udenhout

Udenhout, vrijdag 26 november 2010

Dear everyone,
It can goes on. Say good bye to all my friends, my children and grandchildren Jasper and Djuna is not easy. But I think this is the best way. Someone wrote to me: "In the end what matters most is how well we lived, how well we loved and how well we learned to let go".Dear friends don't woory if you have just a little contact the first month in Burma because internet is not working very well. But when I am back in Thailand I write about all the things happens in Burma. I promised that.
For now warm greetings, big hugs and lived and enjoy the days.

Your dear friend Piet.

Beste allemaal,

Het laatste berichtje voordat ik weer vertrek. Het is nu vrijdagmiddag en de fietsdoos en bagage liggen al in de auto. Morgenvroeg om 5 uur brengt Wil mij naar Schiphol en gaat het grote "loslaten" echt beginnen. Nog even een wasje, nog even alles "nalopen", nog even van iedereen afscheid nemen en dan kan ik met een gerust hart vertrekken want Anouk en Roel hebben weer aangeboden om alles in en rondom
mijn huis te verzorgen en ook het kaarsje bij Connepon wordt brandend gehouden en de 3 witte roosjes worden elke keer door Ursula van de Bloemenhal ververst. En dat voelt heel fijn. Ook mijn vogels zijn weer ondergebracht bij Rinus en Bets en daar ben ik zo ontzettend blij mee. Nou Rinus bedankt alvast en succes met alles en in het voorjaar gaan we weer heerlijk samen "vogelen".

Woensdag nog een paar uurtjes naar Amsterdam geweest. Wat een schatje is die Djuna. Maar de betekenis van Djuna is dan ook: Liefde, vriendschap en geluk. Ik hoop dat ze dat in haar leven nog veel mag ontvangen én aan anderen door mag geven. Sjoerd heeft al een website aangemaakt van Djuna waarop ik haar, waar ik ook ben, van heel nabij kan volgen.

Gisteren Jasper de hele dag op bezoek gehad en voor de eerste keer ook alleen bij mij geslapen. Super. Maar voor de oppasdinsdag hebben Bauke en Wouter wel mazzel gehad want Fabienne gaat op Jasper passen en ik weet al dat dat super zal gaan gaan. Dat kan niet anders met zo'n lieve meid. Fabienne stuur zo af en toe maar een verslagje hoe het gaat en wat Jasper allemaal al kan dan is de overgang
in maart niet zo groot.

Heel bijzonder was woensdagavond ook het etentje met Iris in Amsterdam. Samen wat eten en boeken bekijken. We kwamen erachter dat het PRECIES 2 jaar geleden was dat we elkaar in Nieuw Zeeland ontmoet hebben in Takaka. Zie de foto van het "Salmonteam". Met Anna uit Duitsland heb ik ook nog steeds contact. Iris gaat met haar vriend in januari een maand rondtrekken in Vietnam dus in april komen we weer bij elkaar om bij te praten.
Iris super bedankt voor de superfijne avond. Geniet samen van Vietnam en als voorproefje van de 2 verhalende fotoboeken.

Vandaag heel veel reacties gehad op het stukje "Piet gaat fietsen door Birma" in het Brabants Dagblad. Bedankt Marlies. Ik denk dat het aantal volgers van mijn fietsavonturen zo alleen maar toe gaat nemen. Ik word er nu soms al stil van wat mijn avonturen allemaal teweeg gebracht hebben. Het geeft wel een fijn gevoel en het is een geweldige stimulans zeker in tijden als het een keertje tegenzit. Heel veel dank daarvoor. Jullie zijn als natuurlijke doping. ( TIP: Het gemakkelijkst is als je op de site je emailadres invult links bij het kopje AANMELDEN, je krijgt dan namelijk een bericht via de mail binnen als ik een stukje geschreven heb. Je hoeft dan niet meer telkens in te loggen op de site)

Friso en Ans bedankt voor jullie reactie en jullie aanbod voor de contactpersoon in Birma. Indien nodig ga ik daar zeker gebruik van maken. Blijf me maar volgen en misschien beschrijf ik over de nodige plaatsen waar jullie al ooit geweest zijn.(zie even verderop mijn mailadres voor het doormailen van jull

OPROEP:
Martin en Truus bedankt voor jullie reactie. Ik ben jullie mailadres kwijtgeraakt en kon jullie niet meer bereiken. Ben blij dat jullie mij nog volgen.Denk nog vaak aan ons etentje in het restaurant in Ha Tien. Ik hoop jullie op 11 september te ontmoeten in Udenhout. Kunnen jullie jullie mailadres sturen naar mijn mailadres? Dan kan ik als ik thuis kom een reactie sturen. piet.lagarde@hotmail.com

Beste mensen een laatste warme groet vanuit de Wilgenlaan. Hoop jullie snel weer iets van mij te laten horen. Leef en geniet van alle momenten die zich de komende 4 maanden gaan voordoen en besef dat vandaag steeds de dag is waarmee de toekomst begint.

Piet.

• 26 November 2010 - 13:01

Tiny Van Asten:

Piet, goede reis geniet van alles behouden tocht en we blijven je volgen.
    Veel liefs Tiny

• 26 November 2010 - 13:09

Tom:

Ha Piet, ik wens je een prachtige reis in Azië. Als mede-opa zal ik Jasper nog meer aandacht geven in de tijd dat jij weg bent. En in gedachten reizen we met je mee. Groeten, Tom

• 26 November 2010 - 13:20

Walter, Anja, Simone:

Dag Piet,

Goede reis en behouden thuiskomst!

• 26 November 2010 - 13:22

Wilemien En André:

Zoals de laatste zin in ons telefoongesprek van gisteren:
    Het ga je goed, maat!!!

• 26 November 2010 - 13:26

Tonnie En Riek:

Kunnen wij dat krantenbericht niet zien? Jammer. Tegenwoordig kan alles toch? Wij hebben wel Brabants Dagblad, maar geen regio Udenhout. Piet, gisteren al lekker gemaild samen, he. Nogmaals toi, toi, toi vanuit Heesch. Dikke knuffel.

• 26 November 2010 - 13:47

Friso&Ans Van Dooren:

nogmals een hele goede fietsreis door Birma gewenst! Je aankomst daar voelt vast en zeker aan als een "warme deken", letterlijk en figuurlijk! Zo hebben wij dat tenminste steeds ervaren. Onze vriend in Yangon is mr. Jamal (mr.jarnal@gmail.com). Hij is meestal te vinden in de buurt van de Sule pagode. Als je daar een beetje rond vraagt, kom je vast wel iemand tegen die hem kent. Ook in plaatsen als Mandalay, Nyaung Shwe, Bagan hebben we vrienden.
    Er komen steeds meer internetcafé's in de grotere plaatsen en in hotels, dus het zal vast wel mogelijk zijn om onderweg iets van je te laten weten !

groeten! Friso & Ans van Dooren

• 26 November 2010 - 15:40

Tijn En Rinie Boom:

Op de valreep:

Piet, alsnog van harte gefeliciteerd met de geboorte van de kleindochter !
    Djuna, wat een mooie naam !
    We wensen je een geweldig mooie en voorspoedige reis en fietstocht en zijn benieuwd naar jouw ervaringen. We blijven je natuurlijk met veel belangstelling volgen !
    Hartelijke groeten van
    Tijn en Rinie Boom

• 26 November 2010 - 17:02

Jac Peeters:

Dag Piet, 'ompa' , vriend en nog meer,
    Een laatste berichtje voordat het grote avontuur weer een vervolg krijgt. We zullen je weer - vrijwel dagelijks - volgen op je reis. We hopen, dat ook deze derde reis je weer net zoveel goeds zal brengen als de vorige twee reizen. We wensen je een goede reis en voor later natuurlijk weer een behouden thuiskomst.
    Heeeeeel veel groeten uit een koud Hilvarenbeek.
    Goede reis!
    Jac en Hanneke

• 26 November 2010 - 17:08

Theo En Joke:

Een heel goede reis Piet!
    Dat kleine "poppedeintje" en "haar grote" neef zullen je deze reis zeker niet loslaten!
    Geniet ervan en kom weer veilig THUIS!
    groet;
    Joke

• 26 November 2010 - 17:11

Coby:

Broer heel veel succes met alles,en geniet van alle fijne momenten.
    In gedachten ben ik bij je.
    Een dikke pakkerd,liefs Coby.

• 26 November 2010 - 18:25

Hans:

Piet, ik wens je een hele fijne avontuurvolle reis toe met vele vele kippenvel . Kijk nu al uit naar je eerste verslag, ook al komt dat misschien pas uit Thailand. Arohanui!

• 26 November 2010 - 18:48

Claartje:

daar ga je Piet: LEEF EN GENIET, en wij fietsen graag met je mee, maw: je zit in ons hart!
    liefs van Claartje en Ad

• 26 November 2010 - 21:23

Luud:

Piet, ik wens je alle goeds toe op je nieuwe avontuur. Ik kijk uit naar je foto's en verhalen uit Zuid-Oost Azië.

Veel plezier!

• 27 November 2010 - 04:19

Cisca:

Ha die lieve Piet, jij bent nu al wakker, in de auto en op weg naar hat grote avontuur.
    Wij hier in NZ hebben al 5 uuur s'avonds met prachtig, heel warm weer, en op weg naar een Kerst concert in Hagley Park. Wat zullen we genieten van de mooie muziek, zitten op een deken in de warme avond zon, genieten van een wijntje met lieve vrienden. We zullen de aardbeving en het vreselijke gebeuren in de mijn in Greymouth niet vergeten, we willen alleen maar een beetje ontspannen.
    Mijn gedanken zijn bij jouw, lieve Piet, en ik wens je het allerbeste toe. Hugs van Cisca, the high five of Jodie en Miko, who had his last exam yesterday, his last day in school en is now a student in Canterbury Uni.
    Take it easy :=)))

• 27 November 2010 - 07:29

Els:

Dag Piet,
    Vermoedelijk zit je nu in het vliegtuig.
    Ik wens je een geweldig reis toe met fantastische ontmoetingen en geweldige ervaringen.
    Het allerbeste, Els

• 27 November 2010 - 08:19

Aad Lagarde:

Piet, sinds kort deze site gevonden en met bewondering je reisverslagen gelezen. Ik ga je volgen op deze trip en wens je zeer veel succes toe en ook nog van harte gefeliciteerd met je kleinkind. De groetjes uit Rotterdam
    Veel plezier en geniet van de schoonheid in Azie.

• 27 November 2010 - 08:39

Dagmar + Gordian:

Piet, have a good start into a wonderful new adventure. Best wishes from Dagmar +Gordian

• 27 November 2010 - 12:10

Angelie Coen En Kids:

lieve piet sorry dat ik je niet meer gezien heb maar met twee kinderen moet ik echt nog een ritme zoeken. als eerste nog van harte gefeliciteerd met djuna, leuk kaatje. en nu de grote reis. vanmorgen is hier de eerste sneeuw gevallen. bram vond het geweldig. heel veel plezier en wij wachten vol spanning op jouw ervaringen. dikke knuffel van de kleine weteringetjes

• 27 November 2010 - 12:55

Jeanne Schellelekens:

Hallo Piet
    Je kent mij niet, maar ik heb je stukje in de krant gelezen, en ben zo brutaal om naar jou site te gaan en te reageren. Allereerst echt geweldig wat jij gaat doen, ik heb er bewondering voor. Wij zijn ook al in verschillende landen geweest waar jij bent geweest, en ik hoop jou te mogen volgen, zonder inbreuk te maken op je prive leven.
    Hele goede reis, en geniet ervan.
    Groetjes Jeanne Schellekens