Een weekje later ? One week later? - Reisverslag uit Udenhout, Nederland van piet lagarde - WaarBenJij.nu Een weekje later ? One week later? - Reisverslag uit Udenhout, Nederland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Een weekje later ? One week later?

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

17 November 2010 | Nederland, Udenhout

Udenhout, 17 november 2010

Dear everyone,
One week later I go to Burma because I want to be sure I see my granddaughter several times before I go with the plane. So now I leave Holland the 27 of November. I let you know when my granddaughter is borned. Thanks for your sympathize with my granddaughter.

Live and enjoy the moments of the days.

piet


Beste allemaal,

Toen ik in de zomer mijn derde fietsavontuur plande, wilde ik half oktober vertrekken. Maar toen ik hoorde dat Madelon in verwachting was en dat mijn eerste kleindochter begin november geboren zou worden, heb ik het vertrek een maand later gepland. Ik ging ervan uit dat ik dan dat nieuwe wereldwondertje zeker nog een aantal keren zou kunnen bewonderen en kunnen vasthouden.
Maar het mooie is dat de natuur zich niet altijd laat plannen en dat is maar goed ook.
De kans dat ik mijn kleindochter maar één keer of helemaal niet zou kunnen zien voor mijn vertrek is wel heel groot aan het worden.
Dus heb ik maandag besloten om mijn vertrek een week uit te stellen.
Maar alle afspraken lagen al vast. De vleigtickets, de kaartjes voor de lange treinreis, de eerste overnachtingen in de hotels en ga zo maar door.
Gelukkig is de gehele organisatie in vertrouwde handen bij AWOL (Asian Way of Life) en Sharon is met mijn verzoek meteen aan de slag gegaan. En zojuist ontving ik een mailtje dat alle reisbescheiden zijn aangepast en dat ik die morgen allemaal in huis heb. Werkelijk fantastisch!!!!!! Heel hartelijk dank Sharon en Marleen van AWOL voor het meedenken en de fijne en vertrouwde manier van handelen.
Nu hebben jullie er mede voor gezorgd dat ik wat later weg kan en in februari hebben jullie ervoor gezorgd dat ik hals over kop terugkon toen mijn eerste kleinzoon Jasper veertien dagen eerder geboren werd.

Zo zie ja dat mijn kleinzoon Jasper bij dag één al het nodige te weeg kon brengen maar mijn kleindochter is baas boven baas want zij presteert het nog vóór haar geboorte de planning te veranderen.
En wat Pam Brown in 1928 al schreef, wordt nu nog eens heel erg duidelijk gemaakt: "Baby's houden zich aan regels. Hun EIGEN regels". en in 1937 schreef Charlotte Gray: "Een babyduimpje is zo klein, maar toch zit je er stevig onder".

Maar een nieuwe baby is ook; VERBAZING, HOOP EN EEN DROOM VAN MOGELIJKHEDEN.
En dát wil ik van heel nabij meemaken.

Sjoerd en Madelon vooral jullie maar ook velen anderen kijken uit naar de geboorte van dat nieuwe leven.

Sterkte en succes met alles.

Leef en geniet ook van deze momenten,

Piet
















  • 17 November 2010 - 13:45

    André:

    Wat zo'n klein hummeltje het organisatietalent van anderen losmaakt......

    Succes met alles!

  • 17 November 2010 - 14:13

    Frans Boemaars:

    We hebben altijd erg genoten van je reisverslagen en prachtige foto's en zullen dit met je nieuwe Birma reis ook zeker doen.
    Tot mijn schaamte moet ik wel erkennen dat dit genieten meer stil genieten aan onze kant was, dan warm en spontaan regelmatig reageren naar jou toe.
    Dat gaan we nu veranderen, beloof ik je.
    We wensen je een hele fijne, leerzame, veilige en avontuurlijke reis met niet te veel obstakels.
    en voor binnenkort...lekker weer opa worden! sinds kort weten wij ook wat dat is : een onvergetelijk avontuur

  • 17 November 2010 - 15:07

    Tosca Tholen:

    ow nou begint het spanned te worden en dat je alles nog hebt kunnen verzetten heel goed van de AWOL misschien hebben hun wel mee geholpen dat jij je kleindochter kan zien. ik hoop zo voor jou dat jij haar nog kan zien.

    groetjes tosca (bs de disselboom)

  • 18 November 2010 - 19:28

    Rika:

    Piet,
    Wat fijn dat je reis een week uitgesteld kon worden, want stel je voor dat die kleine meid zich pas zondag aan zou dienen. Ze stelt het geduld van haar familie wel op de proef. Hopelijk komt ze snel, zodat je haar toch meer dan eens kunt vasthouden en kunt genieten van het onbeschrijfelijk gevoel dat een pasgeboren kleinkind geeft.
    Rika

  • 19 November 2010 - 13:25

    Jac Peeters:

    Zie je wel: de geschiedenis - ook die van kort geleden - herhaalt zich! Maar ... als het met je tweede kleinkind nét zo gaat als bij de kleine Jasper worden het spannende maar ook mooie dagen! We blijven afwachten op een 'superbericht'! Hartelijke groeten uit Hilvarenbeek, Jac en Hanneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

piet

Beste allemaal, Na 8000 prachtige kilometers door Nieuw Zeeland in 2008/2009 en 6000 facinerende en indrukwekkende kilometers door China, Vietnam, Cambodja en Laos in 2009/2010 begint in november mijn derde fietsavontuur. Deze keer zullen de vele (?) fietskilometers mij leiden door Birma (Myanmar), Thailand, Laos en Nepal. Ik hoop jullie weer regelmatig verslag te doen van al mijn avonturen. Voor nu een lieve leef en geniet groet. Piet

Actief sinds 16 Juli 2008
Verslag gelezen: 311
Totaal aantal bezoekers 1994381

Voorgaande reizen:

10 Juli 2023 - 15 September 2023

Een echt avontuur.

06 Juni 2022 - 10 Augustus 2022

Op een andere manier.

24 September 2018 - 06 September 2019

Voor de tweede keer.

22 November 2017 - 06 Maart 2018

Acht in een?

05 Oktober 2016 - 16 Januari 2017

Naar de andere kant .....

11 September 2015 - 18 December 2015

Rondtrekken door midden Europa met de tent.

16 September 2014 - 17 December 2014

Op weg naar Afrika.

20 Mei 2012 - 24 Januari 2013

"Een lach kent alle talen"

27 September 2011 - 20 Januari 2012

Totaal anders maar .......

27 November 2010 - 27 Maart 2011

Het Vervolg

14 Oktober 2009 - 28 Maart 2010

Een nieuw avontuur

26 September 2008 - 13 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: