Spannend !!!!!! Exciting!!!!!! - Reisverslag uit Udenhout, Nederland van piet lagarde - WaarBenJij.nu Spannend !!!!!! Exciting!!!!!! - Reisverslag uit Udenhout, Nederland van piet lagarde - WaarBenJij.nu

Spannend !!!!!! Exciting!!!!!!

Door: Piet Lagarde

Blijf op de hoogte en volg piet

15 November 2010 | Nederland, Udenhout

Udenhout, maandag 14 november 2010

Dear everyone,

It is very exciting now. My bikeadventure is exciting now it is coming closer but much more exciting is: When is my granddaughter coming? Can I see her and hold her before I leave? So I think the little lady feels very good in the belly from her mam. So I hope I can write next time that my little granddaughter is coming out, and I can tell you her name and that all is okay.

Today my friend Karin in NZ has her birthday. Congratulations Karin, have a nice day and I think your Joe spoiled you very much.

For all my lovely friends I met on the road warm greetings and live and enjoy the moments and I hope I met you sometimes again.

Piet

Beste allemaal,

Ja wat spannend allemaal. De reis is spannend maar het meest spannend is natuurlijk de geboorte van een kleindochter. Allereerst natuurlijk voor Sjoerd en Madelon. Wij zijn echt vol verwachting maar dat kleine Wondertje laat nog heerlijk op zich wachten.
Ze zal het bij jou wel erg fijn en vertrouwd vinden Madelon.
Maar ik wil haar zeker nog vast houden en bewonderen voordat ik aan dat nieuwe avontuur begin.

Ook spannend wordt het of ik mijn paspoort en alle visa op tijd terug heb. Nog 5 dagen en dan moet dat allemaal geregeld zijn. Zal blij zijn als alle officiële papieren in huis zijn.

De laatste weken is Birma meer in het nieuws geweest dan het laatste jaar. De verkiezingen, de schermutselingen aan de grens met Thailand en nu weer de vrijlating van Aung San Suu Kyi. Ben heel benieuwd hoe de bevolking op al deze gebeurtenissen gaat reageren. Kijk er naar uit om dat de komende maand van heel nabij mee te maken. Ik hoop wel dat het internet weer een beetje fuctioneert want anders kan ik niet alle ervaringen meteen met jullie delen.
Bedankt ook voor alle lieve berichtjes en aanmoedigingen. Een fijn gevoel dat er zovelen intens met mijn fietsavontuur meeleven.

Sommige mensen vragen hoe in grote lijnen mijn tocht gaat verlopen.
Hieronder volgt het globale reisschema.
Zaterdag 20 november om 10.40 uur vertrek ik vanaf Schiphol naar Singapore. Een vlucht van 12 en een half uur. Ik stap dan over en vlieg met Silkair naar Yangon in Birma/Myanmar. Duur: bijna 3 uur.
Daar ga ik even bijkomen en mijn fiets uitpakken en in elkaar zetten en alles in gereedheid brengen voor een treinreis van ruim 15 uur van Yangon naar Mandalay. Daar ga ik ruim 1000 kilometer fietsen en natuurlijk bijzondere plekken bezoeken.
Op 16 december hoop ik weer met de trein terug te gaan naar Yangon om vandaar op 18 december terug te vliegen naar Bangkok. Dan begint een lange fietstocht van duizenden kilometers naar het noorden van Thailand, naar de Gouden Driehoek en naar noord Laos en ik fiets dan langs de Mekongrivier weer naar het zuiden om daarna in Pakse (waar ik het vorige fietsavontuur geëindigd ben)na een tocht over het Bolovenplateau de grens over te steken met Thailand en langs de grens van Cambodja terug te fietsen naar Bangkok.
Daar hoop ik 4 maart aan te komen, mijn fiets in te pakken en dan op 5 maart een vlucht te nemen naar Kathmandu in Nepal. Duur van de vlucht ongeveer 3 en een half uur.
Ik hoop daar nog zo'n 1000 kilometer te kunnen fietsen.
Op 27 maart vlieg ik dan via Kathmandu en Singapore weer terug naar Amsterdam en hoop daar na een vliegreis van ruim 18 uur mijn dierbaren weer in mijn armen te kunnen sluiten.
Spannend??? Ja, zeker als je alles in je eentje onderneemt.

O ja vorige week nog een hele fijne en bijzondere lezing gegeven in Riddershoeve in Berkel Enschot aan een 'herenclub" van allemaal aan horeca gerelateerde bedrijven. Bedankt Walter voor de geweldige bijdrage en ik hoop deze bijdrage onderweg weer zo goed mogelijk te kunnen besteden. Je leest het wel in een van mijn verslagen.

Voor nu een lieve groet voor jullie allemaal en ik hoop dat mijn volgende verslag (en foto's) over dat nieuwe wereldwondertje zal gaan.

Leef en geniet,

Piet

• 15 November 2010 - 09:12

Tonnie En Riek:

Zojuist samen even op skype gekletst. Fijn is dat he. Ja de kriebels zitten hier ook heel erg. Het is een wonder, maar het blijft een wonder he. Voor de Amsterdammertjes ook erg vervelend, maar de natuur gaat zijn eigen weg, he. Succes Madelon en Sjoerd. Groetjes van je zus en zwager

• 15 November 2010 - 09:22

Ria Koning:

Hoi Piet,
    Ja.... dat wordt nu echt spannend allemaal. Ik hoop dat je kleindochter zich vlug aankondigt, zodat je er nog een paar dagen van kunt genieten.
    Ik wens je een hele fijne en behouden reis en veel fietsplezier.
    Ik zal je reis met veel belangstelling volgen.
    Veel succes en groetjes van Ria.

• 15 November 2010 - 09:51

Ad En Astrid:

Hallo Piet,
    via deze weg wensen we je alvast een hele goed reis en vooral een veilig verblijf!!!!
    hoop inderdaad dat je je kleindochter nog even mag 'knuffelen'voordat je vertrekt!
    wij gaan ook jou verhalen weer volgen, en ook weer genieten van een 2e editie Winterparadijs op het Lagardeplein.....
    groetjes Astrid

• 15 November 2010 - 10:15

Elly Teune:

Dag Piet, ik hoop van harte dat je kleindochter snel en gezond wordt geboren. Ik ben nu vier dagen aan het oppassen bij de kinderen van onze dochter Annemieke en schoonzoon Gertjan. Zij zijn een paar dagen in Parijs. Krijn en Teije zijn resp. 2 en een half en 4 maanden oud. Enig, maar ik heb de handen soms vol. Peter is vandaag naar zijn werk en dan ben ik alleen met de mannetjes.
    Verder wens ik je een mooie reis met veel warme ontmoetingen. Kom gezond weer terug,
    hartelijke groeten, mede namens Peter, Elly

• 15 November 2010 - 13:22

Esbeek:

Heij Piet,

Waar jij zaterdag 20 november bent.... zijn wij nu! Wij komen nu vanuit Australie terug. Nog 19 uur en dan zijn we weer in ons kikkerlandje. Maar jij hebt nog een geweldige reis voor de boeg. Geniet ervan en bedankt voor je leuke reacties op onze site.

Groeten uit Beek,

Dion en Carmen

• 15 November 2010 - 14:16

Bart En Tineke:

Hallo Piet,
    We vragen ons af of er al ooit een meisje je geduld zo op de proef heeft gesteld als dat kleine dametje daar in Amsterdam. Ze maakt het echt spannend hoor, maar het kan nu toch echt niet lang meer duren. Vandaag weer een controle,wie weet. Zorg dat de auto in orde is zodat dat niet de reden is dat je niet met "vliegend vendel" richting Amsterdam kunt.
    Je reisplannen zien er fantastisch uit en dat Birma de laatste tijd zo in het nieuws is zal zijn reden wel hebben. Hopelijk kun jij dat ervaren als je ter plaatse bent. Kan zijn dat de bevolking nog angst heeft om er in alle eerlijkheid over te praten met westerse mensen.Via je site kun je er ons allemaal deelgenoot van laten zijn.(als internet het tenminste doet)
    Maar eerst nog even dat Amsterdamse meisje...........
    We lezen het wel.
    Groetjes en goede reis gewenst vanuit Biezenmortel.

• 15 November 2010 - 14:21

Herman En Hanny:

Piet, kan me voorstellen dat het elke dag spannender gaat worden nu, we kijken de afgelopen tijd elke dag even. Maar je doet er niks aan,heel veel lieve groeten van ons en hoop dat het nu snel komt.
    Herman en Hanny

• 15 November 2010 - 15:09

Tosca Tholen:

ja het is inderdaat spanned ik hoop voor jou dat het kindje voor de reis geboren is en dat je het ook nog kan zien en dat alles goed gaat dan kun je iedergeval met een goed/blij humeur de volgende reis gaan maken

• 15 November 2010 - 16:19

Jac Peeters:

Dag Piet, spannend inderdaad!!! Hopelijk brengt je tweede kleinkind - net als de kleien Jasper destijds - jouw plannen niet in de war, maar dat zal wel niet gebeuren! We blijven in spanning afwachten! Groeten uit Hilvarenbeek, Jac en Hanneke

• 15 November 2010 - 20:27

Henk En Elly:

Piet, ik hoop dat jouw 2e kleinkind heel snel van zich zal laten horen, zodat je haar nog 'n paar dagen kunt knuffelen.
    Verder wensen wij jou een hele goede reis en hele fijne fietstochten met fijne ontmoetingen.
    Piet het ga je bijzonder goed!
    Henk en Elly

• 16 November 2010 - 19:34

Lieske:

Piet, hoop dat je de mail gezien hebt die ik je gestuurd heb over www.belajaryuk.nl (schilderij dat ik verloot ten bate van een weeshuis daar)ik heb geen idee waar het exact is maar misschien is de plek ook iets voor je reis daar?Alle goeds xLieske