Een weekje later ? One week later? - Reisverslag uit Udenhout, Nederland van piet lagarde - WaarBenJij.nu Een weekje later ? One week later? - Reisverslag uit Udenhout, Nederland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Een weekje later ? One week later?

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

17 November 2010 | Nederland, Udenhout

Udenhout, 17 november 2010

Dear everyone,
One week later I go to Burma because I want to be sure I see my granddaughter several times before I go with the plane. So now I leave Holland the 27 of November. I let you know when my granddaughter is borned. Thanks for your sympathize with my granddaughter.

Live and enjoy the moments of the days.

piet

Beste allemaal,

Toen ik in de zomer mijn derde fietsavontuur plande, wilde ik half oktober vertrekken. Maar toen ik hoorde dat Madelon in verwachting was en dat mijn eerste kleindochter begin november geboren zou worden, heb ik het vertrek een maand later gepland. Ik ging ervan uit dat ik dan dat nieuwe wereldwondertje zeker nog een aantal keren zou kunnen bewonderen en kunnen vasthouden.
Maar het mooie is dat de natuur zich niet altijd laat plannen en dat is maar goed ook.
De kans dat ik mijn kleindochter maar één keer of helemaal niet zou kunnen zien voor mijn vertrek is wel heel groot aan het worden.
Dus heb ik maandag besloten om mijn vertrek een week uit te stellen.
Maar alle afspraken lagen al vast. De vleigtickets, de kaartjes voor de lange treinreis, de eerste overnachtingen in de hotels en ga zo maar door.
Gelukkig is de gehele organisatie in vertrouwde handen bij AWOL (Asian Way of Life) en Sharon is met mijn verzoek meteen aan de slag gegaan. En zojuist ontving ik een mailtje dat alle reisbescheiden zijn aangepast en dat ik die morgen allemaal in huis heb. Werkelijk fantastisch!!!!!! Heel hartelijk dank Sharon en Marleen van AWOL voor het meedenken en de fijne en vertrouwde manier van handelen.
Nu hebben jullie er mede voor gezorgd dat ik wat later weg kan en in februari hebben jullie ervoor gezorgd dat ik hals over kop terugkon toen mijn eerste kleinzoon Jasper veertien dagen eerder geboren werd.

Zo zie ja dat mijn kleinzoon Jasper bij dag één al het nodige te weeg kon brengen maar mijn kleindochter is baas boven baas want zij presteert het nog vóór haar geboorte de planning te veranderen.
En wat Pam Brown in 1928 al schreef, wordt nu nog eens heel erg duidelijk gemaakt: "Baby's houden zich aan regels. Hun EIGEN regels". en in 1937 schreef Charlotte Gray: "Een babyduimpje is zo klein, maar toch zit je er stevig onder".

Maar een nieuwe baby is ook; VERBAZING, HOOP EN EEN DROOM VAN MOGELIJKHEDEN.
En dát wil ik van heel nabij meemaken.

Sjoerd en Madelon vooral jullie maar ook velen anderen kijken uit naar de geboorte van dat nieuwe leven.

Sterkte en succes met alles.

Leef en geniet ook van deze momenten,

Piet

• 17 November 2010 - 13:45

André:

Wat zo'n klein hummeltje het organisatietalent van anderen losmaakt......

Succes met alles!

• 17 November 2010 - 14:13

Frans Boemaars:

We hebben altijd erg genoten van je reisverslagen en prachtige foto's en zullen dit met je nieuwe Birma reis ook zeker doen.
    Tot mijn schaamte moet ik wel erkennen dat dit genieten meer stil genieten aan onze kant was, dan warm en spontaan regelmatig reageren naar jou toe.
    Dat gaan we nu veranderen, beloof ik je.
    We wensen je een hele fijne, leerzame, veilige en avontuurlijke reis met niet te veel obstakels.
    en voor binnenkort...lekker weer opa worden! sinds kort weten wij ook wat dat is : een onvergetelijk avontuur

• 17 November 2010 - 15:07

Tosca Tholen:

ow nou begint het spanned te worden en dat je alles nog hebt kunnen verzetten heel goed van de AWOL misschien hebben hun wel mee geholpen dat jij je kleindochter kan zien. ik hoop zo voor jou dat jij haar nog kan zien.

groetjes tosca (bs de disselboom)

• 18 November 2010 - 19:28

Rika:

Piet,
    Wat fijn dat je reis een week uitgesteld kon worden, want stel je voor dat die kleine meid zich pas zondag aan zou dienen. Ze stelt het geduld van haar familie wel op de proef. Hopelijk komt ze snel, zodat je haar toch meer dan eens kunt vasthouden en kunt genieten van het onbeschrijfelijk gevoel dat een pasgeboren kleinkind geeft.
    Rika

• 19 November 2010 - 13:25

Jac Peeters:

Zie je wel: de geschiedenis - ook die van kort geleden - herhaalt zich! Maar ... als het met je tweede kleinkind nét zo gaat als bij de kleine Jasper worden het spannende maar ook mooie dagen! We blijven afwachten op een 'superbericht'! Hartelijke groeten uit Hilvarenbeek, Jac en Hanneke